CRMNEXT CRM & Klantinteractie

Digital Marketing specialist
Auteur: Laura Seeling de Brito
Digital Marketing specialist
Inhoudsopgave

In dit uitgebreide artikel presenteren we een samenvatting van onze recent geactualiseerde, onafhankelijke CRM & Klantinteractie studie naar de CRM-leverancier CRMNEXT en zijn portfolio van producten (zoals CRMNEXT CRM). CRMNEXT CRM & Klantinteractie eindigt in ons onderzoek als laatste. CRMNEXT is in een vergelijking op de verschillende CRM-onderdelen van het productportfolio het meest sterk in klantenservicebeheer en het minst sterk in rapportage. Dit hebben we objectief kunnen vaststellen. De belangrijkste voor- en nadelen van CRMNEXT CRM, binnen de context van CRM & Klantinteractie, hebben we per onderwerp (klantrelatiebeheer) voor je klaargezet. Ook benoemen we de belangrijkste functionaliteiten van de softwareproducten zoals CRMNEXT CRM et cetera.

Hoe scoort CRMNEXT CRM & Klantinteractie op verschillende criteria?

In onze studie keken we ook naar de verschillende tools van CRMNEXT software. We onderzochten maar liefst 180 aspecten. Het onderzoek is verricht vanuit een 100% onafhankelijke grondhouding (we zijn niet gebonden aan enige leverancier) en onze jarenlange ervaring in de CRM-markt. De hieronder getoonde visualisatie illustreert de sterke en minder sterke kanten van CRMNEXT CRM op hoofdlijnen.

Score van CRMNEXT CRM software.
Figuur 1: Sterkte-zwakte analyse van de leverancier CRMNEXT CRM & Klantinteractie. Een leverancier kan maximaal 100% scoren. Bron: de CRM & Klantinteractie Guide 2024. Heb je behoefte aan extra informatie over onze onderzoeksopzet? Klik hier om deze kopersgids te downloaden.

De CRMNEXT-analyse is gerealiseerd door big data te onderscheppen en die vervolgens gedetailleerd te analyseren. Meer dan 34 documenten zijn de afgelopen tijd van deze softwareleverancier gescand. Hierbij hebben zowel algoritmes als de materiedeskundigheid van een CRM-adviseur op het vlak van CRM & Klantinteractie hun stempel gedrukt op het uitvoeren van de validatie.De CRM & Klantinteractie Guide™ De CRM & Klantinteractie Guide™In onze 100% leveranciersonafhankelijke CRM & Klantinteractie Guide hebben we alle ins en outs van CRMNEXT voor je verzameld. Je krijgt toegang tot honderden (kortere) trainingen, tech talks, colleges, demo’s, tutorials, enzovoorts en beschikt altijd over het laatste CRM-nieuws. Onze gids helpt je bovendien in het verdiepen van je kennis over CRM & Klantinteractie.CRMNEXT in onze CRM & Klantinteractie Guide 2024

CRMNEXT en het complete CRM & Klantinteractie productportfolio

De leverancier CRMNEXT heeft (minimaal) 1 product in de sfeer van CRM & Klantinteractie. We zetten de belangrijkste producten op een rij:

Wat is CRMNEXT CRM?

Andere namen waaronder dit CRM-softwareproduct bekend staat: CRMNEXT Platform

Onder deze kop portretteren we CRMNEXT CRM, inclusief de belangrijkste kenmerken en eventuele gerelateerde producten. Dit product / deze groep producten kenmerkt zich onder andere door de volgende kenmerken:

  • klantenservice
  • klantenservicebeheer
  • klantrelatiebeheer
  • leadgeneratie
  • leadmanagement
  • marketingautomatisering
  • rapportage
  • sociale CRM

Wil je alles weten over alle features (100+) van CRMNEXT CRM? Open dan hier de CRM & Klantinteractie Guide™ 2024.

Tekort aan capaciteit en wil je een CRMNEXT CRM consultant inhuren?

Overweeg je een externe CRMNEXT CRM consultant aan te trekken die de CRMNEXT CRM-software door en door kent en een CRM-toepassing succesvol kan implementeren? Je kunt altijd een beroep doen op de CRMNEXT CRM-specialisten van Passionned Group. CRMNEXT CRM ontwikkelaars in dienst nemen is soms omslachtig en duur. Laat hier een bericht achter en we gaan met plezier voor je aan de slag.

CRMNEXT CRM-tools en de versiehistorie

Recent zien we bij CRMNEXT een stabiele tendens als het gaat om CRM & Klantinteractie-functionaliteit.

Van CRMNEXT CRM & Klantinteractie hebben we de laatste updates beoordeeld van haar complete CRM & Klantinteractie-propositie. Hieronder kun je de opbouw zien van de verschillende releases van de verschillende CRM & Klantinteractie-producten van CRMNEXT:

  • CRMNEXT CRM: 2023

Achter elk product noteren we de versienummers, de meest recente versies staan vooraan.

Wat zijn de licentiekosten van CRMNEXT CRM?

