contact

Intelligente, datagedreven organisaties: pagina 4 van 7

International Bike Group wint Dutch BI & Data Science Award 2017

International Bike Group (Fietsenwinkel.nl) is op donderdag 7 december gekozen tot de Slimste Organisatie van Nederland. De vakjury had tijdens de finale van de Dutch BI & Data Science Award de keuze tussen ProRail, het Kadaster en International Bike Group. De jury van de Dutch BI & Data Science Award maakte zijn definitieve keuze bekend tijdens het congres ‘Intelligence at the speed of Business’ op 7 december in Nieuwegein.

365 graden feedback heeft de toekomst

360 graden feedback is een uiterst nuttig instrument om inzicht te krijgen in iemands sterke, maar ook minder sterke kanten. Teamleden, collega’s buiten het team, medewerkers, het management, jezelf en tot slot interne en externe klanten geven je terugkoppeling op iemands functioneren. Regelmatig pas ik dit zelf toe in coachtrajecten waarin ik cliënten vraag om feedback te verzamelen over hun kwaliteiten, talenten en hun valkuilen. En ook als het gaat om input voor mijn eigen handelen en groei.

Leren van je fouten? Dat kun je leren!

Hij had volgens hem een enorme fout gemaakt. Van tevoren dacht hij dat hij het goed had begrepen. Maar zijn manager had voor het gesprek al duidelijk laten weten dat hij de opdracht niet echt zag zitten. De manager keurde zijn plan en de doorrekening van de scenario’s meteen af. Het gesprek verliep stroef en afwachtend. Zijn leidinggevende viel meteen met de deur in huis: “Ik had er meer van verwacht, vooral gezien jouw arbeidsvoorwaarden en ervaring.” Hij had zich nog nooit zó onbegrepen en afgeserveerd gevoeld. Met een brok in zijn keel verliet hij de vergaderruimte.

De zin en onzin van Big Data

Ooit schreef de Amerikaanse schrijver Mark Twain: there are lies, big lies and statistics. Dit gaat ook op voor Big Data. Met andere woorden: je kunt door de hier beschreven analysetechnieken op een bepaalde manier te gebruiken alles aantonen, beweren en onderbouwen. Of juist ondermijnen. Hiervoor is alleen het juiste jargon nodig. En voldoende kennis om de andere partijen zand in de ogen te strooien. Dit is een beeld dat maar al te goed bekend is bij sceptici. Statistische technieken kun je zo gebruiken dat op voorhand al bekend is dat het gewenste antwoord eruit komt.

De ethiek van Big Data en AI: verleiding en angst

De ethiek bepaalt of je goed of fout zit vanuit een bepaald denkkader. Deze richting binnen de filosofie houdt zich vooral bezig met wat toelaatbaar gedrag is en welke vormen er zijn. Ethiek (of ook moraalfilosofie) is het deelgebied van de filosofie dat het begrip over goed en slecht handelen wil verbeteren, vastleggen, beargumenteren en ondersteunen. In dit artikel verkennen we het denkkader big data & ethiek, de impact van big data op klanten, de samenleving en waar de grenzen liggen. Van techniek valt in elk geval geen ethiek te verwachten. Tot slot presenteren we de 10 geboden van computerethiek.

7 tips voor een datagedreven Lean aanpak

Lean was tien jaar geleden al hot en blijft zijn nut bewijzen. Maar als je Lean nu wilt implementeren in jouw organisatie, kun je er nog meer voordeel uit halen door het te combineren met datagedreven werken. Je slaat twee vliegen in één klap: je kunt nog efficiënter én klantgerichter opereren. Lean gaat over het slim inrichten van processen. Medewerkers worden veel meer bij het proces betrokken, zodat ze de vrijheid nemen om samen het proces te verbeteren. Lean staat ook voor afspraken over de taken en de communicatie daarover. Zo ontstaat een betere afstemming over de inhoud en het proces. Nu zien we nog te veel dat iedere medewerker zijn eigen ding doet, in een silo, omdat dat ooit zo is afgesproken. Daardoor ontstaat ruis. Zeven tips voor een succesvolle implementatie van datagedreven Lean.

Wat doe jij je team aan?

