Telecombedrijf | Business Analytics | Meer verkopen met BI
Passionned Group is dé specialist in datagedreven werken. Onze bevlogen en ervaren consultants helpen grotere en kleinere organisaties bij de kanteling naar een intelligente, datagedreven organisatie. Om het jaar organiseren wij de prestigieuze prijs voor de Slimste organisatie van Nederland.

Customer life-cycle management

Een internationaal opererend mobiel telecombedrijf, met wereldwijd 87 miljoen klanten, levert mobiele communicatieproducten en -diensten over eigen netwerken, in de particuliere en zakelijke markt. Binnen het programma Customer Life-cycle Management (CLM) ligt de focus op de acceptatie van de klant, de financiële operaties en het verlenen van de beste service.

Het hart raken van de klant

Het bedrijf wordt geconfronteerd met een aantal problemen die het hart raken van de klantprocessen. Medewerkers missen bijvoorbeeld inzicht in de relatie tussen de bij acceptatie uitgevoerde kredietwaardigheidscheck en het latere betalingsgedrag. Ook ontbreekt het ze aan inzicht in de kwaliteit van aangebrachte nieuwe klanten door de (retail)distributiekanalen.

Relevante informatie met prestatie-indicatoren

Ook bij contractvernieuwing laat de informatievoorziening te wensen over. Het bedrijf besluit een Business Intelligence (BI) systeem te maken dat klant- en productgegevens uit verschillende bronnen onttrekt. Daarna bewerken ze deze tot relevante informatie in de vorm van prestatie-indicatoren en presenteren de resultaten in rapportages en dashboards.

Visualisaties per klantsegment

Door alle relevante klantinformatie op een integraal dashboard en per klantsegment te aggregeren en visualiseren, hebben medewerkers al snel een gedegen instrument in handen om de acceptatieprocessen en de klantcommunicatie te verbeteren.

Incorrecte afwijzingen met 74% gedaald

Na de implementatie van het Business intelligence systeem daalt het afwijzingspercentage van nieuwe contractaanvragen gestaag. Daarnaast neemt het aantal incorrecte afwijzingen met 74% af. Ook het aantal klachten van klanten over de kredietwaardigheidscheck is fors gedaald.

1 miljoen extra abonnementen

In totaal zijn binnen één jaar wereldwijd bijna 1 miljoen extra contracten geaccepteerd. Dit terwijl het aantal slecht betalende abonnees vrijwel gelijk is gebleven en de kosten van het acceptatieproces met 23 miljoen euro per jaar zijn gedaald. Kortom: Business Intelligence heeft dit telecombedrijf bepaald geen windeieren gelegd.

De Dutch BI & Data Science Award

Ben je geïnspireerd geraakt door dit verhaal en wil je ook een Best Practice organisatie worden? Neem contact met ons op of schrijf je in voor de Dutch BI & Data Science, een prestigieuze prijs voor de slimste organisatie van Nederland.

Plaats review

Geef je mening over dit product of deze dienst

Dit veld is verplicht!
Dit veld is verplicht! optioneel
Dit veld is verplicht! optioneel
Dit veld is verplicht! optioneel
Dit veld is verplicht!
Review verzendenHet formulier bevat fouten.

Een selectie van onze klanten

Word nu ook klant

Wil je ook klant bij ons worden? Wij helpen je maar wat graag verder met telecombedrijf (business analytics) of andere zaken waar je slimmer van wordt.

Daan van Beek, Managing Director

DAAN VAN BEEK MSc

Managing Director

neem contact met mij op

Fact sheet

Organisaties geholpen
___
Trainingen & workshops
___
Deelnemers opgeleid
___
Beoordeling klanten
8,9
Consultants & docenten
___
Kantoren
3
Jaar ervaring
15