Creatio CRM & Klantinteractie

Foto Daan van Beek MSc
Auteur: Daan van Beek MSc
Managing Director
Inhoudsopgave

In dit uitgebreide artikel tonen we een samenvatting van ons 100% leveranciersonafhankelijke CRM & Klantinteractie onderzoek naar de CRM-leverancier Creatio en zijn portfolio van producten (zoals Creatio CRM). Creatio CRM & Klantinteractie scoort in ons CRM-onderzoek beter dan SugarCRM maar iets slechter dan Microsoft. Creatio is het meest sterk in leadmanagement en het minst sterk in rapportage. Dit hebben we objectief kunnen vaststellen. De belangrijkste voor- en nadelen van Creatio CRM, binnen de context van CRM & Klantinteractie, hebben we per onderdeel (klantrelatiebeheer) voor je klaargezet. Ook benoemen we de highlights van de belangrijkste producten zoals Creatio CRM et cetera.

Hoe scoort Creatio CRM & Klantinteractie op diverse onderdelen?

In onze studie inspecteerden we ook de diverse tools van Creatio software. Meer dan 180 beoordelingscriteria zijn onderzocht. Het onderzoek is gerealiseerd vanuit een compleet onafhankelijk perspectief (we zijn niet gebonden aan enige leverancier) en onze jarenlange ervaring in de CRM-markt. De hieronder getoonde afbeelding illustreert de pros en cons van Creatio CRM op hoofdlijnen.

Score van Creatio CRM software.
Figuur 1: Scorekaart van de CRM-aanbieder Creatio. De beste leverancier op een bepaald thema krijgt maximaal 100%. Bron: de CRM & Klantinteractie Guide 2024. Wil je extra informatie over onze CRM & Klantinteractie-gids? Klik hier om deze kopersgids te downloaden.

De Creatio-analyse is tot stand gekomen door big data te onderscheppen en die vervolgens grondig te analyseren. Meer dan 230 documenten verder weten we dat Creatio uitblinkt in leadmanagement. Hierbij hebben zowel algoritmes als de kritische blik van een ervaren en onafhankelijke specialist op het gebied van CRM & Klantinteractie hun stempel gedrukt op het finaliseren van het validatieproces.Creatio in onze CRM & Klantinteractie Guide 2024 Afbeelding van Creatio in onze CRM & Klantinteractie Guide 2024In onze 100% leveranciersonafhankelijke CRM & Klantinteractie Guide hebben we alle ins en outs van Creatio voor je verzameld. Je krijgt toegang tot honderden (kortere) trainingen, tech talks, colleges, demo’s, tutorials, enzovoorts en beschikt altijd over het laatste CRM-nieuws. Daarnaast begeleidt deze gids jouw in het verder ontwikkelen van je kennis over CRM & Klantinteractie.bekijk de CRM & Klantinteractie Guide™

Creatio en het complete CRM & Klantinteractie productportfolio

De leverancier Creatio kent (minimaal) 1 product in de sfeer van CRM & Klantinteractie. Op volgorde van relevantie rangschikken en beschrijven we de producten hieronder:

Wat is Creatio CRM?

Andere namen waaronder dit CRM-softwareproduct bekend staat: Creatio Platform

In dit deel rapporteren we de belangrijkste kenmerken van Creatio CRM, inclusief de belangrijkste kenmerken en eventuele gerelateerde producten. Het product Creatio CRM kenmerkt zich onder andere door de volgende features:

  • accountbeheer
  • contactbeheer
  • deals sluiten
  • klantenservice
  • leadmanagement
  • marketingcampagnes automatiseren
  • no-code
  • opportunity management
  • orderbeheer

Wil je alles weten over alle functionaliteiten (100+) van Creatio CRM? Open dan hier de CRM & Klantinteractie Guide™ 2024.

Tekort aan capaciteit en wil je een Creatio CRM consultant inhuren?

Wil je een Creatio CRM ontwikkelaar inhuren die je op weg kan helpen en een CRM-toepassing succesvol kan implementeren? Je kunt altijd een beroep doen op de Creatio CRM-specialisten van Passionned Group. Creatio CRM ontwikkelaars in dienst nemen heeft niet altijd de voorkeur. Laat hier een bericht achter en we gaan met plezier voor je aan de slag.

