Patrick Nelissen


20 jaar ervaring in retail en marketing

Patrick NelissenPatrick Nelissen is sinds 2012 verbonden aan de Passionned Group als associate partner en heeft ruim twintig jaar ervaring in de retail en marketing. Zowel binnen de confectie als binnen de financiële dienstverlening altijd actief op het kruispunt van commerciële en bedrijfskundige vraagstukken & oplossingen: Business Intelligence vanuit de bedrijfsvoering.

In de afgelopen 15 jaar bij De Hypotheekshop o.a. verantwoordelijk voor marketing & communicatie, formulebeheer, formulemanagement, juridische zaken en opleidingen. In de afgelopen twee jaar als adjunct directeur verantwoordelijk voor de commerciële exploitatie van de 170 vestigingen.

Rode draad in Patrick’s werkzame leven

Vanuit het domein business binnen organisaties bruggen bouwen om ze slimmer te maken. Enerzijds vanuit de bestaande situatie, maar anderzijds aarzelt hij niet om bestaande situaties op z’n kop te zetten en opnieuw te beginnen. Als “verbindingsofficier” brengt hij balans tussen de business, de informatiestromen en de strategische doelen om de exploitatie te verbeteren en de strategische doelen te halen. Met andere woorden, hij laat het vaak (weer) stromen waar het vast zit of  dreigt vast te zitten!

Patrick heeft twee fascinaties

  1. Vanuit de organisatieleer (of –kunde) focussen op het gedrag van organisaties, de factoren die dit gedrag veroorzaken en hoe deze organisaties het meest doeltreffend bestuurd kunnen worden. Hij herijkt/ontwikkelt (nieuwe) strategieën en voert deze in.
  2. Hoe krijg je de juiste stuurinformatie op het juiste tijdstip bij de juiste personen in het juiste format?

“Business Intelligence is vooral cultuur”

In zowel zijn confectieperiode als in de financiële dienstverlening heeft  Patrick een aantal grote verbetertrajecten en innovaties doorgevoerd. Recentelijk heeft Patrick een Business Intelligence traject voor De Hypotheekshop Centrale Organisatie en haar 170 vestigingen afgerond. Dit traject heeft De Hypotheekshop de derde prijs Business Intelligence Awards 2012 opgeleverd. Het Business Intelligence traject in combinatie met een uitgekiend klantloyaliteitprogramma heeft De Hypotheekshop een duidelijk competitief voordeel gegeven.

In een notendop enkele recente “wapenfeiten”

  1. In totaal meer dan 400 vestigingen op bedrijfseconomisch, commercieel en compliance-gebied begeleid;
  2. In totaal meer dan 100 franchisenemers aangesteld;
  3. In 2008 een succesvol Business Intelligence traject geïntroduceerd (3e van Nederland Business Intelligence Awards 2012);
  4. Succesvolle introductie van de “Hypotheekshop”-formule;
  5. Succesvolle introductie van een eigen compliance & kwaliteitbeheersing-programma;
  6. Introductie van Hypotheekshop-academy;
  7. In 2011 en 2012 stijging van +40% CTR op hypotheekshop.nl;
  8. Meerdere franchiseketens en startende franchisegevers op weg geholpen met Business Intelligence door (benchmark)sessies.
Plaats review

Geef je mening over dit product of deze dienst

Dit veld is verplicht!
Dit veld is verplicht! optioneel
Dit veld is verplicht! optioneel
Dit veld is verplicht! optioneel
Dit veld is verplicht!
Review verzendenHet formulier bevat fouten.

Een selectie van onze klanten

Word nu ook klant

Wil je ook klant bij ons worden? Wij helpen je maar wat graag verder met patrick nelissen (senior consultant) of andere zaken waar je slimmer van wordt.

Daan van Beek, Managing Director

DAAN VAN BEEK MSc

Managing Director

neem contact met mij op

Fact sheet

Organisaties geholpen
___
Trainingen & workshops
___
Deelnemers opgeleid
___
Beoordeling klanten
8,9
Consultants & docenten
___
Kantoren
3
Jaar ervaring
15