Hoe scoort Zoho CRM & Klant Interactie op diverse onderdelen?
In onze studie keken we ook naar de verschillende producten van Zoho software. Daarbij zijn meer dan 160 criteria gebruikt. De studie is uitgevoerd vanuit een 100% onafhankelijke grondhouding (we zijn niet gebonden aan enige leverancier) en onze jarenlange ervaring in de BI-markt. De hieronder getoonde scorekaart illustreert de sterke en minder sterke kanten van Zoho CRM in vergelijking met de belangrijkste concurrenten.
Figuur 1: Scorekaart van de BI-aanbieder Zoho. Je kunt maximaal 100% in de wacht slepen. Bron: de CRM & Klant Interactie Guide 2023. Wil je verdieping en meer informatie over ons onderzoek? Klik hier om deze kopersgids te downloaden.
De Zoho-analyse is gerealiseerd door heel veel openbare big data te verzamelen en die vervolgens nauwgezet te analyseren. Meer dan 216 documenten zijn de afgelopen tijd van deze softwareleverancier gescand. Bij deze analyse hebben zowel algoritmes als de kritische blik van een senior expert op het terrein van CRM & Klant Interactie een doorslaggevende rol gespeeld bij het uitvoeren van de validatie.Zoho CRM & Klant Interactie in onze CRM & Klant Interactie Guide 2023. In onze 100% leveranciersonafhankelijke CRM & Klant Interactie Guide hebben we alle ins en outs van Zoho CRM & Klant Interactie voor je verzameld.
Zoho en het complete CRM & Klant Interactie productportfolio
De softwareonderneming Zoho voert (minimaal) 3 producten in de sfeer van CRM & Klant Interactie. Op volgorde van relevantie rangschikken en beschrijven we de producten hieronder:
Wat is Zoho CRM?
Andere namen waaronder dit softwareproduct bekend staat: Zoho Customer Relationship Management
In dit deel tonen we een detaillering van Zoho CRM, inclusief de kenmerken en eventuele gerelateerde producten. Deze productgroep bestaat uit Zoho Creator en Zoho CRM Plus. Dit product / deze groep producten kenmerkt zich onder andere door de volgende kenmerken:
- CRM
- klantgegevens > contacten beheren > neem contact op met
- verkoopmanagement > verkoopactiviteiten
- klantgegevens > rekening
- automatiseringsplatform > workflows automatiseren > workflow automatisering
- verkoopmanagement > verkooppijplijn
- klantenservicebeheer > helpdesk
- verkoopmanagement > opportunity management > bekijk deals
- verkoopmanagement > verkoopactiviteitenlog
- verkoopmanagement > verkooplog
Wil je alles weten over alle karakteristieken (100+) van Zoho CRM? Bestel dan hier de CRM & Klant Interactie Guide™ 2023.
Tekort aan capaciteit en wil je een Zoho CRM consultant inhuren?
Wil je een interim Zoho CRM consultant inhuren die je een vliegende start kan bezorgen en een Zoho CRM-applicatie kan implementeren? Onze specialisten zijn je graag van dienst. Zoho CRM ontwikkelaars in dienst nemen is soms overbodig en kostbaar. Laat hier een bericht achter en we onderzoeken voor jou de businesskansen.



Wat is Zoho Creator?
In dit deel beschrijven we de belangrijkste features van Zoho Creator, inclusief de kenmerken en eventuele gerelateerde producten. Zoho Creator kenmerkt zich onder andere door de volgende functionaliteiten:
- CRM
- klantgegevens > rekening
- klantrelatiebeheer
- klantenservicebeheer > helpdesk
- automatiseringsplatform > workflows automatiseren > workflow automatisering
Wil je alles weten over alle karakteristieken (100+) van Zoho Creator? Download dan hier onze CRM & Klant Interactie Guide™ 2023.



Wat is Zoho CRM Plus?
Onder deze kop geven we een beschrijving van Zoho CRM Plus, inclusief de kenmerken en eventuele gerelateerde producten. Zoho CRM Plus kenmerkt zich onder andere door de volgende features:
- CRM
- klantenservicebeheer > klantenservice
- klantgegevens > rekening
- klantgegevens > contacten beheren > neem contact op met
- klantrelatiebeheer > klant interactie
- campagnemanagement > e-mailmarketing
- klantgegevens > rekeningen
- verkoopmanagement > klantreis
- klantrelatiebeheer > klein bedrijf
- klantgegevens > rekening > accountbeheer
Wil je het fijne weten van alle features (100+) van Zoho CRM Plus? Bestel dan hier de CRM & Klant Interactie Guide™ 2023.



Zoho CRM-tools en de versiehistorie
Over de tijd heen zien we bij Zoho een stabiele lijn wat betreft CRM & Klant Interactie-functionaliteit en de ondersteuning voor diverse platforms en databronnen.