De waan van de dag heerst. Je rent met elkaar van de ene onderbreking naar de volgende. En je focus ligt voornamelijk op het afronden van belangrijke lijstjes van taken en activiteiten van bijvoorbeeld je corporate, product of sprint backlog (scrum). Het lukt niet om met het team echt zelforganiserend of resultaatgericht te werken. Teamleden werken regelmatig langs elkaar heen in plaats van met elkaar. Het gevoel overheerst dat je met elkaar achter de feiten aanloopt.

Crash course ‘De intelligente, datagedreven organisatie’

Met deze crash course van auteur Daan van Beek kom je snel op vlieghoogte om de belangrijkste begrippen en uitgangspunten van intelligente, datagedreven organisaties te begrijpen. Het bijbehorende unieke handboek voor Artificial Intelligence, BI en Data Science reikt je een compleet recept aan om jouw organisatie in 10 stappen intelligenter en meer datagedreven te maken. Maak nu gebruik van deze beknopte handleiding om beter voorbereid de volgende stap te nemen.

Als elke seconde telt

‘Levensreddende BI’, kopte de Automatisering Gids vorig jaar zomer. ‘Een slimme logistieke oplossing, inzichtelijk gemaakt met een dashboard’, relativeren Martin Smeekes (directeur ambulancezorg) en Anouk Schoemaker (manager bedrijfsvoering en BI). Hoe je het ook noemt, het project ‘Call to Balloon’ leverde de Veiligheidsregio Noord-Holland Noord het predicaat Slimste Organisatie van Nederland (2015) op. En – belangrijker nog – 20 minuten tijdwinst voor patiënten met acute hartklachten die gedotterd moeten worden. Die kostbare minuten zijn vaak levensreddend.

Waarom je organisatie niet klaar is voor de toekomst

In mijn vorige blog ‘Stop de gijzeling van de Big Data organisatie’ over de stagnerende datarevolutie hebben we de zes succesfactoren besproken om datagedreven werken als organisatiecompetentie in je organisatie-DNA te verankeren. In deze blog ga ik in op organisatiecomponenten die succesvolle verandering naar datagedreven organiseren frustreren. Sterker nog deze componenten spelen vaak een belemmerende factor in elke organisatietransformatie.

Datagedreven procesmanagement: do’s en don’ts voor banken

Ook banken kunnen beschikken over steeds meer data op klantniveau, waarmee in principe een veel verfijndere klantanalyse kan worden gemaakt. De grootste uitdaging is de koppeling te maken tussen die data en het gericht aanbieden van diensten, stelt Ko Achterberg, organisatieadviseur, hoogleraar procesmanagement en associate partner van Passionned Group.

Business Intelligence als profit center

Veel mensen binnen het bedrijfsleven zien business intelligence als de stafafdeling van de stafafdeling. Een cost center bij uitstek. De business intelligence afdeling maar ook de organisatie als geheel hebben er baat bij BI anders te positioneren. Aan het einde van deze blog zet ik uiteen waarom. Eerst doen we een gedachte-experiment. Hoe kunnen we de BI afdeling positioneren als profit center?

Laat je niet verblinden door de Big Data-hype

Big Data is regelmatig een belangrijk onderwerp van gesprek in managementteams en op de werkvloer. We zitten midden in een digitale revolutie. Jouw organisatie zeer waarschijnlijk ook. Uit een onderzoek van IDC komt naar voren dat de hoeveelheid data tussen 2010 en 2020 met een factor 50 zal zijn gegroeid. Maar met datalakes en een flexibele infrastructuur alleen kom je geen steek verder. In organisaties waarin het wél iets oplevert, zien we vaak een sterke verandering in werkwijzen en gedrag. Maar let op! Alleen daar waar het de wijze van samenwerken, beslissen, strategievorming en innovatie verandert, leiden Big Data, datalakes enzovoorts tot significant betere bedrijfsresultaten.

De 32 belangrijkste producten van een BI-team

Een intelligente, datagedreven organisatie laat zich niet verrassen. Ze is sensitief, slim, snel en wendbaar. Beslissingen neemt ze op basis van betrouwbare data. En die data is voor iedereen en altijd beschikbaar. Want in een wereld waar dagelijks nieuwe concurrenten op de loer liggen, markten verzadigd raken en de digitalisering nieuwe kansen biedt maar ook nieuwe uitdagingen opwerpt, zijn wekelijkse rapportages niet meer genoeg. Het BI-team kan veel meer producten leveren dan je denkt. Wij hebben ze voor jou geïnventariseerd. Het zijn er maar liefst 32. In deze blog vind je ze allemaal.

