HubSpot CRM & Klantinteractie

Foto Daan van Beek MSc
Auteur: Daan van Beek MSc
Managing Director
Inhoudsopgave

In dit focusartikel geven we een ruwe schets van ons objectieve CRM & Klantinteractie-onderzoek naar de CRM-leverancier HubSpot en zijn productportfolio (zoals HubSpot Sales Outlook en HubSpot Mobile App). HubSpot CRM & Klantinteractie scoort in onze onafhankelijke studie beter dan Pipedrive maar iets slechter dan Zendesk. HubSpot is het meest ontwikkeld in rapportage en het minst sterk in klantenservicebeheer. Dit hebben we objectief kunnen vaststellen. De belangrijkste voor- en nadelen van HubSpot CRM, binnen de context van CRM & Klantinteractie, hebben we per onderwerp (Opleiding CRM) voor je klaargezet. Ook benoemen we de highlights van de belangrijkste producten zoals HubSpot Sales Outlook en HubSpot Mobile App et cetera.

Hoe scoort HubSpot CRM & Klantinteractie op verschillende criteria?

In ons uitgebreide onderzoek beoordeelden we tevens alle relevante producten van HubSpot software. Daarbij zijn meer dan 180 criteria gebruikt. De studie is uitgewerkt vanuit een compleet onafhankelijk perspectief (we zijn niet gebonden aan enige leverancier) en onze jarenlange ervaring in de CRM-markt. De hieronder getoonde scorekaart illustreert de sterke en minder sterke kanten van HubSpot CRM vergeleken met de concurrentie.

Score van HubSpot CRM software.
Figuur 1: Scorekaart van de CRM-aanbieder HubSpot. Een leverancier kan maximaal 100% scoren. Bron: de CRM & Klantinteractie Guide 2024. Heb je behoefte aan extra informatie over de surveyopbouw? Klik hier om deze kopersgids te downloaden.

De HubSpot-analyse is samengesteld door heel veel openbare big data te verzamelen en die vervolgens grondig te analyseren. Meer dan 290 documenten hebben we in de afgelopen jaren van HubSpot onder de loep genomen. In dit proces hebben zowel algoritmes als de kritische blik van een ervaren en onafhankelijke specialist op het terrein van CRM & Klantinteractie hun stempel gedrukt op het trekken van conclusies.HubSpot in onze CRM & Klantinteractie Guide 2024 Afbeelding van HubSpot in onze CRM & Klantinteractie Guide 2024In onze 100% leveranciersonafhankelijke CRM & Klantinteractie Guide hebben we alle ins en outs van HubSpot voor je verzameld. Je krijgt toegang tot honderden (kortere) trainingen, tech talks, colleges, demo’s, tutorials, enzovoorts en beschikt altijd over het laatste CRM-nieuws. Deze guide begeleidt je daarnaast in het grondig verbeteren van je kennis over CRM & Klantinteractie.bekijk de CRM & Klantinteractie Guide™

HubSpot en het complete CRM & Klantinteractie productportfolio

De softwareonderneming HubSpot voert (minimaal) 3 producten in de sfeer van CRM & Klantinteractie. We zetten de belangrijkste producten op een rij:

Wat is HubSpot CRM?

In dit deel rapporteren we de belangrijkste kenmerken van HubSpot CRM, inclusief de belangrijkste kenmerken en eventuele gerelateerde producten. Deze productgroep bestaat uit HubSpot Sales Outlook en HubSpot Mobile App. Dit product / deze groep producten kenmerkt zich onder andere door de volgende features:

  • accountbeheer
  • contactbeheer
  • contactinformatie
  • e-mailmarketing
  • klantenservice
  • klantrelatiebeheer
  • kleine bedrijven
  • leadgeneratie
  • zakelijke relaties

Ben je benieuwd naar alle kenmerken (100+) van HubSpot CRM? Bestel dan nu onze CRM & Klantinteractie Guide™ 2024.

Tekort aan capaciteit en wil je een HubSpot CRM consultant inhuren?

Wil je een interim HubSpot CRM consultant inhuren die de HubSpot CRM-software door en door kent en een CRM-toepassing succesvol kan implementeren? Onze interim-specialisten helpen je graag verder. HubSpot CRM ontwikkelaars in dienst nemen is niet altijd opportuun. Laat hier een bericht achter en we onderzoeken voor jou de businesskansen.

Screenshot van HubSpot CRM software.
Afbeelding van HubSpot CRM tools.
Schema van HubSpot CRM.
Figuur 2, 3 en 4: Bovenstaande figuren laten de werking zien van HubSpot CRM. Klik op de afbeelding om die te vergroten. Credits: HubSpot & partners.