Van Zoho CRM & Klant Interactie hebben we de laatste versies bekeken van het productenpakket. Hieronder geven we een overzicht van de diverse releases van alle ons bekende CRM & Klant Interactie-producten van Zoho:
- Zoho Creator: 2023
- Zoho CRM Plus: 2023
Achter elk product noteren we de versienummers, de meest recente versies staan vooraan.
Wat zijn de licentiekosten van Zoho Creator en Zoho CRM Plus?
Het is lastig om precies te bepalen wat een licentie van Zoho Creator en Zoho CRM Plus kost omdat dit afhankelijk is van het land, het aantal gebruikers (of het aantal CPU’s bij server software), de connectoren naar databronnen en op welke moment in het jaar je een offerte aanvraagt. En voor het einde van een fiscaal kwartaal van Zoho kun je mogelijk een behoorlijke korting tegemoet zien. Bovendien is het verstandig om de software in de cloud te draaien. Vaak betaal je dan alleen voor wat je aan resources verbruikt. De aanschafkosten van Zoho Creator en Zoho CRM Plus zijn misschien niet de meest belangrijke kosten, maar de onderhoudskosten en support drukken wel jaarlijks op je begroting.
Wat maakt Zoho CRM & Klant Interactie innovatief
In onze studie zien we dat Zoho op het terrein van CRM & Klant Interactie software een aantal specifieke eigenschappen kent die het waard zijn om mee te wegen bij een toolselectie. Dit maakt Zoho CRM min of meer uniek: bekijk deals, e-mails automatisch laten verzenden, aanpasbare lay-outs, verkoopactiviteitenlog en cloudsoftware.
De voor- en nadelen van Zoho CRM
Figuur 11: Word cloud van de plus- en minpunten van Zoho CRM & Klant Interactie
Hieronder benoemen we alle voor- en nadelen van Zoho CRM & Klant Interactie, Zoho Creator en Zoho CRM Plus, et cetera. Er is sprake van dynamiek, want: Zoho kan momenteel werken aan het ontwikkelen van nieuwe features (zoals ondersteuning voor infrastructuur).
Jouw mening telt
Geef hier je ervaring door over Zoho CRM & Klant Interactie. Je observaties kunnen dan meegewogen gaan worden en bijdragen aan een betere, evenwichtige beoordeling van Zoho CRM.
1. Zoho Automatiseringsplatform
Het bedrijf doet het, in vergelijking met andere leveranciers, in ons objectieve CRM & Klant Interactie-onderzoek uitstekend op het onderwerp ‘Automatiseringsplatform’ (Zoho komt in ons onderzoek op dit onderdeel naar voren als de absolute marktleider). Het bedrijf scoort op dit onderwerp 100%. We hebben onder andere gekeken naar de volgende criteria: marketingautomatisering, verkoopautomatisering en procesautomatisering. In totaal onderzochten we 20 features binnen deze discipline. Ben je van plan om je verder te specialiseren in het onderwerp Automatiseringsplatform? Download dan hier onze CRM & Klant Interactie Studie 2023.
2. Zoho Campagnemanagement
Zoho scoort in onze recent geactualiseerde, onafhankelijke CRM & Klant Interactie studie uitstekend op het onderdeel ‘Campagnemanagement’ (Zoho komt in ons onderzoek op dit onderdeel naar voren als de absolute marktleider) met een score van 100%. De volgende factoren hebben we laten meewegen: e-mailmarketing en e-mailcampaignes. In totaal onderzochten we 25 criteria binnen deze sectie. Wil je de diepte in met het onderwerp Campagnemanagement? Download dan hier onze CRM & Klant Interactie Studie 2023.
3. Zoho Gegevenskwaliteit
Het bedrijf doet het in ons objectieve CRM & Klant Interactie-onderzoek uitstekend op het onderdeel ‘Gegevenskwaliteit’ (Zoho komt in ons onderzoek op dit onderdeel naar voren als de absolute marktleider), gegeven dat ze hierop 100% scoren. We hebben onder andere gekeken naar de volgende criteria: dubbele samenvoegen en gegevensopschoning. In totaal onderzochten we 11 features binnen deze discipline. Wil je de diepte in met het onderwerp Gegevenskwaliteit? Download dan hier onze CRM & Klant Interactie Studie 2023.
4. Zoho Infrastructuur
Het bedrijf scoort in ons 100% leveranciersonafhankelijke CRM & Klant Interactie onderzoek uitstekend op het onderdeel ‘Infrastructuur’ (Zoho komt in ons onderzoek op dit onderdeel naar voren als de absolute marktleider) met een score van 100%. We hebben de volgende selectiecriteria gehanteerd: on-premises en e-mailintegratie. In totaal onderzochten we 54 features binnen deze discipline. Wil je meer te weten komen over het onderwerp Infrastructuur? Download dan hier onze CRM & Klant Interactie Guide.
