Het managementboek over digitale transitie in de media
Waar de meeste sectoren de vruchten plukken van de economische groei in de laatste jaren van het tweede decennium, blijft de mediasector achter. Dit boek over innovatie, verdienmodellen, contentmarketing en datagedreven werken in de media toont aan dat het tijd is voor de mediasector om te veranderen en te vernieuwen.
Nieuwe business modellen in de mediasector
Hoewel ze zien dat het mediagedrag van consumenten verandert, blijven traditionele media vasthouden aan snel verouderende uitingsvormen als magazines en lineaire televisie. Zolang ze geen volwaardige vervanging in nieuwe business modellen ontdekken, laten veel managers in de mediasector zich liever gijzelen door hun oude, maar nog altijd best lucratieve, verdienmodel.
En juist daardoor nemen de mogelijkheden om te innoveren en ingrijpend te veranderen steeds verder af. Door vast te houden aan het langzaam krimpende oude, blijft er steeds minder capaciteit over om vol te gaan voor het nieuwe.
Voor wie is dit boek over innovatie in de media bestemd?
Het boek ‘Gouden graal of reddingsboei: innovatie, verdienmodellen en datagedreven werken in de media’ biedt managers, directies, hoofdredacties, vernieuwers en veranderaars in de media diverse handvatten om noodzakelijke veranderingen in gang te zetten. Daarnaast toont dit mediaboek aan dat het de hoogste tijd is voor de mediasector om te innoveren en te veranderen.
Contentmarketing, branded content en contentdeals
In het boek Gouden graal of reddingsboei verklaart media-adviseur Alex Beishuizen de moeilijke tijden die veel traditionele media doormaken. Daarnaast biedt hij oplossingen om via de weg van de geleidelijkheid – de enige weg die veel media nog rest – te komen tot innovaties en nieuwe inkomstenstromen, bijvoorbeeld met contentmarketing en contentdeals met commerciële partijen.
De inhoud van het boek Gouden graal of reddingsboei
Het mediaboek Gouden graal of reddingsboei is samen te vatten in 8 stellingen:
✓ Traditionele media hebben de huidige malaise ten dele over zichzelf afgeroepen.
✓ Contentmarketing is niet de redding voor de media, maar maakt er wel deel van uit.
✓ Media laten zich moeilijk veranderen, vernieuwing wordt met argwaan bekeken.
✓ Er zijn genoeg verbetertools maar dan heb je wel capabele managers nodig.
✓ Redacties en mediamarketeers werken eerder statistisch gedreven dan datagedreven.
✓ De meeste redactionele vormen of genres zijn ook geschikt voor contentmarketing.
✓ De nieuwsjournalist sterft uit, het is verstandig je te specialiseren.
✓ Digital & Data first is het beginpunt voor nieuwe verdienmodellen in de media.
Bestel nu het managementboek Gouden graal of reddingsboei
Dit unieke managementboek ‘Gouden graal of reddingsboei: innovatie, verdienmodellen en datagedreven werken in de media’ (116 pagina’s) bestel je hier voor slechts 18.82 EUR inclusief btw en verzendkosten.
Over de auteur
Alex Beishuizen is actief als trainer bij de Passionned Group en is uitgever bij de regionale publieke omroep Rijnmond. Hij is tevens co-auteur van het boek ‘Online of flatline, een uitweg uit het sterfhuis van de media’ en expert digitale transities & datagedreven werken in de mediasector.