Slimmer leidinggeven en beter management

Als gedreven manager of bekwaam bestuurder wil je jouw bedrijf steeds slimmer organiseren en beter managen. Uit wereldwijd onderzoek in meer dan 100 landen blijkt dat de kwaliteit van management medebepalend is voor organisatiesucces. Ook is bekend dat toporganisaties veel minder managers hebben dan traditionele organisaties. Maar hoe pak je deze efficiencyslag aan en wat komt er dan allemaal bij kijken?

Leven een of meer van deze vraagstukken ook bij jou, dan helpen de management consultants van de Passionned Group je graag verder.

De vier hoofdtaken van het management

Traditionele organisaties werken met managers die vasthouden aan besturing volgens het command-and-control-principe. In de huidige dynamische tijd schiet die aanpak echter tekort. Wat vandaag de standaard is, is bij wijze van spreken morgen al weer achterhaald. Dat vraagt om een wendbare organisatie die snel en op maat kan inspelen op de veranderlijkheid en dynamiek in de eigen organisatie en de externe omgeving. Het (senior) management van intelligente organisaties laat zien dat bekwaamheid nodig is op de volgende terreinen:

  1. Strategisch management: deze managementtaak zorgt dat je organisatie altijd de juiste koers en organisatiestrategie kan bewandelen. Een datagedreven strategie, SMART doelen formuleren en onvervalste KPI’s zijn nodig om steeds weer te bepalen of de strategische koers correct is en of bijsturing noodzakelijk is.
  2. Verhogen van de analytische capaciteiten: het management draagt zorg dat de juiste informatie en kennis op het juiste tijdstip bij de juiste persoon in de juiste vorm beschikbaar komt én daadwerkelijk wordt gebruikt. Datagedreven technologie zoals Business Intelligence & Analytics vormt niet alleen een aanjager voor het verder ontwikkelen van de strategische capaciteiten, maar ook voor grotere wendbaarheid.
  3. Datagedreven werken en managen: de derde hoofdtaak van managers gaat over het inbouwen van wendbaarheid in processen onder andere door informatiemanagement, klantgerichtheid, verandermanagement en procesmanagement. Dankzij datagedreven werken kunnen organisaties sneller reageren op ontwikkelingen in de markt en de concurrentie altijd voorblijven.
  4. Datagedreven verbeteren: bovenstaande taken kunnen niet zonder een cultuur van continu verbeteren, innovatiemanagement en sneller leren door onder andere experimenteren. De PDCA-methode, kwaliteitsmanagement en feedback zitten in de toolbox van elke moderne manager.

Passionned Group heeft al talloze keren bewezen dat organisaties die deze vier hoofdtaken serieus nemen en hierin slagen weten te maken, automatisch veel intelligenter worden. Met als resultaat: meer winst, meer tevreden klanten en een hogere medewerkerstevredenheid.

Minder managers, meer grip en sturing

Het lijkt een paradox maar met minder managers kun je toch meer grip en sturing krijgen. Fijnmaziger, preciezer en sneller. De leiding beoogt taken, bevoegdheden en verantwoordelijkheden lager in de organisatie neer te leggen. En dat lukt helaas nog maar weinig organisaties met succes. Alleen de meest intelligente organisaties kunnen dat aan.

De intelligente organisatie

Ons managementconcept ‘De intelligente organisatie’ helpt je bij het proces van het kantelen van jouw organisatie. De te dominante hiërarchie waar baasjes de scepter zwaaien, maakt plaats voor klantgerichte processen, capabele medewerkers en integrale sturing door moderne managers.

In ons managementboek ‘De intelligente organisatie’ (6e druk) lees je alles over deze interessante ontwikkeling. Een 10-stappenplan om jouw organisatie intelligenter, datagedreven te laten werken. Van strategie en datagedreven besluitvormingsprocessen tot elke dag continu verbeteren en vernieuwen.

Wat zeggen onze klanten?

De consultants van Passionned Group hebben een schat aan ervaring en delen dat met veel enthousiasme met hun klanten.

André Drenth
Gemeente Almere

Wat bepaalt de kwaliteit van management?

Dat de kwaliteit van management medebepalend is voor het succes van organisaties staat buiten kijf. De kwaliteit kun je afmeten aan de scores op de drie belangrijkste resultaatgebieden van elke organisatie: financiële situatie, klanttevredenheid en medewerkerstevredenheid. Maar wat zijn nu de achterliggende succesfactoren van succesvolle managers? Eigen onderzoek legt nu voor het eerst die succesfactoren bloot:

  • feedback geven en ontvangen is een kunst en kunde, zeker wanneer zaken niet goed gaan
  • kwaliteitszorg inbedden in het bedrijfsproces, zorgen voor een cultuur van elke dag beter
  • datagedreven beslissingen nemen en een grote mate van transparantie in “handel en wandel”

Meer over ons uitgebreide onderzoek naar continu verbeteren door managers kun je lezen in het onderzoeksrapport ‘De kracht van continu verbeteren’.

