Kustomer CRM & Klantinteractie

Foto Daan van Beek MSc
Auteur: Daan van Beek MSc
Managing Director
Inhoudsopgave

In dit focusartikel geven we een ruwe schets van ons objectieve CRM & Klantinteractie-onderzoek naar de CRM-leverancier Kustomer en zijn productportfolio (zoals Kustomer CRM). Kustomer CRM & Klantinteractie scoort in onze onafhankelijke studie beter dan CRMNEXT maar heel veel slechter dan ServiceNow. Kustomer is het meest ontwikkeld in klantrelatiebeheer en het minst sterk in leadmanagement. Dit hebben we objectief kunnen vaststellen. De belangrijkste voor- en nadelen van Kustomer CRM, binnen de context van CRM & Klantinteractie, hebben we per onderwerp (klantrelatiebeheer) voor je klaargezet. Ook benoemen we de highlights van de belangrijkste producten zoals Kustomer CRM et cetera.

Hoe scoort Kustomer CRM & Klantinteractie op verschillende criteria?

In ons uitgebreide onderzoek beoordeelden we tevens alle relevante producten van Kustomer software. Daarbij zijn meer dan 180 criteria gebruikt. De studie is uitgewerkt vanuit een compleet onafhankelijk perspectief (we zijn niet gebonden aan enige leverancier) en onze jarenlange ervaring in de CRM-markt. De hieronder getoonde scorekaart illustreert de sterke en minder sterke kanten van Kustomer CRM vergeleken met de concurrentie.

Score van Kustomer CRM software.
Figuur 1: Scorekaart van de CRM-aanbieder Kustomer. Een leverancier kan maximaal 100% scoren. Bron: de CRM & Klantinteractie Guide 2024. Heb je behoefte aan extra informatie over de surveyopbouw? Klik hier om deze kopersgids te downloaden.

De Kustomer-analyse is samengesteld door heel veel openbare big data te verzamelen en die vervolgens grondig te analyseren. Meer dan 107 documenten hebben we in de afgelopen jaren van Kustomer onder de loep genomen. In dit proces hebben zowel algoritmes als de kritische blik van een ervaren en onafhankelijke specialist op het terrein van CRM & Klantinteractie hun stempel gedrukt op het trekken van conclusies.Kustomer in onze CRM & Klantinteractie Guide 2024 Afbeelding van Kustomer in onze CRM & Klantinteractie Guide 2024In onze 100% leveranciersonafhankelijke CRM & Klantinteractie Guide hebben we alle ins en outs van Kustomer voor je verzameld. Je krijgt toegang tot honderden (kortere) trainingen, tech talks, colleges, demo’s, tutorials, enzovoorts en beschikt altijd over het laatste CRM-nieuws. Deze guide begeleidt je daarnaast in het grondig verbeteren van je kennis over CRM & Klantinteractie.bekijk de CRM & Klantinteractie Guide™

Kustomer en het complete CRM & Klantinteractie productportfolio

De softwareonderneming Kustomer voert (minimaal) 1 product in de sfeer van CRM & Klantinteractie. We zetten de belangrijkste producten op een rij:

Wat is Kustomer CRM?

In dit deel rapporteren we de belangrijkste kenmerken van Kustomer CRM, inclusief de belangrijkste kenmerken en eventuele gerelateerde producten. Dit product / deze groep producten kenmerkt zich onder andere door de volgende features:

  • accountbeheer
  • crm voor klantenservice
  • documentbeheer
  • generatieve ai
  • goal management
  • klantenservice
  • klantinteracties
  • klantrelatiebeheer
  • ticketing systeem
  • zakelijke relaties

Ben je benieuwd naar alle kenmerken (100+) van Kustomer CRM? Bestel dan nu onze CRM & Klantinteractie Guide™ 2024.

Tekort aan capaciteit en wil je een Kustomer CRM consultant inhuren?