5. Zoho Leadmanagement
Het bedrijf scoort in ons onderzoek uitstekend op het onderwerp ‘Leadmanagement’ (Zoho komt in ons onderzoek op dit onderdeel naar voren als de absolute marktleider). Het bedrijf scoort op dit onderwerp 100%. We hebben onder andere gekeken naar de volgende criteria: leadgeneratie, leadconversie, leadkwalificatie en lead scoren. In totaal onderzochten we 12 criteria in deze categorie. Ben je enthousiast over het onderwerp Leadmanagement? Download dan hier onze CRM & Klant Interactie Gids 2023.
6. Zoho Verkoopmanagement
Zoho scoort in onze recent geactualiseerde, onafhankelijke CRM & Klant Interactie studie uitstekend op het thema ‘Verkoopmanagement’ (Zoho komt in ons onderzoek op dit onderdeel naar voren als de absolute marktleider) met een score van 100%. De volgende factoren hebben we laten meewegen: e-commerce, opportunity management, klantreizen, klantloyaliteitsmanagement, goal management en verkooporderbeheer. In totaal onderzochten we 50 criteria binnen deze sectie. Wil je de diepte in met het onderwerp Verkoopmanagement? Download dan hier onze CRM & Klant Interactie Guide.
7. Zoho Klantgegevens
De leverancier Zoho doet het, in vergelijking met andere leveranciers, in ons objectieve CRM & Klant Interactie-onderzoek uitstekend op het onderwerp ‘Klantgegevens’, gegeven dat ze hierop 98% scoren. We hebben onder andere gekeken naar de volgende criteria: aangepast velden en afspraak. In totaal onderzochten we 45 features binnen deze discipline. Ben je enthousiast over het onderwerp Klantgegevens? Download dan hier onze CRM & Klant Interactie Guide 2023.
8. Zoho Klantrelatiebeheer
Zoho scoort in ons objectieve CRM & Klant Interactie-onderzoek uitstekend op het onderwerp ‘Klantrelatiebeheer’ met een score van 97%. De volgende factoren hebben we laten meewegen: klant interacties, zelfbedieningsportaal, sociale CRM en aangepaste activiteiten. In totaal onderzochten we 21 criteria binnen deze sectie. Wil je meer te weten komen over het onderwerp Klantrelatiebeheer? Download dan hier onze CRM & Klant Interactie Guide 2023.
9. Zoho Rapportage
Zoho doet het in ons onderzoek uitstekend op het onderwerp ‘Rapportage’, gegeven dat ze hierop 87% scoren. We hebben onder andere gekeken naar de volgende criteria: CRM-analyse, verkoopdashboards, interactieve rapportage, pijplijngrafiek en rapportage dashboards. In totaal onderzochten we 10 criteria in deze categorie. Wil je meer te weten komen over het onderwerp Rapportage? Download dan hier onze CRM & Klant Interactie Studie 2023.
10. Zoho Klantenservicebeheer
Zoho doet het in ons 100% leveranciersonafhankelijke CRM & Klant Interactie onderzoek uitstekend op het onderdeel ‘Klantenservicebeheer’ met een score van 82%. De volgende factoren hebben we laten meewegen: klantenservice en casemanagement. In totaal onderzochten we 9 criteria in deze categorie. Wil je de diepte in met het onderwerp Klantenservicebeheer? Download dan hier onze CRM & Klant Interactie Guide 2023.
Meer weten? Bestel dan hier de CRM & Klant Interactie Guide™ 2023
In welke sectoren is Zoho CRM & Klant Interactie het meest actief?
In ons actuele CRM & Klant Interactie-onderzoek hebben we ook gekeken in welke sectoren een leverancier een trackrecord heeft. Dit zijn de sectoren waar Zoho de grootste footprint heeft: bankieren, onderwijsinstellingen, overheden, vastgoed, restaurant, retail en telecom.
Zoho software wordt het meest gebruikt door…
De CRM & Klant Interactie-software van Zoho wordt het vaakst genoemd in combinatie met de volgende functies: marketingteams, vertegenwoordigers en ondersteuningsagenten.
Opleidingen en trainingen Zoho CRM & Klant Interactie
De docenten van Passionned Group geven diverse opleidingen en cursussen op het gebied van CRM & Klant Interactie maar kunnen ook specifieke Zoho trainingen verzorgen, bijvoorbeeld als incompany. Bijvoorbeeld kun je denken aan de volgende software: Zoho Creator en Zoho CRM Plus. We maken je natuurlijk ook helemaal vertrouwd met het gedachtegoed van de intelligente, datagedreven organisatie.
Eindoordeel: Zoho CRM scoort uitstekend
Zoho heeft een compact productportfolio waarmee het uitstekend scoort in ons CRM & Klant Interactie-onderzoek. Zoho CRM & Klant Interactie innoveert (bij benadering) met een gemiddeld tempo van minder dan 5 features per jaar, is (vooralsnog) actief in veel verschillende sectoren en heeft zich het best ontwikkeld in automatiseringsplatform.
Over Passionned Group