Het is lastig om precies te bepalen wat een licentie van CRMNEXT CRM kost omdat dit afhankelijk is van het land, het aantal gebruikers (en/of het aantal cores wanneer je het op een server wil draaien), de connectoren naar databronnen en op welke moment in het jaar je een offerte aanvraagt. Doe je dit enige weken voor het einde van het fiscaal kwartaal van CRMNEXT dan kun je mogelijk een behoorlijke korting tegemoet zien. Als onderdeel van een cloud-first-strategie is het logisch om de software in de cloud te draaien. Je betaalt dan alleen voor wat je gebruikt. De aanschafkosten van CRMNEXT CRM zijn misschien niet de grootste kostenpost, maar de kosten voor onderhoud en support kunnen zeker een behoorlijke druk leggen op je jaarlijkse begroting.

De voor- en nadelen van CRMNEXT CRM

Tag cloud van CRMNEXT CRM tools.Figuur 5: Word cloud van de sterke en minder sterke kanten van CRMNEXT CRM & Klantinteractie

In de volgende secties beschrijven we alle voor- en nadelen van CRMNEXT CRM & Klantinteractie, CRMNEXT CRM, et cetera. De opsomming in de volgende alinea’s is aan verandering onderhevig, want: CRMNEXT wil natuurlijk in de markt een betere positie verwerven en werkt natuurlijk voortdurend met partners aan het verder opbouwen van nieuwe functionaliteit (zoals ondersteuning voor rapportage, search, B2B, authenticatie, e-mailtemplates, low-code, B2C, soap, generatieve ai en orderbeheer). Het kan ook zijn dat een feature nog onvoldoende is beschreven.

Jouw mening telt

Geef hier je ervaring door over CRMNEXT CRM & Klantinteractie. Je observaties kunnen dan gaan meewegen en bijdragen aan een betere, evenwichtige beoordeling van CRMNEXT CRM.

1. CRMNEXT Klantenservicebeheer

17%

De leverancier CRMNEXT doet het, in vergelijking met andere leveranciers, in ons objectieve CRM & Klantinteractie-onderzoek niet goed op het onderwerp ‘Klantenservicebeheer’, gegeven dat ze hierop 17% scoren. Maar dit is wel één van de best uitgewerkte onderdelen van CRMNEXT. We hebben onder andere gekeken naar de volgende criteria: klantenservice, casemanagement, ticketing systeem, field service management, incidenten en CRM voor callcenters. In totaal onderzochten we 9 features binnen deze discipline. Ben je enthousiast over het onderwerp Klantenservicebeheer? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Guide 2024.

2. CRMNEXT Klantrelatiebeheer

9%

CRMNEXT scoort in ons objectieve CRM & Klantinteractie-onderzoek niet goed op het onderwerp ‘Klantrelatiebeheer’ met een score van 9%. De volgende factoren hebben we laten meewegen: search en grote bedrijven. We hebben daarbij het volgende product geanalyseerd: CRMNEXT CRM. In totaal onderzochten we 25 criteria binnen deze sectie. Wil je meer te weten komen over het onderwerp Klantrelatiebeheer? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Guide 2024.

3. CRMNEXT Klantgegevens

8%

CRMNEXT doet het in ons onderzoek niet goed op het onderwerp ‘Klantgegevens’, gegeven dat ze hierop 8% scoren. We hebben onder andere gekeken naar de volgende criteria: accountbeheer, aangepast velden, afspraak en platform klantgegevens. In totaal onderzochten we 45 criteria in deze categorie. Wil je meer te weten komen over het onderwerp Klantgegevens? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Studie 2024.

4. CRMNEXT Leadmanagement

6%

CRMNEXT doet het in ons 100% leveranciersonafhankelijke CRM & Klantinteractie onderzoek niet goed op het onderdeel ‘Leadmanagement’ met een score van 6%. De volgende factoren hebben we laten meewegen: leadgeneratie, leadconversie en leadkwalificatie. In totaal onderzochten we 12 criteria in deze categorie. Wil je de diepte in met het onderwerp Leadmanagement? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Guide 2024.

5. CRMNEXT Task Management

5%

Het bedrijf doet het in ons 100% leveranciersonafhankelijke CRM & Klantinteractie onderzoek niet goed op het onderwerp ‘Task Management’, gegeven dat ze hierop 5% scoren. We hebben onder andere gekeken naar de volgende criteria: repetitive tasks, task list en create tasks. In totaal onderzochten we 13 features binnen deze discipline. Wil je meer te weten komen over het onderwerp Task Management? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Gids.

6. CRMNEXT Verkoopmanagement

4%

CRMNEXT scoort in ons onafhankelijke CRM & Klantinteractie-onderzoek niet goed op het thema ‘Verkoopmanagement’ met een score van 4%. We hebben onder andere gekeken naar de volgende criteria: opportunity management, klantreizen, klantloyaliteitsmanagement, goal management, verkooporderbeheer, offertebeheer en sales cycle management. In totaal onderzochten we 51 criteria in deze categorie. Ben je enthousiast over het onderwerp Verkoopmanagement? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Gids 2024.