General Data Protection Regulation: 11 issues

De wereld van informatietechnologie en datamanagement is altijd in beweging. De wet- en regelgeving hobbelt hier meestal achter aan. Hier zijn we inmiddels wel gewend aan geraakt. Sinds 25 mei 2018 is echter de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) van toepassing, ook wel GDPR genoemd. Dat betekent dat sindsdien in de hele Europese Unie dezelfde privacywetgeving geldt. De Wet bescherming persoonsgegevens (Wbp) geldt niet meer.

De 5 principes van Lean Management

Veel organisaties passen Lean Management inmiddels met succes toe. De kern van de leanfilosofie bestaat uit samenwerken en respect voor medewerkers. Je vraagt je misschien af of Lean Management ook iets voor jouw organisatie kan opleveren. Maar levert lean management wel genoeg rendement op? Dat is absoluut het geval, zeker als je een of meer van onderstaande noodsignalen leert herkennen. In dit artikelen presenteren we daarnaast de vijf basisprincipes van Lean Management.

De 5 belangrijkste Business Analytics trends 2017

Elk jaar signaleren de partners, consultants en content engineers van Passionned Group gezamenlijk een aantal trends die het waard zijn om nader uit te werken en te duiden. In deze blog vatten we hun belangrijkste bevindingen compact samen. Het resultaat: vijf trends die de komende jaren het vakgebied BI en Business Analytics kleur zullen geven.

Stop het veroordelingscircus!

Heb je al je beoordelings- en functioneringsgesprekken achter de rug? Tijdens coachingsgesprekken hoor ik hier veel klachten over. De hoeveelheid tijd en administratie vormen een probleem. Het is lastig om subjectieve oordelen te vermijden. En het levert vaak spanningen en frustraties op. Daarbij is er tijdelijk meer oog voor de problemen van vroeger in plaats van de uitdagingen van nu. Het zijn geluiden die ik regelmatig tegenkom en meemaak. Een jaarlijkse rituele dans waarin medewerkers, HRM-ers en managers elkaar gevangen houden. Om maar niet te spreken van de formulieren en systemen die ze dan vervolgens moeten bijwerken. En zo houden we elkaar aan het werk. Maar wat levert het op?

Hoe creëer je een innovatiecultuur?

Het zal je niet verbazen dat innovatie een erg lastig thema is voor gevestigde bedrijven en organisaties. Strategische, organisatorische en culturele factoren blijken bepalend te zijn voor succes bij innovatie in met name wat grotere ondernemingen. Wie de meest succesvolle bedrijven en organisaties van dit moment bekijkt, zal al snel een patroon herkennen in hun bedrijfscultuur en strategie. Zij zijn allemaal gericht op het leveren van innovatieve producten en diensten die een specifieke waarde hebben voor hun klanten. Denk dan aan bedrijven als Apple, fietsenwinkel.nl, Amazon, Netflix, Google, Tesla, 3M, Uber, Alibaba en Coolblue.

Executie nieuwe stijl

In mijn vorige blog heb ik enkele belangrijke consequenties van digitale disruptie en digitale transformatie op tafel gelegd. Sloom op de digitalisering reageren betekent je business op het spel zetten. Toch gebeurt dat op grote schaal. Kijk eens naar de Nederlandse taxibranche. Het antwoord op Uber is daar nog niet gevonden. Maar nog belangrijker: hoe intensief is men hiermee bezig? En worden dan de voordelen van Uber bekeken vanuit het perspectief van de reiziger? Wat voegt de tussenlaag die Uber er zo mooi heeft uitgesneden nu eigenlijk toe in ons traditionele model. Weinig, net zoals de meeste andere tussenlagen. Ik zie en hoor nog weinig concreets uit de branche. Misschien wacht die erop om te zien of het overwaait. Nee dus. Makkelijk geld verdienen en een tekort aan service is een combinatie die dodelijk is. Misschien moet de lezer ook eens in zijn eigen organisatie op zoek naar de toegevoegde waarde van de tussenlagen.

De 5 onmisbare stappen voor een datagedreven organisatie

Wil je ook de concurrentie voorblijven en je klant de beste ervaring geven? Word dan nu een datagedreven organisatie. In plaats van te beslissen op basis van meningen, temperament, wie het hardste schreeuwt of omdat we het nou ‘eenmaal altijd zo doen’, neemt jouw organisatie voortaan actie op basis van data en feiten.