Screenshot van Creatio CRM software.
Afbeelding van Creatio CRM tools.
Schema van Creatio CRM.
Figuur 2, 3 en 4: Bovenstaande afbeeldingen illustreren de functionaliteit van Creatio CRM. Klik op een afbeelding om die uit te vergroten. Credits: Creatio & partners.

Creatio CRM-tools en de versiehistorie

Over de tijd heen zien we bij Creatio een stabiele lijn met betrekking tot CRM & Klantinteractie-functionaliteit en ondersteuning voor besturingssystemen en connectiviteit.

Van Creatio CRM & Klantinteractie hebben we de actuele releases geanalyseerd van haar complete CRM & Klantinteractie-propositie. Hieronder kun je de opbouw zien van de verschillende releases van de verschillende CRM & Klantinteractie-producten van Creatio:

  • Creatio CRM: 8.1 8.0.10 8.0.9 8.0.8 8.0.7 8.0.6 8.0.5 8.0.4 8.0.3 8.0.2 8.0.1 8.0 7.18.2 7.17.2 7.17.1 7.17.0 7.16.0 7.15.3 7

Achter elk product vermelden we de versienummers, de meest recente versies staan vooraan.

Wat zijn de licentiekosten van Creatio CRM?

In veel gevallen kan het lastig zijn om de licentiekosten van Creatio CRM & Klantinteractie te bepalen omdat dit afhankelijk is van het land, het aantal gebruikers (en/of het aantal cores wanneer je het op een server wil draaien), de connectoren naar databronnen en op welke moment in het jaar je een offerte aanvraagt. Vraag je een offerte aan net voor het einde van de fiscale periode van Creatio dan kun je vermoedelijk een behoorlijke reductie krijgen op de licentiekosten. Als onderdeel van een cloud-first-strategie is het logisch om de software in de cloud te draaien. Je betaalt dan alleen voor wat je gebruikt. De aanschafkosten van Creatio CRM zijn misschien niet de grootste bedragen, maar de kosten voor onderhoud en support drukken wel jaarlijks op je begroting.

Wat maakt Creatio CRM & Klantinteractie het bekijken waard

In onze studie zien we dat Creatio op het terrein van CRM & Klantinteractie software een aantal specifieke eigenschappen kent die de doorslag kunnen geven bij aanschaf. Dit maakt Creatio CRM min of meer uniek: duplicate search rules, Ouder-kind structuur, Outlook add-on, verkoopworkflows en pijplijngrafiek.

De voor- en nadelen van Creatio CRM

Tag cloud van Creatio CRM tools.Figuur 5: Word cloud met de sterkte-zwakte-analyse van Creatio CRM & Klantinteractie

In de volgende alinea’s vermelden we alle voor- en nadelen van Creatio CRM & Klantinteractie, Creatio CRM, et cetera. Er is sprake van dynamiek, want: Creatio kan op dit moment werken met partners aan het verder opbouwen van features die tegemoetkomen aan specifieke klantwensen (zoals ondersteuning voor CDN, klantloyaliteitsmanagement, e-commerce, customer lifecycle management, cross-selling, verkooporder, gegevensopschoning, klantreisvisualisatie, klantcontacten en helpdesk). Het kan ook zijn dat een feature nog onvoldoende is beschreven.

Deel jouw ervaring

Laat hier een beoordeling achter over Creatio CRM & Klantinteractie. Je observaties kunnen dan gaan meetellen en bijdragen aan een betere, evenwichtige beoordeling van Creatio CRM.

1. Creatio Leadmanagement

76%

Het bedrijf doet het in ons 100% leveranciersonafhankelijke CRM & Klantinteractie onderzoek goed op het onderwerp ‘Leadmanagement’, gegeven dat ze hierop 76% scoren. We hebben onder andere gekeken naar de volgende criteria: leadgeneratie, leadconversie, leadkwalificatie en lead scoren. We hebben daarbij het volgende product bekeken: Creatio CRM. In totaal onderzochten we 12 features binnen deze discipline. Wil je meer te weten komen over het onderwerp Leadmanagement? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Gids.

