4 factoren die elke manager moet kennen | De heilige graal van BI

PDCA & succes: 4 factoren die elke manager moet kennen


Juiste toepassing van de PDCA-cirkel vertaalt zich uiteindelijk altijd in betere (financiële) prestaties.

4 factoren voor PDCA doorbraak
Gebaseerd op landelijk onderzoek
Inclusief KPI-beslisschema
Simpel principe, maar niet eenvoudig

gratis downloaden

Een simpel principe

Als je kijkt naar de PDCA-cyclus dan zie je op het eerste gezicht een simpel principe. Maar de implementatie is niet echt eenvoudig. Dat blijkt uit ons landelijke onderzoek. Slechts 7 procent van alle organisaties passen de vier factoren stuk voor stuk toe. En met groot succes. Ze realiseren veel betere (financiële) prestaties. Vier factoren dus die elke manager moet kennen.

Er komt best veel bij kijken

Waarom passen zo weinig bedrijven de PDCA-succesfactoren integraal toe? Omdat ze niet weten hoe. En er komt eigenlijk best veel bij kijken. Vooral op het vlak van leiderschap, communicatie, gedrag, KPI’s en systemen. Maar ook een gesloten, niet-prestatiegedreven cultuur maakt invoering complex.

PDCA: Please Don’t Change Anything

Gekscherend spreken we weleens over de PDCA-cyclus als een afkorting voor Please Don’t Change Anything of Please Don’t Check Anything. Maar het is te gemakkelijk om het direct op cultuur af te wentelen. Daar gaat de auteur dus niet op in. Er is al voldoende interessante literatuur over verandering en cultuur beschikbaar.

Tijd om het roer om te gooien

Waar het hier om gaat zijn zaken die jij als manager direct kan beïnvloeden. Of dat met een klein beetje moeite zou kunnen doen. Vandaar de titel ‘4 factoren die elke manager moet kennen’. Tijd om het roer om te gooien. In dit artikel verkent de auteur een aantal nieuwe invalshoeken, heel andere dan gebruikelijk bij PDCA.

download en lees verder

Over de auteur: Daan van Beek MSc

foto Daan van BeekDaan van Beek is de eindbaas van de Passionned Group. Hij schrijft daarnaast boeken waaronder het bekende managementboek ‘De intelligente organisatie’. Daar is inmiddels al een 6e druk van verschenen. Daan is ook verbonden als docent aan TIAS en EUR en geeft daarnaast masterclasses in India, Singapore, Zuid-Afrika en New York.

Plaats review

Geef je mening over dit product of deze dienst

Dit veld is verplicht!
Dit veld is verplicht! optioneel
Dit veld is verplicht! optioneel
Dit veld is verplicht! optioneel
Dit veld is verplicht!
Review verzendenHet formulier bevat fouten.

Een selectie van onze klanten

Word nu ook klant

Wil je ook klant bij ons worden? Wij helpen je maar wat graag verder met 4 factoren die elke manager moet kennen (de heilige graal van bi) of andere zaken waar je slimmer van wordt.

Daan van Beek, Managing Director

DAAN VAN BEEK MSc

Managing Director

neem contact met mij op

Fact sheet

Organisaties geholpen
6283
Trainingen & workshops
6284
Deelnemers opgeleid
6285
Beoordeling klanten
8,9
Consultants & docenten
6286
Kantoren
3
Jaar ervaring
14