Pegasystems CRM & Klantinteractie

Foto Daan van Beek MSc
Auteur: Daan van Beek MSc
Managing Director
Inhoudsopgave

Maak kennis met Pega Sales Automation, Pega Customer Service en Pega Customer Decision Hub

In dit stuk geven we een schets van onze recent geactualiseerde, onafhankelijke CRM & Klantinteractie studie naar de CRM-leverancier Pegasystems en zijn productportfolio (zoals Pega Sales Automation, Pega Customer Service en Pega Customer Decision Hub). Pegasystems CRM & Klantinteractie scoort in ons CRM-onderzoek beter dan SAP maar iets slechter dan Zendesk. Pegasystems is het meest ontwikkeld in infrastructuur en het minst sterk in datakwaliteit. Dit hebben we objectief kunnen vaststellen. De belangrijkste voor- en nadelen van Pega Customer Relationship Management, binnen de context van CRM & Klantinteractie, hebben we per onderdeel (customer relationship management en klantenservicebeheer) voor je klaargezet. Ook benoemen we de highlights van de belangrijkste producten zoals Pega Sales Automation, Pega Customer Service en Pega Customer Decision Hub et cetera.

Hoe scoort Pegasystems CRM & Klantinteractie op bepaalde onderdelen?

In onze studie inspecteerden we ook de verschillende tools van Pegasystems software. We beoordeelden Pegasystems CRM & Klantinteractie op maar liefst 180 criteria. Het onderzoek is uitgevoerd vanuit een compleet onafhankelijk perspectief (we zijn niet gebonden aan enige leverancier) en onze jarenlange ervaring in de CRM-markt. De hieronder getoonde weergave illustreert de pros en cons van Pega Customer Relationship Management op hoofdlijnen.

Score van Pega Customer Relationship Management software.
Figuur 1: Sterkte-zwakte analyse van de leverancier Pegasystems CRM & Klantinteractie. Je kunt maximaal 100% in de wacht slepen. Bron: de CRM & Klantinteractie Guide 2024. Heb je behoefte aan extra informatie over de onderzoeksverantwoording? Klik hier om deze kopersgids te downloaden.

De Pegasystems-analyse is mogelijk gemaakt door big data te onderscheppen en die vervolgens diepgaand te analyseren. Meer dan 365 documenten zijn geanalyseerd voor deze leverancier. Hierbij hebben zowel algoritmes als de materiedeskundigheid van een BI-adviseur op het terrein van CRM & Klantinteractie een doorslaggevende rol gespeeld bij het tot stand komen van de finale resultaten.Pegasystems in onze CRM & Klantinteractie Guide 2024 Afbeelding van Pegasystems in onze CRM & Klantinteractie Guide 2024In onze 100% leveranciersonafhankelijke CRM & Klantinteractie Guide hebben we alle ins en outs van Pegasystems voor je verzameld. Je krijgt toegang tot honderden (kortere) trainingen, tech talks, colleges, demo’s, tutorials, enzovoorts en beschikt altijd over het laatste CRM-nieuws. Daarnaast begeleidt deze gids jouw in het verder ontwikkelen van je kennis over CRM & Klantinteractie.bekijk de CRM & Klantinteractie Guide™

Pegasystems en het complete CRM & Klantinteractie productportfolio

De softwareonderneming Pegasystems voert (minimaal) 4 producten in de sfeer van CRM & Klantinteractie. Op volgorde van relevantie rangschikken en beschrijven we de producten hieronder:

Wat is Pega Customer Relationship Management?

Andere namen waaronder dit CRM-softwareproduct bekend staat: Pega CRM, Pega Platform, Pegasystems Customer Relationship Management

Onder deze kop geven we een beschrijving van Pega Customer Relationship Management, inclusief de belangrijkste kenmerken en eventuele gerelateerde producten. Deze productgroep bestaat uit Pega Sales Automation, Pega Customer Service en Pega Customer Decision Hub. Pega Customer Relationship Management kenmerkt zich onder andere door de volgende features:

  • accountbeheer
  • casemanagement
  • cloudsoftware
  • contactbeheer
  • contactinformatie
  • customer lifecycle management
  • customer relationship management
  • klantenservice
  • verkoopautomatisering

Ben je benieuwd naar alle features (100+) van Pega Customer Relationship Management? Bestel dan hier de CRM & Klantinteractie Guide™ 2024.