2. Creatio Klantrelatiebeheer

70%

Creatio scoort in ons onafhankelijke CRM & Klantinteractie-onderzoek goed op het thema ‘Klantrelatiebeheer’ met een score van 70%. We hebben onder andere gekeken naar de volgende criteria: klantinteracties en kleine bedrijven. In totaal onderzochten we 25 criteria in deze categorie. Ben je enthousiast over het onderwerp Klantrelatiebeheer? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Gids 2024.

3. Creatio Klantgegevens

70%

De leverancier Creatio scoort in ons onderzoek goed op het thema ‘Klantgegevens’ met een score van 70%. We hebben onder andere gekeken naar de volgende criteria: aangepast velden, afspraak en platform klantgegevens. In totaal onderzochten we 45 criteria binnen deze sectie. Wil je de diepte in met het onderwerp Klantgegevens? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Gids 2024.

4. Creatio Infrastructuur

70%

De leverancier Creatio doet het, in vergelijking met andere leveranciers, in onze recent geactualiseerde, onafhankelijke CRM & Klantinteractie studie goed op het thema ‘Infrastructuur’ met een score van 70%. We hebben onder andere gekeken naar de volgende criteria: authenticatie, soap, on-premises, e-mailintegratie, documentbeheer, mobiele CRM en cloudinfrastructuur. In totaal onderzochten we 56 features binnen deze discipline. Wil je meer te weten komen over het onderwerp Infrastructuur? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Guide.

5. Creatio Automatiseringsplatform

65%

De leverancier Creatio doet het in ons actuele CRM & Klantinteractie-onderzoek goed op het onderwerp ‘Automatiseringsplatform’ met een score van 65%. De volgende factoren hebben we laten meewegen: low-code, marketingautomatisering, no-code, verkoopautomatisering, procesautomatisering, beheer van bedrijfsprocessen en alles-in-één marketingautomatisering. In totaal onderzochten we 28 criteria in deze categorie. Ben je enthousiast over het onderwerp Automatiseringsplatform? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Guide 2024.

6. Creatio Klantenservicebeheer

62%

Creatio scoort in ons onafhankelijke CRM & Klantinteractie-onderzoek goed op het onderwerp ‘Klantenservicebeheer’, gegeven dat ze hierop 62% scoren. De volgende factoren hebben we laten meewegen: klantenservice en casemanagement. In totaal onderzochten we 9 criteria binnen deze sectie. Wil je de diepte in met het onderwerp Klantenservicebeheer? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Studie.

7. Creatio Gegevenskwaliteit

53%

Creatio doet het in ons actuele CRM & Klantinteractie-onderzoek goed op het onderdeel ‘Gegevenskwaliteit’, gegeven dat ze hierop 53% scoren. We hebben onder andere gekeken naar de volgende criteria: dubbele records samenvoegen, gegevensopschoning en duplicate search. In totaal onderzochten we 16 features binnen deze discipline. Wil je je verder verdiepen in het onderwerp Gegevenskwaliteit? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Gids 2024.

8. Creatio Verkoopmanagement

53%

Het bedrijf doet het, in vergelijking met andere leveranciers, in ons actuele CRM & Klantinteractie-onderzoek goed op het thema ‘Verkoopmanagement’ met een score van 53%. De volgende factoren hebben we laten meewegen: e-commerce, opportunity management, klantreizen en klantloyaliteitsmanagement. In totaal onderzochten we 51 selectiecriteria binnen dit hoofdthema. Wil je de diepte in met het onderwerp Verkoopmanagement? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Guide 2024.

9. Creatio Task Management

44%

De leverancier Creatio doet het, in vergelijking met andere leveranciers, in ons 100% leveranciersonafhankelijke CRM & Klantinteractie onderzoek matig op het onderwerp ‘Task Management’, gegeven dat ze hierop 44% scoren. We hebben onder andere gekeken naar de volgende criteria: complete tasks, automate routine tasks, automate tasks en automated task. In totaal onderzochten we 13 features binnen deze discipline. Wil je de diepte in met het onderwerp Task Management? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Gids.