Wil je een interim Kustomer CRM consultant inhuren die de Kustomer CRM-software door en door kent en een CRM-toepassing succesvol kan implementeren? Onze interim-specialisten helpen je graag verder. Kustomer CRM ontwikkelaars in dienst nemen is niet altijd opportuun. Laat hier een bericht achter en we onderzoeken voor jou de businesskansen.

Screenshot van Kustomer CRM software.
Afbeelding van Kustomer CRM tools.
Schema van Kustomer CRM.
Figuur 2, 3 en 4: Bovenstaande figuren laten de werking zien van Kustomer CRM. Klik op de afbeelding om die te vergroten. Credits: Kustomer & partners.

Kustomer CRM-tools en de versiehistorie

Recent zien we bij Kustomer een stabiele trend wat betreft CRM & Klantinteractie-functionaliteit en support voor dataconnecties en besturingssystemen.

Van Kustomer CRM & Klantinteractie hebben we de laatste versies bekeken. Voor zover wij kunnen beoordelen werkt Kustomer niet met een herkenbare versienummering.

Wat zijn de licentiekosten van Kustomer CRM?

Het is lastig om precies te bepalen wat een licentie van Kustomer CRM kost omdat dit afhankelijk is van het land, het aantal gebruikers (en/of het aantal cores wanneer je het op een server wil draaien), de connectoren naar databronnen en op welke moment in het jaar je een offerte aanvraagt. Doe je dit enige weken voor het einde van het fiscaal kwartaal van Kustomer dan kun je mogelijk een behoorlijke korting tegemoet zien. Overigens adviseren wij om de software in de cloud te draaien. Vaak betaal je dan alleen voor wat je aan resources verbruikt. De aanschafkosten van Kustomer CRM zijn misschien niet de grootste bedragen, maar de kosten voor onderhoud en support kunnen zeker een behoorlijke druk leggen op je jaarlijkse begroting.

Wat maakt Kustomer CRM & Klantinteractie uniek t.o.v. andere CRM systemen

In onze studie zien we dat Kustomer op het terrein van CRM & Klantinteractie software een aantal specifieke eigenschappen kent die het waard zijn om mee te wegen bij een toolselectie. Dit maakt Kustomer CRM min of meer uniek: crm voor klantenservice, aangepast rapportage en SAML-authenticatie.

De voor- en nadelen van Kustomer CRM

Tag cloud van Kustomer CRM tools.Figuur 5: Word cloud met de sterkte-zwakte-analyse van Kustomer CRM & Klantinteractie

Per onderzoeksthema (klantrelatiebeheer) benoemen we alle voor- en nadelen van Kustomer CRM & Klantinteractie, Kustomer CRM, et cetera. Dit overzicht en de scores zijn niet rigide: Kustomer kan momenteel werken aan het creëren van ontbrekende functionaliteit (zoals ondersteuning voor low-code, soap, leadmanagement, leadgeneratie, orderbeheer, afspraak, casemanagement, klantreizen, leadkwalificatie en e-mailmarketing). Bovendien kan de documentatie achterlopen op de actualiteit.

Deel hier je ervaring met Kustomer CRM & Klantinteractie

Laat hier een beoordeling achter over Kustomer CRM & Klantinteractie. Jouw bevindingen kunnen dan gaan meewegen bij een nog beter onderbouwde review van de resultaten van Kustomer CRM.

1. Kustomer Klantrelatiebeheer

53%

Kustomer doet het in ons onderzoek goed op het onderwerp ‘Klantrelatiebeheer’, gegeven dat ze hierop 53% scoren. We hebben onder andere gekeken naar de volgende criteria: search, klantinteracties en B2C. We hebben daarbij het volgende product onder de loep genomen: Kustomer CRM. In totaal onderzochten we 25 criteria in deze categorie. Wil je meer te weten komen over het onderwerp Klantrelatiebeheer? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Studie 2024.

