Kritieke Prestatie Indicatoren (kpi)

Slim verbeteren met echte KPI’s

Schiet scherp met de juiste KPI's!Als manager / bestuurder of controller wilt u niets liever dan de score op uw kpi’s steeds sneller en slimmer behalen. De praktijk wijst echter uit hoe lastig dat is. Want, niet elke kpi is een onvervalste.

  • Welke kpi’s / inzichten zijn nu echt kritiek om slim te verbeteren & sneller resultaten te boeken?
  • En hoe zet u die kpi’s zodanig in dat uw medewerkers continu de processen gaan verbeteren?

Het bij de hand hebben van de juiste set kpi’s op de juiste manier gevisualiseerd vormt dan de sleutel. Maar hoe komt u tot die set? Onze experts helpen u graag verder.

Kritieke prestatie-indicatoren (kpi’s)

Kpi’s zijn key performance indicators, de allerbelangrijkste succesfactoren achter totale prestatieverbetering. Zij breken de organisatiehiërarchie af en vormen daarnaast een ‘early warning system’ zodat u tijdig en precies kunt ingrijpen.

Deze succesfactoren zijn vaak zelfs door ervaren managers niet onmiddelijk op te lepelen. Met onze integrale en praktijkgerichte aanpak gaan kpi’s voor u werken. Lees meer…

De onzichtbaarheid van kpi’s

Meer dan 70% van de organisaties kampt met dit probleem. Zij kijken vaak louter naar (financiële) resultaten en hebben geen diep besef welke processen kritiek zijn om uit het dal te klimmen of in één klap op meerdere resultaatgebieden de resultaten te verhogen. In onze visie dient daarom iedereen in uw bedrijf de echt onvervalste kpi’s te kennen en vooral ermee te leren werken. Lees ook ons artikel ‘De 5 grootste KPI-blunders’.

Wat bereikt u met onze kpi-benadering?

  • U verbetert in korte tijd de winstgevendheid: ‘Realiseer een KPI-rendement van 200%
  • U kan de doorlooptijden van uw bedrijfsprocessen sterk inkorten.
  • U legt de basis voor continue procesverbetering en het slimmer samenwerken van afdelingen.
  • U krijgt tevreden klanten én medewerkers die u helpen om uw strategie te verwezenlijken.
  • U gaat eenvoudiger sturen met een intelligent  (zuiverder inzicht en betere grip).

Wat maakt onze KPI-aanpak sterk?

In tegenstelling tot veel anderen stellen wij niet de techniek of het KPI-model centraal. Onze aanpak is erop gericht om uw medewerkers in de praktijk te laten ervaren wat kpi’s zijn en vooral hoe zij er effectief mee kunnen werken, in lijn met uw doelen. De aanpak laat zien welk gewenst gedrag nodig is om een betere score op de kpi te behalen. Daarnaast geeft onze KPI-bepaler u direct een voorsprong in het traject. Hierdoor bespaart u veel tijd.

Verdieping en voorbeeld van een Kritieke Prestatie Indicator
Een vliegmaatschappij stuurt zorgvuldig op het op tijd kunnen laten vertrekken en aankomen van haar vliegtuigen. Dat is voor het bedrijf een uiterst kritiek proces. Wanneer een vliegtuig te laat aankomt heeft dat direct effect op meerdere resultaatgebieden. Klanten zijn ontevreden omdat ze aansluitende vluchten missen, de bagageafhandeling en catering lopen in de war, het vliegveld kan een sanctie opleggen, reizigers kunnen een claim indienen enzovoorts.

 

Schiet scherp met de juiste KPI'sPrestatie-indicatoren meten de prestatie op een bepaald deelgebied van de organisatie of van een specifieke stap in het totale bedrijfsprocesOnze KPI-bepaler geeft snel inzicht of een indicator een echte KPI is of nietMet business intellgence kunt u de KPI's integreren in de bedrijfsvoering  Doelgericht sturen met performance management Het intelligente organisatie concept is een framework waarmee u zich kan onderscheiden van de concurrentieDagelijks inzicht in uw kerncijfers met een overzichtelijk dashboard

Hoe kunt u structureel verbeteren met behulp van kpi’s?

Stap 1: Longlist samenstellen van de meest belangrijke .
Stap 2: Met de juiste methodiek komen tot een shortlist van de echt onvervalste kpi’s.
Stap 3: Het inbedden daarvan in de organisatie met dashboards en rapportages ().
Stap 4: De organisatie gaat met de kritieke prestatie indicatoren werken en sturen.

Liever direct aan de slag met kpi-management?

Neem dan contact met ons op voor een vrijblijvende afspraak voor een oriënterend gesprek met een van onze specialisten of volg onze unieke KPI-workshop.

neem contact op