Digitale transformatie is blijven transformeren

Digitale disruptie en digitale transformatie staan volop in de belangstelling. Het meest spraakmakend is de digitale disruptie. Disruptie laat jouw business model als sneeuw voor de zon smelten. Dé klassieke voorbeelden zijn Uber en Airbnb. Inmiddels zijn er veel andere ondernemingen die ook proberen om met een disruptief businessmodel de gevestigde orde het nakijken te geven. Hierop een antwoord vinden is nog niet zo simpel.

De geboorte van zelfsturende teams

Het streven van organisaties om datagedreven te gaan werken vraagt om meer probleemoplossende competenties en persoonlijk leiderschap van medewerkers. Daarnaast is voor het functioneren in een zelfsturend team een bepaald niveau van taakvolwassenheid nodig. Maar tegelijk voor iedereen en met name de directie ook veel loslaten aan structuren, gedrag et cetera. In de praktijk komen we veel vragen tegen.

6 redenen om géén data lake aan te leggen

In onze door technologie gedomineerde wereld geloven wij graag in vooruitgang. Maar soms vergeten we dat nieuw niet altijd beter is. Een goed voorbeeld hiervan is het fenomeen data lake. Letterlijk vertaalt: een meer aan data. Het is een hype in de wereld van Business Intelligence (BI) en Big Data. Veel bedrijven gingen er direct mee aan de slag. Maar was dit wel zo’n goed idee? Was het niet beter geweest eerst goed na te denken over wat je hiermee kunt bereiken? En heb je wel ervaren en volleerde vissers in huis die uit dat lake de meest interessante vissen kunnen hengelen?

Klantinzicht met Web Analytics

Ben je een retailer in de consumentenmarkt, dan is er een grote kans dat je een belangrijk deel van je business inmiddels online afhandelt. Het zoeken, vergelijken, bestellen en betalen van goederen gaat steeds meer online. Daarnaast gebruik je zeer waarschijnlijk het internet ook om promotie te maken voor jouw organisatie, nieuwe klanten te werven en de relatie met bestaande klanten te onderhouden. Bij al deze processen kun je jezelf afvragen of je wel voldoende inzicht hebt in het verkeer op je website en wat het gedrag van klanten en bezoekers je nog meer kan vertellen. Het gaat hierbij om waardevolle informatie waarmee je de relatie met bestaande klanten kunt verbeteren en de kans op nieuwe klanten kunt verhogen.

Gemeente R’dam: van platte data naar waardevolle inzichten

Het hoort bij elke grote gemeente: veel werkzoekenden met een recht op een uitkering. Maar wie zijn die mensen? Waar wonen ze? Hoe bewegen deze mensen zich door de gemeentelijke organisatie? Hoe ligt de verhouding tussen inspanning en het rendement? Hoe krijg je ze weer aan het werk? Is er sprake van recidivisten, en zo ja, zijn het er veel? Op die vragen wilde de Gemeente Rotterdam graag een antwoord. Met behulp van platte data en een BI tool bracht de gemeente het sociale domein in kaart. En dat leverde voor alle betrokkenen verrassende inzichten op waarmee ze de boer op gingen.

Keynote Daan van Beek in Helsinki

Begin september vond in Helsinki de jaarlijkse Business Intelligence & Analytics-conferentie plaats. Op deze conferentie waren ruim 140 eindverantwoordelijken voor BI en analytics uit Zweden, Finland en Estland aanwezig. Daan van Beek, eindbaas van de Passionned Group en auteur van De intelligente, datagedreven organisatie, was één van de twee keynotesprekers.

5 innovaties in Business Analytics die je niet mogen ontgaan

Al jaren doen wij onderzoek naar de Business Intelligence markt met onze 100% onafhankelijke BI-gids. Dit onderzoek is recent bijgewerkt met de laatste versies van de Business Intelligence tools. Op basis van de verzamelde data en onze analyse vallen er een aantal zaken op.

Design Thinking: begrijp je klant, win van je concurrent

Als je bedrijf wilt overleven dan is innovatie onmisbaar. Maar hoe? Met design thinking. Door alle digitale disruptie wordt de urgentie van innovatie meer dan ooit gevoeld. Het belang van de ervaring van de eindgebruiker, waar ontwerpers altijd mee bezig zijn, wordt eindelijk erkend. Het is inmiddels een belangrijke discussie in de bestuurskamers van organisaties over de hele wereld. In het huidige digitale tijdperk voelen traditionele ondernemingen zich steeds meer onder druk staan om echt datagedreven te gaan worden. Met digitale transformatie hoog op de agenda krijgt het designdenken nu een belangrijke plek in de bestuurskamers van traditionele bedrijven.