2. Kustomer Rapportage

44%

Kustomer doet het in ons 100% leveranciersonafhankelijke CRM & Klantinteractie onderzoek matig op het onderdeel ‘Rapportage’ met een score van 44%. De volgende factoren hebben we laten meewegen: CRM-analyse, bounce rates, verkoopdashboards en rapportage dashboards. In totaal onderzochten we 11 criteria in deze categorie. Wil je de diepte in met het onderwerp Rapportage? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Guide 2024.

3. Kustomer Klantenservicebeheer

41%

Het bedrijf doet het in ons 100% leveranciersonafhankelijke CRM & Klantinteractie onderzoek matig op het onderwerp ‘Klantenservicebeheer’, gegeven dat ze hierop 41% scoren. We hebben onder andere gekeken naar de volgende criteria: klantenservice, helpdesk en casemanagement. In totaal onderzochten we 9 features binnen deze discipline. Wil je meer te weten komen over het onderwerp Klantenservicebeheer? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Gids.

4. Kustomer Klantgegevens

33%

Kustomer scoort in ons onafhankelijke CRM & Klantinteractie-onderzoek matig op het thema ‘Klantgegevens’ met een score van 33%. We hebben onder andere gekeken naar de volgende criteria: afspraak, platform klantgegevens en gegevensbescherming. In totaal onderzochten we 45 criteria in deze categorie. Ben je enthousiast over het onderwerp Klantgegevens? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Gids 2024.

5. Kustomer Task Management

31%

De leverancier Kustomer scoort in ons onderzoek matig op het thema ‘Task Management’ met een score van 31%. We hebben onder andere gekeken naar de volgende criteria: repetitive tasks, create tasks, automate routine tasks, track tasks en predefined task. In totaal onderzochten we 13 criteria binnen deze sectie. Wil je de diepte in met het onderwerp Task Management? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Gids 2024.

6. Kustomer Automatiseringsplatform

27%

De leverancier Kustomer doet het, in vergelijking met andere leveranciers, in onze recent geactualiseerde, onafhankelijke CRM & Klantinteractie studie niet goed op het thema ‘Automatiseringsplatform’ met een score van 27%. We hebben onder andere gekeken naar de volgende criteria: marketingautomatisering, procesautomatisering, generatieve ai, beheer van bedrijfsprocessen, alles-in-één marketingautomatisering, app marktplaats en workflows automatiseren. In totaal onderzochten we 28 features binnen deze discipline. Wil je meer te weten komen over het onderwerp Automatiseringsplatform? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Guide.

7. Kustomer Infrastructuur

25%

De leverancier Kustomer doet het in ons actuele CRM & Klantinteractie-onderzoek niet goed op het onderwerp ‘Infrastructuur’ met een score van 25%. De volgende factoren hebben we laten meewegen: soap en on-premises. In totaal onderzochten we 56 criteria in deze categorie. Ben je enthousiast over het onderwerp Infrastructuur? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Guide 2024.

8. Kustomer Gegevenskwaliteit

24%

Kustomer scoort in ons onafhankelijke CRM & Klantinteractie-onderzoek niet goed op het onderwerp ‘Gegevenskwaliteit’, gegeven dat ze hierop 24% scoren. De volgende factoren hebben we laten meewegen: dubbele records samenvoegen en duplicate search. In totaal onderzochten we 16 criteria binnen deze sectie. Wil je de diepte in met het onderwerp Gegevenskwaliteit? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Studie.

9. Kustomer Verkoopmanagement

17%

Kustomer doet het in ons actuele CRM & Klantinteractie-onderzoek niet goed op het onderdeel ‘Verkoopmanagement’, gegeven dat ze hierop 17% scoren. We hebben onder andere gekeken naar de volgende criteria: e-commerce, opportunity management, klantreizen en klantloyaliteitsmanagement. In totaal onderzochten we 51 features binnen deze discipline. Wil je je verder verdiepen in het onderwerp Verkoopmanagement? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Gids 2024.