Wat is HubSpot Sales Outlook?

Hieronder tonen we een detaillering van HubSpot Sales Outlook, inclusief de belangrijkste kenmerken en eventuele gerelateerde producten. HubSpot Sales Outlook kenmerkt zich onder andere door de volgende features:

  • accountbeheer
  • contactbeheer
  • deals sluiten
  • e-mailtemplates
  • Microsoft outlook
  • Outlook-integratie
  • rapportage
  • search

Wil je alles weten over alle karakteristieken (100+) van HubSpot Sales Outlook? Bestel dan nu onze CRM & Klantinteractie Guide™ 2024.

Screenshot van HubSpot Sales Outlook software.
Afbeelding van HubSpot Sales Outlook tools.
Schema van HubSpot Sales Outlook.
Figuur 5, 6 en 7: Diverse figuren laten de werking zien van HubSpot Sales Outlook. Klik op de afbeelding om deze te vergroten. Credits: HubSpot & partners.

Wat is HubSpot Mobile App?

In dit deel rapporteren we de belangrijkste kenmerken van HubSpot Mobile App, inclusief de belangrijkste kenmerken en eventuele gerelateerde producten. Het product HubSpot Mobile App kenmerkt zich onder andere door de volgende features:

  • accountbeheer
  • contactbeheer
  • contacten beheren
  • create tasks
  • klantenservice
  • mobiele app
  • search

Wil je alles weten over alle functionaliteiten (100+) van HubSpot Mobile App? Open dan hier de CRM & Klantinteractie Guide™ 2024.

Screenshot van HubSpot Mobile App software.
Afbeelding van HubSpot Mobile App tools.
Schema van HubSpot Mobile App.
Figuur 8, 9 en 10: Bovenstaande afbeeldingen illustreren de functionaliteit van HubSpot Mobile App. Klik op een afbeelding om die uit te vergroten. Credits: HubSpot & partners.

HubSpot CRM-tools en de versiehistorie

Recent zien we bij HubSpot een stabiele trend wat betreft CRM & Klantinteractie-functionaliteit en support voor dataconnecties en besturingssystemen.

Van HubSpot CRM & Klantinteractie hebben we de laatste versies bekeken. Hieronder kun je de respectievelijke versienummers bekijken van de beschikbare CRM & Klantinteractie-producten van HubSpot:

  • HubSpot CRM: 2023 2022

Achter elk product vermelden we de versienummers, de meest recente versies staan vooraan.

Wat zijn de licentiekosten van HubSpot Sales Outlook en HubSpot Mobile App?

Het is lastig om precies te bepalen wat een licentie van HubSpot Sales Outlook en HubSpot Mobile App kost omdat dit afhankelijk is van het land, het aantal gebruikers (en/of het aantal cores wanneer je het op een server wil draaien), de connectoren naar databronnen en op welke moment in het jaar je een offerte aanvraagt. Doe je dit enige weken voor het einde van het fiscaal kwartaal van HubSpot dan kun je mogelijk een behoorlijke korting tegemoet zien. Overigens adviseren wij om de software in de cloud te draaien. Vaak betaal je dan alleen voor wat je aan resources verbruikt. De aanschafkosten van HubSpot Sales Outlook en HubSpot Mobile App zijn misschien niet de grootste bedragen, maar de kosten voor onderhoud en support kunnen zeker een behoorlijke druk leggen op je jaarlijkse begroting.

Wat maakt HubSpot CRM & Klantinteractie uniek t.o.v. andere CRM systemen

In onze studie zien we dat HubSpot op het terrein van CRM & Klantinteractie software een aantal specifieke eigenschappen kent die het waard zijn om mee te wegen bij een toolselectie. Dit maakt HubSpot CRM min of meer uniek: opportunity-analyse, moedermaatschappij, hot lead, direct marketing en key account management.

De voor- en nadelen van HubSpot CRM

Tag cloud van HubSpot CRM tools.Figuur 11: Word cloud met de sterkte-zwakte-analyse van HubSpot CRM & Klantinteractie

Per onderzoeksthema (Opleiding CRM) benoemen we alle voor- en nadelen van HubSpot CRM & Klantinteractie, HubSpot Sales Outlook en HubSpot Mobile App, et cetera. Dit overzicht en de scores zijn niet rigide: HubSpot kan momenteel werken aan het creëren van ontbrekende functionaliteit (zoals ondersteuning voor goal management). Bovendien kan de documentatie achterlopen op de actualiteit.

