Ruim 20 jaar ervaring als veranderaar

Dick Pouw heeft zijn Master in Business Administration behaald bij Business School Nederland. Hij heeft ruim 20 jaar ervaring als ‘veranderaar’ op het gebied van customer care, ICT en Business Intelligence.

Implementatie van veranderingen vanuit de strategie

Dick PouwDick begon bij Mediq, een medische groothandel waar hij binnen de ICT in diverse functies klantgerichte opdrachten heeft vervuld. Zowel binnen Mediq als bij klanten van Mediq. Daarna heeft hij als interim lijn- en transitiemanager diverse opdrachten vervuld in de semioverheid en in de retail- en mediasector. Zijn doel daarbij was om de organisatie ‘klaar te stomen’ voor de door te voeren veranderingen.

Zijn passie: altijd ‘de klant in mind’

De afgelopen jaren heeft Dick verschillende functies vervuld binnen de Telegraaf Media Groep. Als hoofd Informatie en Organisatie was hij verantwoordelijk voor de introductie van agile werken, de uitvoering van het Millenniumprogramma en het optimaliseren van bedrijfsprocessen. Daarna heeft hij aan het roer gestaan bij de introductie van CRM binnen de Telegraaf Mediagroep. Daarna was hij als directeur Customer Care verantwoordelijk voor dit shared service center. Na deze opdracht is Dick als CIO eindverantwoordelijk geworden voor de ICT van de Telegraaf Mediagroep.

De rode draad: de strategie implementeren vanuit de klant

Als Master in Business Administration zet Dick de integrale benadering van verandering voorop. Hij is de sparringpartner van bedrijven en semi-overheden op een breed scala aan functionele gebieden, met als rode draad: het implementeren van veranderingen vanuit het perspectief van de klant.

Hij faciliteert management en directies bij de strategieformulering, geeft leiding aan het optuigen van veranderprogramma’s en helpt organisaties deze competenties effectief in te zetten. Hij stopt pas als de resultaten geïmplementeerd en geborgd zijn.

Pas succesvol wanneer de (klant)belofte wordt ingelost

Voor Dick Is een verandertraject pas succesvol wanneer de veranderingen voor de klant blijvend merkbaar zijn. Een duidelijk meetbaar doel is essentieel en gaat hand in hand met het streven om continue te blijven verbeteren middels de PDCA cyclus. De kritieke succesfactor voor verandering? Management en medewerkers die vanuit de klant blijven denken.

Wil je ook kennismaken met Dick Pouw?

Neem hier gerust contact met mij op voor een gesprek over de mogelijkheden om je klantcontacten te verbeteren en veranderingen daadwerkelijk succesvol te implementeren in je organisatie.

neem contact met mij op

Plaats review

Geef je mening over dit product of deze dienst

Dit veld is verplicht!
Dit veld is verplicht! optioneel
Dit veld is verplicht! optioneel
Dit veld is verplicht! optioneel
Dit veld is verplicht!
Review verzendenHet formulier bevat fouten.

Een selectie van onze klanten

Word nu ook klant

Wil je ook klant bij ons worden? Wij helpen je maar wat graag verder met dick pouw mba (100% veranderaar) of andere zaken waar je slimmer van wordt.

Dick Pouw, Associate Partner

DICK POUW MBA

Associate Partner

neem contact met mij op

Fact sheet

Aantal organisaties geholpen
8988
Aantal trainingen & workshops
8989
Aantal deelnemers opgeleid
8990
Gemiddelde klantervaring
8,9
Aantal consultants & docenten
8991
Aantal kantoren
3
Aantal jaren actief
14