De functie van opkomende strategieën

Nieuwe inzichten leiden tot een aanpassing of correctie van de oorspronkelijke strategie. Die inzichten vormen een zogenaamde opkomende strategie, Mintzberg spreekt over de emergent strategy. De initiële strategie wordt eerst gecorrigeerd omdat een deel ervan ofwel niet kan worden uitgevoerd ofwel niet langer relevant is. Wat overblijft, de deliberate strategy, wordt aangevuld met de opkomende strategie. Dit alles maakt dat menig bedrijf met ‘een keurige strategie op papier’ in werkelijkheid strategisch gedrag laat zien dat niet meer correspondeert met de voorgenomen strategie.

De ideale mix van efficiency, effectiviteit & bereikbaarheid

In de voorgaande artikelen hebben wij al een aantal thema’s besproken rondom de digitalisering bij de overheid. Daarbij is ook het gewenste gedrag dat we binnen de overheid verwachten besproken. Dit kunnen en moeten we nog verder doortrekken naar verschillende kritische speerpunten. We gaan het beleid om de organisatie verder te ontwikkelen verder vormgeven conform de eisen en wensen van de inwoners van ons land. De volgende zaken zijn van cruciaal belang en hangen nauw met elkaar samen. In dit artikel presenteren we de 7 karakteristieken van een intelligente overheid die luistert naar haar burgers.

De rollen van de overheid

De overheid kan naar de inwoners toe meerdere rollen vervullen. We richten ons hier op de rol van de inwoner als klant waaraan we diensten verlenen. Zoals het verstrekken van een paspoort, het beoordelen en al dan niet afgeven van een parkeervergunning enzovoort. Voor het gemak scharen we hier ook de bedrijven onder. Het type dienstverlening verschilt immers in essentie niet. Wel kent het bedrijfsleven dikwijls een hogere complexiteit van de vragen.

De business case voor de intelligente overheid

De keuze voor één van de routes die ik in mijn vorige blog besprak heeft gevolgen. Je gaat het management en wellicht ook het bestuur overtuigen van de noodzaak, het nut en rendement. Binnen de overheid gebeurt dit nog veel te weinig op een gestructureerde manier. Goede initiatieven worden daardoor in de kiem gesmoord. Het is vaak geen gemakkelijke zaak, zeker niet in een politieke omgeving. Daarom geven we hier enkele richtlijnen en tips voor het opstellen van een goed investeringsvoorstel.

Drie routes naar een intelligente, digitale overheid

In deze blog passeren in vogelvlucht drie routes naar een intelligente overheid. Iedere organisatie is anders en heeft bepaalde sterke en minder sterk ontwikkelde kanten. Datzelfde geldt voor eventuele voorkeuren en cultuurbepaalde factoren. De routes spelen daarop in. Soms door mee te gaan in de richting die een organisatie al was ingeslagen. Dan leggen we de nadruk op doorontwikkeling van waar de organisatie al sterk in was. Maar dat is niet voldoende. Ook de onderontwikkelde krachten zullen we moeten vormen. Dan wijken we van de route af en slaan een andere richting in. We tonen dan situationeel leiderschap.

BI bij ProRail: in wissels zit het meeste geld

Op de vraag wanneer Business Intelligence voor het eerst binnen ProRail is gaan spelen, antwoordt Martin Zoontjens als ICT verantwoordelijk manager: “Dat was twee jaar geleden. De business begon ons steeds vaker te vragen om samengestelde informatie. De informatie was verdeeld over vele bronsystemen en een aantal organisatieonderdelen. Met die verdeeldheid nam de organisatie geen genoegen meer. We hebben nu dit jaar een grote stap gemaakt met het integraal ontsluiten van informatie in een KPI dashboard.”