Wil je een Pega Customer Relationship Management specialist inhuren?

Wil je een Pega Customer Relationship Management ontwikkelaar inhuren die de Pega Customer Relationship Management-software door en door kent en een CRM-toepassing succesvol kan implementeren? Onze specialisten zijn je graag van dienst. Pega Customer Relationship Management ontwikkelaars in dienst nemen heeft niet altijd de voorkeur. Laat hier een bericht achter en we onderzoeken voor jou de businesskansen.

Screenshot van Pega Customer Relationship Management software.
Afbeelding van Pega Customer Relationship Management tools.
Schema van Pega Customer Relationship Management.
Figuur 2, 3 en 4: Verschillende afbeeldingen tonen de werking van Pega Customer Relationship Management. Klik op een afbeelding om die te vergroten. Credits: Pegasystems & partners.

Wat is Pega Sales Automation?

In deze paragraaf beschrijven we de belangrijkste features van Pega Sales Automation, inclusief de belangrijkste kenmerken en eventuele gerelateerde producten. De Pega Sales Automation-software kenmerkt zich onder andere door de volgende functionaliteiten:

  • accountbeheer
  • app marktplaats
  • cloudsoftware
  • klantloyaliteitsmanagement
  • leadmanagement
  • low-code
  • mobiele app
  • procesautomatisering
  • verkoopautomatisering
  • workflow automatisering

Ben je benieuwd naar alle functionaliteiten (100+) van Pega Sales Automation? Open dan hier de CRM & Klantinteractie Guide™ 2024.

Screenshot van Pega Sales Automation software.
Afbeelding van Pega Sales Automation tools.
Schema van Pega Sales Automation.
Figuur 5, 6 en 7: Bovenstaande figuren laten de werking zien van Pega Sales Automation. Klik op de afbeelding om die groter te maken. Credits: Pegasystems & partners.

Wat is Pega Customer Service?

Onder deze kop portretteren we Pega Customer Service, inclusief de belangrijkste kenmerken en eventuele gerelateerde producten. Het product Pega Customer Service kenmerkt zich onder andere door de volgende eigenschappen:

  • accountbeheer
  • casemanagement
  • cloudsoftware
  • contactbeheer
  • contactinformatie
  • generatieve ai
  • klantenservice
  • klantloyaliteitsmanagement
  • rapportage
  • workflow automatisering

Ben je benieuwd naar alle features (100+) van Pega Customer Service? Bestel dan hier de CRM & Klantinteractie Guide™ 2024.

Screenshot van Pega Customer Service software.
Afbeelding van Pega Customer Service tools.
Schema van Pega Customer Service.
Figuur 8, 9 en 10: Diverse figuren laten de werking zien van Pega Customer Service. Klik op een afbeelding om deze te vergroten. Credits: Pegasystems & partners.

Wat is Pega Customer Decision Hub?

Hieronder geven we een beschrijving van Pega Customer Decision Hub, inclusief de belangrijkste kenmerken en eventuele gerelateerde producten. De Pega Customer Decision Hub-software kenmerkt zich onder andere door de volgende functionaliteiten:

  • accountbeheer
  • beheer van bedrijfsprocessen
  • cloudsoftware
  • klantenservice
  • klantinteracties
  • klantloyaliteitsmanagement
  • rapportage
  • verkoopautomatisering

Wil je alles weten over alle karakteristieken (100+) van Pega Customer Decision Hub? Open dan hier de CRM & Klantinteractie Guide™ 2024.