Volg een van onze praktische managementopleidingen

Om de kwaliteit van het management verder te ontwikkelen en te verfijnen, ontwikkelde Passionned Group tal van praktische managementopleidingen. Opleidingen die jou en je medewerkers helpen om de juiste vaardigheden en competenties aan te leren. Tegelijkertijd werk je aan het verhogen van de intelligentie van je organisatie. Met een keur aan onderwerpen, zeer ervaren docenten en actueel onderwijsmateriaal ben je zeker van een hoge kwaliteit managementopleiding.

Toolbox voor slimmer management

Naast managementopleidingen biedt de Passionned Group tal van oplossingen om aan te haken bij slimmer management. Zo helpen we je om je organisatie beter en winstgevender te laten functioneren.

Kennismaken

Onze interim-managers en adviseurs laten je graag kennismaken met onze visie en oplossingen om jouw management op een hoger plan te tillen. Maak nu gerust een afspraak voor een oriënterend gesprek of volg één van onze managementopleidingen.

neem contact met ons op

Reviews over "Management"

Full red starFull red starFull red starFull red starFull red star
Marc van Berkel | NNK | 31 juli 2019

Op 20 juni was Daan van Beek keynote spreker tijdens het 10e Business Improvement Manager of the year event wat jaarlijks georganiseerd wordt vanuit het Nederlands Netwerk voor Kwaliteitsmanagement (NNK). A.d.h.v. allerlei praktijksituaties en studies liet Daan de aanwezige inzien dat veel bedrijven die starten met AI en BI niet op voorhand duidelijk hebben wat het beoogde doel is evenals dat de complexiteit niet zit in het halen van informatie uit data maar om van goede informatie kennis te maken waarop besluiten genomen kunnen worden.
Daan weet zijn publiek te boeien en te inspireren! Review over Daan van Beek.

Full red starFull red starFull red starFull red starFull red star
Esther Terveer | Alliander Facilities | 28 juni 2019

Daan heeft voor ons Facilities team een ‘inspiratiesessie BI’ op locatie verzorgd op 13 mei 2019. Het doel van deze sessie was om meer begripsvorming, bewustwording, inzichten en enthousiasme te creëren op het thema BI c.q. data. Dit is zeker gelukt als ik de positieve reacties van de groep hoor aan het einde van de dag en de weken erna. Nu is het aan ons om ook daadwerkelijk de data te verbinden en te analyseren en deze data om te zetten in informatie en kennis wat ons als organisatie gaat helpen in besluitvormingsprocessen en het verbeteren van onze prestaties. Ik blijf graag in contact met Daan en de Passioned Group. Review over Daan van Beek.

Full red starFull red starFull red starFull red starFull red star
Jacqueline Rutjens | RDDI | 2 mei 2019

Daan heeft ons met inspirerende voorbeelden meegenomen in de toekomst van de informatiehuishouding bij de overheid. Als we onze informatie goed bewaren, op de juiste wijze weten te ontsluiten en verder te verrijken ontstaat de mogelijkheid om de overheid (nog) beter te maken.

https://www.informatiehuishouding.nl/actueel/nieuws/2019/04/30/highlights-startbijeenkomst-mjp-in-beeld Review over Daan van Beek.

Full red starFull red starFull red starFull red starFull red star
Hans de Munnik | IT Manager | N-Control | 1 mei 2019

Bij NControl heeft Tom zijn opdracht als BI architect en teamleider op een zeer professionele manier uitgevoerd met als resultaat een goed gestructureerd datawarehouse en heldere werkprocessen. Tom is in staat om razendsnel tot de kern van een probleem te komen, zowel op IT-technisch als op organisatorisch gebied. Ik vond het prettig om in hem een goede sparringpartner te vinden bij het uitstippelen van onze BI strategie. Review over Tom Langerak.

Full red starFull red starFull red starFull red starFull red star
Dave Jong-A-Lock | i-Frontier | 30 april 2019

Na jaren heb ik weer een goede training kunnen volgen vanwege het feit dat de trainer, Daan van Beek, de theorie uitlegt met begrijpbare voorbeelden. Behalve de uitleg geeft hij gelijk ook methodes en technieken die je gelijk kan toepassen in het bedrijf om de doelen te bereiken. Zijn manier van antwoord geven op vragen is de reden dat hij 5 sterren verdient, want hij kan zich plaatsen in de geschetste situatie om vervolgens gericht antwoord geven. Review over Daan van Beek.

Toon alle reviews Plaats review

Geef je mening over dit product of deze dienst

Dit veld is verplicht!
Dit veld is verplicht! optioneel
Dit veld is verplicht! optioneel
Dit veld is verplicht! optioneel
Dit veld is verplicht!
Review verzendenHet formulier bevat fouten.

Een selectie van onze klanten

Word nu ook klant

Wil je ook klant bij ons worden? Wij helpen je maar wat graag verder met management (minder managers en toch meer grip) of andere zaken waar je slimmer van wordt.

Wouter Huisman, Management Consultant

drs. WOUTER HUISMAN

Management Consultant

neem contact met mij op

Fact sheet

Aantal organisaties geholpen
12175
Aantal trainingen & workshops
12176
Aantal deelnemers opgeleid
12177
Gemiddelde klantervaring
8,9
Aantal consultants & docenten
12178
Aantal kantoren
3
Aantal jaren actief
14