Overheid en bedrijfsleven naast elkaar

Naar aanleiding van de vorige blog zou het idee kunnen ontstaan dat de overheid ‘achterlijk’ is en er weinig goed gaat. Niets is minder waar. Vanuit de context van de overheid kunnen we lijnen trekken naar het bedrijfsleven. We zien gelijke gedragspatronen, mismanagement en problematiek. Ook bij banken, de groot- en detailhandel en andere commerciële organisaties zien we dat er slechts mondjesmaat aan integraal management wordt gedaan. Problemen blijven doorsudderen totdat er aandeelhouders- of media-aandacht is. Of er staat een geweldige leider op die de externe druk gebruikt om te veranderen. Ook in het bedrijfsleven is nog veel verbetering mogelijk. Wel kunnen we er veel van leren. Het bedrijfsleven loopt namelijk op bepaalde vlakken voorop.

Hoe Big Data de wereld van innovatie verandert

De opkomst van het internet, de sociale media en smartphones hebben ervoor gezorgd dat zich in onze samenleving een geheel nieuw inzicht heeft kunnen ontwikkelen. Namelijk het besef van de kracht en het nut van de enorme hoeveelheid gegevens die tegenwoordig wordt opgeslagen. We spreken van Big Data als de datasets zo groot en complex worden dat de gangbare datamanagementsystemen ontoereikend zijn voor de verwerking hiervan. De auteur Carlijn Sluis gaat in op de eigenschappen van Big Data, de twee vormen van Big Data innovatie en trekt 3 conclusies.

De kloof tussen bestuur en uitvoerende ambtenaren

We nemen een flinke kloof waar tussen het politieke bestuur en het uitvoerende ambtenarenapparaat. Het zijn dikwijls twee verschillende werelden. De gemiddelde manager stuurt vooral op de financiën en weinig op inhoud en kritische succesfactoren. Het bestuur zou veel dichter en met meer regelmaat tegen het apparaat aan kunnen kruipen en vice versa. Men komt daarmee ook dichter bij de inwoners. Hierdoor zien burgemeester en wethouders (B&W) en de raad, het kabinet en de Tweede Kamer eerder wat er aan de hand is. En zien ze het niet pas achteraf. De vertaalslag van nieuw beleid naar de uitvoering kan men dan beter sturen.

7e druk van ‘De intelligente organisatie’

“De eerste druk kwam in december 2004 uit, het boek gaat dus al ruim 11 jaar mee. Het pakt een thema beet dat heel erg leeft bij veel organisaties: het doelbewust verzamelen en combineren van data voor betere beslissingen en de bijbehorende organisatorische veranderingen. Veel boeken over Business Intelligence en Big Data stoppen na het eerste stuk, terwijl naar mijn filosofie juist dan het meest spannende gedeelte begint. Als inzichten uit data ertoe leiden dat organisaties besluiten het over een andere boeg te gaan gooien, hebben ze meer handvatten nodig. Die wil ik met ‘De intelligente organisatie’ graag bieden. Dat heeft geleid tot een boek dat, naar ik vaak hoor, erg compleet is en door de vele praktijkvoorbeelden aanspreekt en inspireert. Het wordt daarom ook veel voorgeschreven op hogescholen en universiteiten.”

De 7 gewoonten van hoogintelligente organisaties

Wijsheid komt met de jaren wordt gezegd. Kan dit ook gelden voor organisaties? Hoe ouder hoe wijzer en slimmer? Er zijn voorbeelden van stokoude bedrijven. Ze vinden steeds het wiel opnieuw uit zoals IBM. Maar denk ook aan Brand (sinds 1340), Bols en Grolsch. Die bestaan al ontzettend lang en weten te overleven. Ze zijn een uitzondering. De disruptie is tegenwoordig groot en ontwricht de ene na de andere sector. In de jaren twintig van de vorige eeuw was de gemiddelde bedrijfsleeftijd 65 jaar, dat is nu slechts 15 jaar (Yale University). Het geeft overigens wel te denken dat in de top 10 van oudste bedrijven drie drankfabrikanten voorkomen.

vorige pagina
1
2
3
4
5
6
7
volgende pagina

Deze organisaties gingen je voor

Word nu ook klant

Wil je ook klant bij ons worden? Wij helpen je maar wat graag verder met datagedreven werken of andere zaken waar je slimmer van wordt.

Daan van Beek - Eindbaas & auteur van 'De intelligente, datagedreven organisatie'

DAAN VAN BEEK MSc

Eindbaas & auteur van 'De intelligente, datagedreven organisatie'

Neem contact met mij op

Fact sheet

Organisaties geholpen
___
Trainingen & workshops
___
Deelnemers opgeleid
___
Beoordeling klanten
8,9
Consultants & docenten
___
Kantoren
3
Jaar ervaring
17
EDIT POST