Screenshot van Pega Customer Decision Hub software.
Afbeelding van Pega Customer Decision Hub tools.
Schema van Pega Customer Decision Hub.
Figuur 11, 12 en 13: Diverse figuren laten de werking zien van Pega Customer Decision Hub. Klik op een afbeelding om die te vergroten. Credits: Pegasystems & partners.

Recente innovaties van Pega Customer Relationship Management-tools en de versiehistorie

Over de tijd heen zien we bij Pegasystems een stabiele tendens met betrekking tot CRM & Klantinteractie-functionaliteit. De laatste innovaties liggen op het terrein van verkoopmanagement > opportunity management > opportunity pipeline, infrastructuur > REST API en leadmanagement > leads converteren.

Van Pegasystems CRM & Klantinteractie hebben we de laatste updates beoordeeld van haar complete productportfolio. Hieronder zie je de opeenvolgende versies van de CRM & Klantinteractie-producten van Pegasystems:

  • Pega Customer Decision Hub: 8.8 8.7 8.6 8.5 8.4 8.3
  • Pega Customer Relationship Management: Pega customer relationship management 8.8 Pega customer relationship management 7.4
  • Pega Customer Service: 24.1 8.8 8.7 8.6 8.1
  • Pega Sales Automation: 8.8 8.7 8.6 8.2 8.1

Achter elk product staan de versienummers, de meest recente versies staan vooraan.

Wat zijn de licentiekosten van Pega Sales Automation, Pega Customer Service en Pega Customer Decision Hub?

Het is lastig om precies te bepalen wat een licentie van Pega Sales Automation, Pega Customer Service en Pega Customer Decision Hub kost omdat dit afhankelijk is van het land, het aantal gebruikers (denk ook aan de hoeveelheid CPU’s bij serverversies), de connectoren naar databronnen en op welke moment in het jaar je een offerte aanvraagt. En voor het einde van een fiscaal kwartaal van Pegasystems kun je mogelijk een behoorlijke korting tegemoet zien. Als onderdeel van een cloud-first-strategie is het logisch om de software in de cloud te draaien. Vaak betaal je dan alleen voor wat je aan resources verbruikt. De aanschafkosten van Pega Sales Automation, Pega Customer Service en Pega Customer Decision Hub zijn misschien niet de allergrootste kostenpost, maar de kosten voor onderhoud en support drukken wel jaarlijks op je begroting.

Wat maakt Pegasystems CRM & Klantinteractie onderscheidend

In onze studie zien we dat Pegasystems op het terrein van CRM & Klantinteractie software een aantal specifieke eigenschappen kent die onderscheidend naar voren komen in ons onderzoek. Dit maakt Pega Customer Relationship Management min of meer uniek: CRM voor callcenters, cloudapplicaties, automated task, cloudsoftware en Outlook add-on.

De voor- en nadelen van Pega Customer Relationship Management

Tag cloud van Pega Customer Relationship Management tools.Figuur 14: Word cloud van de plus- & minpunten van Pegasystems CRM & Klantinteractie

In de volgende alinea’s vermelden we alle voor- en nadelen van Pegasystems CRM & Klantinteractie, Pega Sales Automation, Pega Customer Service en Pega Customer Decision Hub, et cetera. De opsomming in de volgende alinea’s is aan verandering onderhevig, want: Pegasystems kan momenteel werken aan het verbeteren van bestaande en het ontwikkelen van functionaliteit die de hiaten in het productportfolio dicht (zoals ondersteuning voor ticketing systeem, dubbele records samenvoegen, gegevensopschoning, sociale CRM, helpdesk, druppelcampagnes, deals sluiten, bounce rates, volgpixel en quote templates). Bovendien kan de documentatie achterlopen op de actualiteit.

Deel hier je ervaring met Pegasystems CRM & Klantinteractie

Laat hier een beoordeling achter over Pegasystems CRM & Klantinteractie. Je observaties kunnen dan meegenomen worden bij een nog objectievere beoordeling van de scores van Pega Customer Relationship Management.