10. Kustomer Campagnemanagement

9%

Het bedrijf doet het, in vergelijking met andere leveranciers, in ons actuele CRM & Klantinteractie-onderzoek niet goed op het thema ‘Campagnemanagement’ met een score van 9%. De volgende factoren hebben we laten meewegen: e-mailmarketing, e-mailcampaignes, druppelcampagnes, direct marketing en plan campaignes. In totaal onderzochten we 25 selectiecriteria binnen dit hoofdthema. Wil je de diepte in met het onderwerp Campagnemanagement? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Guide 2024.

11. Kustomer Leadmanagement

0%

De leverancier Kustomer doet het, in vergelijking met andere leveranciers, in ons 100% leveranciersonafhankelijke CRM & Klantinteractie onderzoek niet goed op het onderwerp ‘Leadmanagement’, gegeven dat ze hierop 0% scoren. We hebben onder andere gekeken naar de volgende criteria: leadgeneratie, leadconversie, lead scoren, leads converteren en leads importeren. In totaal onderzochten we 12 features binnen deze discipline. Wil je de diepte in met het onderwerp Leadmanagement? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Gids.

Meer weten? Bestel dan hier de CRM & Klantinteractie Guide™ 2024

In welke branches is Kustomer CRM & Klantinteractie het meest actief?

In ons onderzoek hebben we ook gekeken in welke branches een leverancier een trackrecord heeft. Dit zijn de branches waar Kustomer het meest populair is: bankieren, hospitality, insurance, retail en universities.

Kustomer software wordt het meest gebruikt door…

De CRM & Klantinteractie-software van Kustomer wordt het vaakst genoemd in combinatie met de volgende functie: ondersteuningsagenten.

Huur een Kustomer ontwikkelaar in

Trainingen en cursussen Kustomer CRM & Klantinteractie

De specialisten van Passionned Group organiseren diverse opleidingen en cursussen op het gebied van CRM & Klantinteractie maar kunnen ook specifieke Kustomer trainingen verzorgen, bijvoorbeeld als incompany. Denk hierbij dan aan de volgende software: Kustomer CRM. We maken je natuurlijk ook helemaal vertrouwd met het gedachtegoed van de intelligente, datagedreven organisatie.

Tot slot: Kustomer CRM scoort redelijk

Kustomer heeft een minimaal productportfolio waarmee het redelijk scoort in ons CRM & Klantinteractie-onderzoek. Kustomer CRM & Klantinteractie innoveert (bij benadering) met een gemiddeld tempo van minder dan 5 features per jaar, is (vooralsnog) actief in veel verschillende sectoren en is het sterkst in klantrelatiebeheer.

Over Passionned Group

logo van Passionned Group, de Kustomer CRM & Klantinteractie specialistPassionned Group is gespecialiseerd in 100% onafhankelijk CRM & Klantinteractie advies en de implementatie van CRM & Klantinteractie oplossingen. Onze gedreven en bevlogen consultants helpen overheden, instellingen en commerciële organisaties verder te gaan als intelligente, datagedreven organisatie.

Neem contact met ons op

Bekijk het PDCA-handboek 'Datacratisch werken'

Productafbeelding van het PDCA-handboek 'Datacratisch werken'

Dit vind je misschien ook interessant

Uitgelichte afbeelding Oracle CRM & Klantinteractie
Oracle CRM & Klantinteractie
Uitgelichte afbeelding Zoho CRM & Klantinteractie
Zoho CRM & Klantinteractie
Uitgelichte afbeelding Freshworks CRM & Klantinteractie
Freshworks CRM & Klantinteractie

Deze organisaties gingen je voor

Word nu ook klant

Wil je ook klant bij ons worden? Wij helpen je maar wat graag verder met datagedreven werken of andere zaken waar je slimmer van wordt.

Foto Daan van Beek - Managing DirectorDAAN VAN BEEK MScManaging Director

Neem contact met mij op

Fact sheet

___
klanten
___
trainingen & workshops
___
mensen opgeleid
8,9
klanttevredenheid
___
consultants & docenten
3
kantoren
19
jaar ervaring