Deel hier je ervaring met HubSpot CRM & Klantinteractie

Laat hier een beoordeling achter over HubSpot CRM & Klantinteractie. Jouw bevindingen kunnen dan gaan meewegen bij een nog beter onderbouwde review van de resultaten van HubSpot CRM.

1. HubSpot Rapportage

88%

HubSpot doet het in ons onderzoek uitstekend op het onderwerp ‘Rapportage’, gegeven dat ze hierop 88% scoren. We hebben onder andere gekeken naar de volgende criteria: CRM-analyse, bounce rates, aangepast rapportage en interactieve rapportage. In totaal onderzochten we 11 criteria in deze categorie. Wil je meer te weten komen over het onderwerp Rapportage? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Studie 2024.

2. HubSpot Klantgegevens

86%

HubSpot doet het in ons 100% leveranciersonafhankelijke CRM & Klantinteractie onderzoek uitstekend op het onderdeel ‘Klantgegevens’ met een score van 86%. De volgende factoren hebben we laten meewegen: accountbeheer, aangepast velden, afspraak, platform klantgegevens, gegevensbescherming en klantinformatie. In totaal onderzochten we 45 criteria in deze categorie. Wil je de diepte in met het onderwerp Klantgegevens? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Guide 2024.

3. HubSpot Klantrelatiebeheer

83%

Het bedrijf doet het in ons 100% leveranciersonafhankelijke CRM & Klantinteractie onderzoek uitstekend op het onderwerp ‘Klantrelatiebeheer’, gegeven dat ze hierop 83% scoren. We hebben onder andere gekeken naar de volgende criteria: search en klantinteracties. We hebben daarbij het volgende product bekeken: HubSpot CRM. In totaal onderzochten we 25 features binnen deze discipline. Wil je meer te weten komen over het onderwerp Klantrelatiebeheer? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Gids.

4. HubSpot Infrastructuur

77%

HubSpot scoort in ons onafhankelijke CRM & Klantinteractie-onderzoek goed op het thema ‘Infrastructuur’ met een score van 77%. We hebben onder andere gekeken naar de volgende criteria: authenticatie, REST API, e-mailintegratie en documentbeheer. In totaal onderzochten we 56 criteria in deze categorie. Ben je enthousiast over het onderwerp Infrastructuur? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Gids 2024.

5. HubSpot Automatiseringsplatform

76%

De leverancier HubSpot scoort in ons onderzoek goed op het thema ‘Automatiseringsplatform’ met een score van 76%. We hebben onder andere gekeken naar de volgende criteria: marketingautomatisering, verkoopautomatisering, procesautomatisering, generatieve ai, beheer van bedrijfsprocessen, app marktplaats en alles-in-één marketingautomatisering. In totaal onderzochten we 28 criteria binnen deze sectie. Wil je de diepte in met het onderwerp Automatiseringsplatform? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Gids 2024.

6. HubSpot Leadmanagement

74%

De leverancier HubSpot doet het, in vergelijking met andere leveranciers, in onze recent geactualiseerde, onafhankelijke CRM & Klantinteractie studie goed op het thema ‘Leadmanagement’ met een score van 74%. We hebben onder andere gekeken naar de volgende criteria: leadgeneratie en leadconversie. In totaal onderzochten we 12 features binnen deze discipline. Wil je meer te weten komen over het onderwerp Leadmanagement? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Guide.

7. HubSpot Gegevenskwaliteit

73%

De leverancier HubSpot doet het in ons actuele CRM & Klantinteractie-onderzoek goed op het onderwerp ‘Gegevenskwaliteit’ met een score van 73%. De volgende factoren hebben we laten meewegen: dubbele records samenvoegen en duplicate search. In totaal onderzochten we 16 criteria in deze categorie. Ben je enthousiast over het onderwerp Gegevenskwaliteit? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Guide 2024.

8. HubSpot Campagnemanagement

72%

HubSpot scoort in ons onafhankelijke CRM & Klantinteractie-onderzoek goed op het onderwerp ‘Campagnemanagement’, gegeven dat ze hierop 72% scoren. De volgende factoren hebben we laten meewegen: e-mailmarketing en druppelcampagnes. In totaal onderzochten we 25 criteria binnen deze sectie. Wil je de diepte in met het onderwerp Campagnemanagement? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Studie.

