Publieke sector | Gemeenten | ZBO | rijksoverheid | provincies

Overheid: gemeenten, ZBO's, het Rijk en provincies


Passionned Group is dé specialist in datagedreven werken. Onze bevlogen en ervaren consultants helpen grotere en kleinere organisaties bij de kanteling naar een intelligente, datagedreven organisatie. Om het jaar organiseren wij de prestigieuze prijs voor de Slimste organisatie van Nederland.

Binnen de publieke sector vinden we de volgende organisaties: gemeenten, zelfstandige bestuursorganen (ZBO’s), de ministeries (het Rijk) en de provincies. Elk met eigen verantwoordelijkheden, taken en bevoegdheden.

Sturen naar een intelligente overheid

Een flink aantal ontwikkelingen en concepten nopen deze organisaties tot het omarmen van principes rondom het thema Sturen naar een intelligente overheid. Er is meer roep om transparantie, verbetering van publieke prestaties, coproductie, burgerparticipatie, administratieve lastenverlichting en meer vraaggestuurde organisaties. Burgers en bedrijven vragen een overheid die hen met één gezicht tegemoet treedt. De Overheid heeft en geeft Antwoord, liefst in één keer goed.

Het Grote Veranderboek van de Overheid

Concepten als midoffice, frontoffice, eenmalige gegevensverstrekking en meervoudig gebruik, de Persoonlijke Internet Pagina (PIP), ketenintegratie en overheidstransactiepoort (OTP) vormen slechts een greep uit de mogelijke middelen genoemd in het Grote Veranderboek van de Overheid. Echter, budgetten zijn niet altijd toereikend om de ambities te verwezenlijken. De overheid staat voor grote veranderingen én interessante uitdagingen.

Onze dienstverlening gemeenten en rijk

Wij werken voor diverse opdrachtgevers binnen de overheid, dikwijls met business cases die besparingen in tijd en geld opleveren. Deze organisaties brengen hun processen, strategie en met name klantgerichtheid met succes op orde door implementatie van workflowmanagement, klantvolgsystemen (CRM) met een midoffice en meten prestaties met Business Intelligence. Systemen worden gekoppeld en organisaties gekanteld (frontoffice, midoffice en backoffice), zodat gegevens slechts eenmalig hoeven worden verstrekt en op meerdere plaatsen binnen de overheid kunnen worden gebruikt.

Beleidskaarten zijn richtinggevend

Hierbij zijn beleidskaarten richtinggevend en helpen om te sturen op wat echt kritiek is. Een belangrijk doel hierbij is het zo goed mogelijk behouden van het efficiencyvoordeel in de backoffice, en ondertussen te streven naar een zo hoog mogelijke graad van klantgerichtheid in de frontoffice. Hierbij staan de effectiviteit van het beleid, en de kritieke succesfactoren om het beleid uitgevoerd te krijgen, centraal.

Met de implementatie van de beleidskaarten kunnen grote financiële voordelen worden behaald, omdat deze ook gebruikt kunnen gaan worden voor budgettering langs de lijnen van de kritieke processen op de beleidskaarten. Geen overbodige luxe in een tijd waarin veel overheidsinstellingen moeilijk kunnen rondkomen.

Slimmer werken voor de overheid

Een omgeving voor agile werken zorgt dat ambtenaren, bedrijven, burgers en bestuurders slimmer kunnen werken in een digitale omgeving met enterprise portals. Het ondersteunen bij het implementeren van de multichanneling strategie maakt onderdeel uit van de dienstverlening. Verander- en IT-projecten krijgen een hogere kans van slagen gekregen door dat ook gekeken wordt naar competenties van slimme managers en de succesfactoren van projecten.

Onze opdrachtgevers

Dit zijn onze beste referenties:

  • Gemeente Delft
  • Gemeente Eindhoven
  • Gemeente Rotterdam
  • Gemeente Den Haag
  • Gemeente Alkmaar
  • Gemeente Utrechtse Heuvelrug
  • Provincie Noord-Brabant
  • Provincie Groningen
  • Politie ISC
  • Ministerie van Justitie
  • Ministerie van Defensie
  • Ministry of Children & Family in Canada
  • Government of India

“De opdracht is uitstekend uitgevoerd, scherpe adviezen en een prima samenwerking.”

Eric Ossel
directeur Middelen
Gemeente Delft

Plaats review

Geef je mening over dit product of deze dienst

Dit veld is verplicht!
Dit veld is verplicht! optioneel
Dit veld is verplicht! optioneel
Dit veld is verplicht! optioneel
Dit veld is verplicht!
Review verzendenHet formulier bevat fouten.

Een selectie van onze klanten

Word nu ook klant

Wil je ook klant bij ons worden? Wij helpen je maar wat graag verder met publieke sector (gemeenten) of andere zaken waar je slimmer van wordt.

Daan van Beek, Managing Director

DAAN VAN BEEK MSc

Managing Director

neem contact met mij op

Fact sheet

Aantal organisaties geholpen
327
Aantal trainingen & workshops
328
Aantal deelnemers opgeleid
329
Gemiddelde klantervaring
8,9
Aantal consultants & docenten
330
Aantal kantoren
3
Aantal jaren actief
14