10. Creatio Campagnemanagement

41%

Creatio scoort in ons onderzoek matig op het thema ‘Campagnemanagement’ met een score van 41%. De volgende criteria zijn gehanteerd: e-mailmarketing, e-mailcampaignes, druppelcampagnes, direct marketing en plan campaignes. In totaal onderzochten we 25 features binnen deze discipline. Ben je van plan om je verder te specialiseren in het onderwerp Campagnemanagement? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Studie 2024.

11. Creatio Rapportage

34%

De leverancier Creatio scoort in ons onderzoek matig op het onderdeel ‘Rapportage’. De score bedraagt 34%. De volgende factoren hebben we laten meewegen: bounce rates, verkoopdashboards, rapportage dashboards en aangepast rapportage. In totaal onderzochten we 11 aspecten in deze categorie. Wil je meer te weten komen over het onderwerp Rapportage? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Studie.

Meer weten? Bestel dan hier de CRM & Klantinteractie Guide™ 2024

In welke branches is Creatio CRM & Klantinteractie het meest actief?

In ons 100% leveranciersonafhankelijke CRM & Klantinteractie onderzoek hebben we ook gekeken in welke branches een softwareleverancier zich zoal beweegt. Dit zijn de branches waar Creatio de grootste footprint heeft: automotive, bankieren, onderwijs, overheden, healthcare, insurance, manufacturing, public sector, retail, telecom en universities.

Creatio software wordt het meest gebruikt door…

De CRM & Klantinteractie-software van Creatio wordt het vaakst genoemd in combinatie met de volgende functies: accountmanagers en verkoopvertegenwoordigers.

Huur een Creatio developer in

Opleidingen en trainingen Creatio CRM & Klantinteractie

De docenten van Passionned Group geven diverse opleidingen en cursussen op het gebied van CRM & Klantinteractie maar kunnen ook specifieke Creatio trainingen verzorgen, bijvoorbeeld als incompany. Bijvoorbeeld kun je denken aan de volgende software: Creatio CRM. Natuurlijk kleuren we zo’n opleiding in met het gedachtegoed van de intelligente, datagedreven organisatie.

Tot slot: Creatio CRM scoort goed

Creatio heeft een minimaal productportfolio waarmee het goed scoort in ons CRM & Klantinteractie-onderzoek. Creatio CRM & Klantinteractie innoveert (bij benadering) met een gemiddeld tempo van minder dan 5 features per jaar, is (vooralsnog) actief in veel verschillende sectoren en specialiseert zich in leadmanagement.

Over Passionned Group

logo van Passionned Group, de Creatio CRM & Klantinteractie specialistPassionned Group heeft zich gespecialiseerd in 100% onafhankelijk CRM & Klantinteractie advies en de implementatie van CRM & Klantinteractie oplossingen. Onze gedreven en bevlogen consultants helpen bedrijven en overheden verder te gaan als intelligente, datagedreven organisatie.

Neem contact met ons op

Bekijk het PDCA-handboek 'Datacratisch werken'

Productafbeelding van het PDCA-handboek 'Datacratisch werken'

Dit vind je misschien ook interessant

Uitgelichte afbeelding Oracle CRM & Klantinteractie
Oracle CRM & Klantinteractie
Uitgelichte afbeelding Zoho CRM & Klantinteractie
Zoho CRM & Klantinteractie
Uitgelichte afbeelding Freshworks CRM & Klantinteractie
Freshworks CRM & Klantinteractie

Deze organisaties gingen je voor

Word nu ook klant

Wil je ook klant bij ons worden? Wij helpen je maar wat graag verder met datagedreven werken of andere zaken waar je slimmer van wordt.

Foto Daan van Beek - Managing DirectorDAAN VAN BEEK MScManaging Director

Neem contact met mij op

Fact sheet

___
klanten
___
trainingen & workshops
___
mensen opgeleid
8,9
klanttevredenheid
___
consultants & docenten
3
kantoren
19
jaar ervaring