9. HubSpot Verkoopmanagement

70%

HubSpot doet het in ons actuele CRM & Klantinteractie-onderzoek goed op het onderdeel ‘Verkoopmanagement’, gegeven dat ze hierop 70% scoren. We hebben onder andere gekeken naar de volgende criteria: e-commerce, opportunity management en klantreizen. In totaal onderzochten we 51 features binnen deze discipline. Wil je je verder verdiepen in het onderwerp Verkoopmanagement? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Gids 2024.

10. HubSpot Task Management

65%

Het bedrijf doet het, in vergelijking met andere leveranciers, in ons actuele CRM & Klantinteractie-onderzoek goed op het thema ‘Task Management’ met een score van 65%. De volgende factoren hebben we laten meewegen: repetitive tasks, task list, create tasks, complete tasks, automate routine tasks, assign tasks en automate tasks. In totaal onderzochten we 13 selectiecriteria binnen dit hoofdthema. Wil je de diepte in met het onderwerp Task Management? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Guide 2024.

11. HubSpot Klantenservicebeheer

58%

De leverancier HubSpot doet het, in vergelijking met andere leveranciers, in ons 100% leveranciersonafhankelijke CRM & Klantinteractie onderzoek goed op het onderwerp ‘Klantenservicebeheer’, gegeven dat ze hierop 58% scoren. We hebben onder andere gekeken naar de volgende criteria: klantenservice, casemanagement, ticketing systeem, field service management, incidenten en CRM voor callcenters. In totaal onderzochten we 9 features binnen deze discipline. Wil je de diepte in met het onderwerp Klantenservicebeheer? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Gids.

Meer weten? Bestel dan hier de CRM & Klantinteractie Guide™ 2024

In welke branches is HubSpot CRM & Klantinteractie het meest actief?

In ons onderzoek hebben we ook gekeken in welke branches een leverancier een trackrecord heeft. Dit zijn de branches waar HubSpot het meest populair is: automotive, bankieren, fintech, overheden, healthcare, insurance, manufacturing, vastgoed, restaurant, retail en universities.

HubSpot software wordt het meest gebruikt door…

De CRM & Klantinteractie-software van HubSpot wordt het vaakst genoemd in combinatie met de volgende functies: accountmanagers, business development en verkoopvertegenwoordigers.

Huur een HubSpot ontwikkelaar in

Trainingen en cursussen HubSpot CRM & Klantinteractie

De specialisten van Passionned Group organiseren diverse opleidingen en cursussen op het gebied van CRM & Klantinteractie maar kunnen ook specifieke HubSpot trainingen verzorgen, bijvoorbeeld als incompany. Denk hierbij dan aan de volgende software: HubSpot Sales Outlook en HubSpot Mobile App. We maken je natuurlijk ook helemaal vertrouwd met het gedachtegoed van de intelligente, datagedreven organisatie.

Tot slot: HubSpot CRM scoort uitstekend

HubSpot heeft een compact productportfolio waarmee het uitstekend scoort in ons CRM & Klantinteractie-onderzoek. HubSpot CRM & Klantinteractie innoveert (bij benadering) met een gemiddeld tempo van minder dan 5 features per jaar, is (vooralsnog) actief in veel verschillende sectoren en is het sterkst in rapportage.

Over Passionned Group

logo van Passionned Group, de HubSpot CRM & Klantinteractie specialistPassionned Group is gespecialiseerd in 100% onafhankelijk CRM & Klantinteractie advies en de implementatie van CRM & Klantinteractie oplossingen. Onze gedreven en bevlogen consultants helpen overheden, instellingen en commerciële organisaties verder te gaan als intelligente, datagedreven organisatie.

Neem contact met ons op

Bestel nu de bestseller 'De intelligente, datagedreven organisatie' (8e druk)

Productafbeelding van het boek 'De intelligente, datagedreven organisatie'

Dit vind je misschien ook interessant

Uitgelichte afbeelding Pipedrive CRM & Klantinteractie
Pipedrive CRM & Klantinteractie
Uitgelichte afbeelding Zendesk CRM & Klantinteractie
Zendesk CRM & Klantinteractie
Uitgelichte afbeelding CRMNEXT CRM & Klantinteractie
CRMNEXT CRM & Klantinteractie

Deze organisaties gingen je voor

Word nu ook klant

Wil je ook klant bij ons worden? Wij helpen je maar wat graag verder met datagedreven werken of andere zaken waar je slimmer van wordt.

Foto Daan van Beek - Managing DirectorDAAN VAN BEEK MScManaging Director

Neem contact met mij op

Fact sheet

___
klanten
___
trainingen & workshops
___
mensen opgeleid
8,9
klanttevredenheid
___
consultants & docenten
3
kantoren
19
jaar ervaring