1. Pegasystems Infrastructuur

95%

Het bedrijf doet het in ons objectieve CRM & Klantinteractie-onderzoek uitstekend op het onderdeel ‘Infrastructuur’, gegeven dat ze hierop 95% scoren. We hebben onder andere gekeken naar de volgende criteria: authenticatie, soap en on-premises. In totaal onderzochten we 56 features binnen deze discipline. Wil je de diepte in met het onderwerp Infrastructuur? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Studie 2024.

2. Pegasystems Klantgegevens

87%

Het bedrijf scoort in ons 100% leveranciersonafhankelijke CRM & Klantinteractie onderzoek uitstekend op het onderdeel ‘Klantgegevens’ met een score van 87%. We hebben de volgende selectiecriteria gehanteerd: aangepast velden, klantinformatie, gevoelige gegevens en zakelijke relaties. In totaal onderzochten we 45 features binnen deze discipline. Wil je meer te weten komen over het onderwerp Klantgegevens? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Guide. Of zoek de verdieping in de volgende content:

3. Pegasystems Campagnemanagement

78%

Het bedrijf scoort in ons onderzoek goed op het onderwerp ‘Campagnemanagement’. Het bedrijf scoort op dit onderwerp 78%. We hebben onder andere gekeken naar de volgende criteria: e-mailmarketing, e-mailcampaignes, druppelcampagnes, direct marketing en plan campaignes. In totaal onderzochten we 25 criteria in deze categorie. Ben je enthousiast over het onderwerp Campagnemanagement? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Gids 2024.

4. Pegasystems Rapportage

75%

Pegasystems scoort in onze recent geactualiseerde, onafhankelijke CRM & Klantinteractie studie goed op het thema ‘Rapportage’ met een score van 75%. De volgende factoren hebben we laten meewegen: CRM-analyse, geavanceerde rapportage en verkoopdashboards. In totaal onderzochten we 11 criteria binnen deze sectie. Wil je de diepte in met het onderwerp Rapportage? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Guide. Of zoek de verdieping in de volgende content:

5. Pegasystems Automatiseringsplatform

75%

De leverancier Pegasystems doet het, in vergelijking met andere leveranciers, in ons objectieve CRM & Klantinteractie-onderzoek goed op het onderwerp ‘Automatiseringsplatform’, gegeven dat ze hierop 75% scoren. We hebben onder andere gekeken naar de volgende criteria: verkoopautomatisering, procesautomatisering, beheer van bedrijfsprocessen en workflows automatiseren. In totaal onderzochten we 28 features binnen deze discipline. Ben je enthousiast over het onderwerp Automatiseringsplatform? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Guide 2024.

6. Pegasystems Task Management

75%

Pegasystems scoort in ons objectieve CRM & Klantinteractie-onderzoek goed op het onderwerp ‘Task Management’ met een score van 75%. De volgende factoren hebben we laten meewegen: repetitive tasks, task list en assign tasks. In totaal onderzochten we 13 criteria binnen deze sectie. Wil je meer te weten komen over het onderwerp Task Management? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Guide 2024. Of zoek de verdieping in de volgende content:

7. Pegasystems Customer Relationship Management

74%

Pegasystems doet het in ons onderzoek goed op het onderwerp ‘Customer Relationship Management’, gegeven dat ze hierop 74% scoren. We hebben onder andere gekeken naar de volgende criteria: search, klantinteracties en B2B. We hebben daarbij het volgende product onder de loep genomen: Pega Customer Relationship Management. In totaal onderzochten we 25 criteria in deze categorie. Wil je meer te weten komen over het onderwerp Customer Relationship Management? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Studie 2024.