7. CRMNEXT Infrastructuur

3%

De leverancier CRMNEXT scoort in ons onderzoek niet goed op het thema ‘Infrastructuur’ met een score van 3%. We hebben onder andere gekeken naar de volgende criteria: authenticatie, REST API, e-mailintegratie, documentbeheer, master data management, gegevensbeveiliging en aanpasbare lay-outs. In totaal onderzochten we 56 criteria binnen deze sectie. Wil je de diepte in met het onderwerp Infrastructuur? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Gids 2024.

8. CRMNEXT Automatiseringsplatform

0%

De leverancier CRMNEXT doet het, in vergelijking met andere leveranciers, in onze recent geactualiseerde, onafhankelijke CRM & Klantinteractie studie niet goed op het thema ‘Automatiseringsplatform’ met een score van 0%. We hebben onder andere gekeken naar de volgende criteria: marketingautomatisering en app marktplaats. In totaal onderzochten we 28 features binnen deze discipline. Wil je meer te weten komen over het onderwerp Automatiseringsplatform? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Guide.

9. CRMNEXT Campagnemanagement

0%

De leverancier CRMNEXT doet het in ons actuele CRM & Klantinteractie-onderzoek niet goed op het onderwerp ‘Campagnemanagement’ met een score van 0%. De volgende factoren hebben we laten meewegen: e-mailmarketing, e-mailcampaignes, druppelcampagnes en plan campaignes. In totaal onderzochten we 25 criteria in deze categorie. Ben je enthousiast over het onderwerp Campagnemanagement? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Guide 2024.

10. CRMNEXT Gegevenskwaliteit

0%

CRMNEXT scoort in ons onafhankelijke CRM & Klantinteractie-onderzoek niet goed op het onderwerp ‘Gegevenskwaliteit’, gegeven dat ze hierop 0% scoren. De volgende factoren hebben we laten meewegen: dubbele records samenvoegen, gegevensopschoning en duplicate search. In totaal onderzochten we 16 criteria binnen deze sectie. Wil je de diepte in met het onderwerp Gegevenskwaliteit? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Studie.

11. CRMNEXT Rapportage

0%

CRMNEXT doet het in ons actuele CRM & Klantinteractie-onderzoek niet goed op het onderdeel ‘Rapportage’, gegeven dat ze hierop 0% scoren. We hebben onder andere gekeken naar de volgende criteria: CRM-analyse, bounce rates, aangepast rapportage, interactieve rapportage en pijplijngrafiek. In totaal onderzochten we 11 features binnen deze discipline. Wil je je verder verdiepen in het onderwerp Rapportage? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Gids 2024.

Meer weten? Bestel dan hier de CRM & Klantinteractie Guide™ 2024

Huur een CRMNEXT specialist in

Trainingen en incompany-opleidingen CRMNEXT CRM & Klantinteractie

Wij verzorgen diverse opleidingen en cursussen op het gebied van CRM & Klantinteractie maar kunnen ook specifieke CRMNEXT trainingen verzorgen, bijvoorbeeld als incompany. Je kunt dan bijvoorbeeld denken aan de volgende software: CRMNEXT CRM. Uiteraard omlijsten we de training met het gedachtegoed van de intelligente, datagedreven organisatie.

Eindoordeel: CRMNEXT CRM scoort matig

CRMNEXT heeft een minimaal productportfolio waarmee het matig scoort in ons CRM & Klantinteractie-onderzoek. CRMNEXT CRM & Klantinteractie innoveert (bij benadering) met een gemiddeld tempo van minder dan 5 features per jaar, is (vooralsnog) actief in niet heel veel sectoren en gooit hoge ogen op het gebied van klantenservicebeheer.

Over Passionned Group

logo van Passionned Group, de CRMNEXT CRM & Klantinteractie specialistPassionned Group is gespecialiseerd in 100% onafhankelijk CRM & Klantinteractie advies en de implementatie van CRM & Klantinteractie oplossingen. Wij helpen grote & kleine organisaties verder te gaan als intelligente, datagedreven organisatie.

Neem contact met ons op

Bekijk het PDCA-handboek 'Datacratisch werken'

het PDCA-handboek 'Datacratisch werken'

Dit vind je misschien ook interessant

Oracle CRM & Klantinteractie
Oracle CRM & Klantinteractie
Zoho CRM & Klantinteractie
Zoho CRM & Klantinteractie
Freshworks CRM & Klantinteractie
Freshworks CRM & Klantinteractie

Deze organisaties gingen je voor

Word nu ook klant

Wil je ook klant bij ons worden? Wij helpen je maar wat graag verder met datagedreven werken of andere zaken waar je slimmer van wordt.

Daan van Beek - Managing DirectorDAAN VAN BEEK MScManaging Director

Neem contact met mij op

Fact sheet

___
klanten
___
trainingen & workshops
___
mensen opgeleid
4,4
sterren klanttevredenheid
___
consultants & docenten
3
kantoren
19
jaar ervaring