Telecomsector | De uitdagingen & slimme oplossingen
Passionned Group is dé specialist in datagedreven werken. Onze bevlogen en ervaren consultants helpen grotere en kleinere organisaties bij de kanteling naar een intelligente, datagedreven organisatie. Om het jaar organiseren wij de prestigieuze prijs voor de Slimste organisatie van Nederland.

De telecomsector is volop in beweging

De telecomsector bestaat uit aanbieders van mobiele en vaste telefonie en aanbieders van internet. De fabrikanten van telefoon- en internetapparatuur maken ook deel uit van de branche, evenals call centers. De telecommarkt is volop in beweging. Als markt die gekenmerkt wordt door liberalisering is er veel ruimte voor nieuwe aanbieders. Dit maakt de markt zeer dynamisch.

Trends en ontwikkelingen in de telecommarkt

De markt voor telecomdiensten is de laatste jaren snel geliberaliseerd. Het is een markt waarin tal van fusies, overnames en faillissementen plaatsvinden. Recentelijk nam Vodafone Ziggo nog over. Een belangrijke ontwikkeling in deze markt is de almaar toenemende digitalisering. Waar voorheen de telecomaanbieders voornamelijk met spraak te maken hadden, wordt de concurrentieslag gestreden om de toegang tot hoogwaardige content (data) en applicaties. Steeds meer traditionele telefoonaansluitingen worden vervangen door digitale aansluitingen en mobiele connecties. Data kan zowel via telefoon of internet worden verzonden. Zie ook: Uitgeverij, media en entertainment.

Technieken en markten convergeren

Een telefoon wordt niet langer gebruikt om alleen maar mee te bellen. Ook internetten, fotograferen, appen en e-mailen zijn inmiddels veel gevraagde applicaties op telefoons. Klanten zijn heden ten dage op zoek naar producten waarin alle multimedia aspecten vertegenwoordigd zijn. Eisen die gesteld worden aan deze diensten zijn met name gebruiksgemak, hoge kwaliteit en lage kosten.

De concurrentie voorblijven

Bedrijven worden gedwongen om innovatieve producten te ontwikkelen, klanten tevreden te stellen en de concurrentie voor te blijven. Bovendien is een klantgerichte instelling en een persoonlijke aanpak en benadering van klanten een belangrijke voorwaarde voor succes. Dit vereist continue marktkennis en technologische mogelijkheden om snel te kunnen inspelen op veranderende wensen.

Integraal klantbeeld

Een andere uitdaging is dat organisaties alle backoffice systemen aan het centrale CRM systeem koppelen om een integraal klantwaardebeeld en dito klantbenadering te kunnen realiseren. Aangezien grote organisaties wereldwijd opereren als één virtuele organisatie waarin spraak, beeld en data op meerdere plaatsen tegelijk aanwezig moeten zijn, leidt dit tot een enorme groei in netwerkverkeer. Telecombedrijven moeten voorzien in een technologisch hoogwaardig netwerk met hoge beschikbaarheid en kwaliteit om deze organisaties 24 uur per dag en 7 dagen per week te faciliteren.

Onze dienstverlening binnen de telecomsector

Wij werken voor diverse opdrachtgevers binnen de telecombranche. Deze organisaties brengen hun processen, strategie en met name het Customer Life-cycle management met succes op orde door implementatie van performance management, workflowmanagement en Business Intelligence. Hierbij zijn strategiekaarten richtinggevend en helpen om in een dynamische markt te opereren op het scherpst van de snede. Zo kunnen ze ook sturen op wat echt belangrijk is bijvoorbeeld de “churn”. Belangrijk doel hierbij is het behouden en aantrekken van klanten met een zo hoog mogelijke marge en een zo laag mogelijk risicoprofiel als het gaat om betalen.

Slimmer werken in de branche telecom

Een betere alignment tussen processen en IT zorgt dat medewerkers en klanten slimmer kunnen werken in een digitale omgeving met enterprise portals. Grotere en kleinere IT en Business Intelligence projecten hebben een hogere kans van slagen gekregen door dat ook gekeken wordt naar competenties van slimmere managers en de succesfactoren van projecten.

Reviews over "Telecom"

Full red starFull red starFull red starFull red starWhite star
Marciano de Kom | Telesur | 21 november 2018

Perfecte website.

Plaats review

Geef je mening over dit product of deze dienst

Dit veld is verplicht!
Dit veld is verplicht! optioneel
Dit veld is verplicht! optioneel
Dit veld is verplicht! optioneel
Dit veld is verplicht!
Review verzendenHet formulier bevat fouten.

Een selectie van onze klanten

Word nu ook klant

Wil je ook klant bij ons worden? Wij helpen je maar wat graag verder met telecomsector (de uitdagingen & slimme oplossingen) of andere zaken waar je slimmer van wordt.

Caroline Raaijmaakers, Telecom deskundige BI & Analytics

CAROLINE RAAIJMAAKERS

Telecom deskundige BI & Analytics

neem contact met mij op

Fact sheet

Organisaties geholpen
___
Trainingen & workshops
___
Deelnemers opgeleid
___
Beoordeling klanten
8,9
Consultants & docenten
___
Kantoren
3
Jaar ervaring
15