8. Pegasystems Verkoopmanagement

70%

Pegasystems doet het in ons 100% leveranciersonafhankelijke CRM & Klantinteractie onderzoek goed op het onderdeel ‘Verkoopmanagement’ met een score van 70%. De volgende factoren hebben we laten meewegen: verkooppijplijn, klantreizen, klantloyaliteitsmanagement, verkoopworkflows, verkooporderbeheer, sales cycle management en visuele verkooppijplijn. In totaal onderzochten we 51 criteria in deze categorie. Wil je de diepte in met het onderwerp Verkoopmanagement? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Guide 2024. Of zoek de verdieping in de volgende content:

    9. Pegasystems Leadmanagement

    70%

    Het bedrijf doet het in ons 100% leveranciersonafhankelijke CRM & Klantinteractie onderzoek goed op het onderwerp ‘Leadmanagement’, gegeven dat ze hierop 70% scoren. We hebben onder andere gekeken naar de volgende criteria: leadconversie, lead scoren, leads converteren, leads beheren en leads importeren. In totaal onderzochten we 12 features binnen deze discipline. Wil je meer te weten komen over het onderwerp Leadmanagement? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Gids.

    10. Pegasystems Klantenservicebeheer

    65%

    Pegasystems scoort in ons onafhankelijke CRM & Klantinteractie-onderzoek goed op het thema ‘Klantenservicebeheer’ met een score van 65%. We hebben onder andere gekeken naar de volgende criteria: klantenservice, helpdesk en casemanagement. In totaal onderzochten we 9 criteria in deze categorie. Ben je enthousiast over het onderwerp Klantenservicebeheer? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Gids 2024. Of zoek de verdieping in de volgende content:

      11. Pegasystems Datakwaliteit

      43%

      De leverancier Pegasystems scoort in ons onderzoek matig op het thema ‘Datakwaliteit’ met een score van 43%. We hebben onder andere gekeken naar de volgende criteria: dubbele records samenvoegen, gegevensopschoning en duplicate search. In totaal onderzochten we 16 criteria binnen deze sectie. Wil je de diepte in met het onderwerp Datakwaliteit? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Gids 2024.

      Meer weten? Bestel dan hier de CRM & Klantinteractie Guide™ 2024

      In welke branches is Pegasystems CRM & Klantinteractie het meest actief?

      In ons objectieve CRM & Klantinteractie-onderzoek hebben we ook gekeken in welke branches een leverancier actief is. Dit zijn de branches waar Pegasystems frequent wordt gebruikt: automotive, bankieren, overheden, healthcare, hospitality, insurance, manufacturing, public sector, retail, telecom en universities.

      Pegasystems software wordt het meest gebruikt door…

      De CRM & Klantinteractie-software van Pegasystems wordt het vaakst genoemd in combinatie met de volgende functies: accountmanagers, klantenservicemedewerkers, verkoopvertegenwoordigers, service agents, servicevertegenwoordigers en ondersteuningsagenten.

      Huur een Pegasystems expert in

      Trainingen en incompany-opleidingen Pegasystems CRM & Klantinteractie

      De docenten van Passionned Group geven diverse opleidingen en cursussen op het gebied van CRM & Klantinteractie maar kunnen ook specifieke Pegasystems trainingen verzorgen, bijvoorbeeld als incompany. Denk hierbij dan aan de volgende software: Pega Sales Automation, Pega Customer Service en Pega Customer Decision Hub. Uiteraard wordt zo’n training omlijst met het gedachtegoed van de intelligente, datagedreven organisatie.

      Tot slot: Pega Customer Relationship Management scoort goed

      Pegasystems heeft een compact productportfolio waarmee het goed scoort in ons CRM & Klantinteractie-onderzoek. Pegasystems CRM & Klantinteractie innoveert (bij benadering) met een gemiddeld tempo van meer dan 15 features per jaar, is (vooralsnog) actief in veel verschillende sectoren en heeft zich het best ontwikkeld in infrastructuur.

      Over Passionned Group

      logo van Passionned Group, de Pegasystems CRM & Klantinteractie specialistPassionned Group heeft zich gespecialiseerd in 100% onafhankelijk CRM & Klantinteractie advies en de implementatie van CRM & Klantinteractie oplossingen. Onze gedreven en gepassioneerde adviseurs helpen kleine en grotere organisaties om verder te gaan als intelligente, datagedreven organisatie.

      Neem contact met ons op