Opleiding CRM | Training CRM Analytics | Klantgericht ondernemen
Onze driedaagse CRM-opleiding belicht alle aspecten van klantgericht ondernemen en datagedreven werken (CRM & Analytics) .

Schrijf je in

Unieke 3-daagse opleiding CRM en Analytics

Ben je eindverantwoordelijk voor klanten(contacten) binnen jouw organisatie of werk je als CRM consultant aan projecten? Heb je als manager van een stafafdeling of shared service organisatie te maken met interne klanten en wil je jouw afdeling echt klantgericht en datagedreven maken? Dan is deze opleiding écht iets voor jou.

  • Je wilt jouw organisatie(onderdeel) snel klantgericht laten worden en geen omzet verliezen.
  • Je hebt als shared service organisatie de opdracht om zelfstandig te opereren. Collega’s worden hierdoor ineens klanten die buiten de deur kunnen gaan shoppen.
  • Er zijn concurrenten die veel meer datagedreven en klantgericht opereren, waardoor je bedrijf omzet mist.
  • Je wilt je in de markt echt onderscheiden met CRM & klantgericht ondernemen, maar weet niet waar je moet beginnen.
  • Je hebt veel klantdata tot je beschikking, maar je weet deze niet te combineren en te verzilveren.
  • Je werkt heel hard en boekt successen, maar dit wordt niet erkend door de omgeving en je klanten.

De opleiding CRM & Analytics is voor jou de uitgelezen kans om meer kennis op te doen en tegelijkertijd je eigen plan te ontwikkelen. Zodat je hiermee direct in jouw organisatie aan de slag kunt.

Praktische informatie

Locatie:
Berghotel Amersfoort
Duur:3 dagen
Data:
18 t/m 20 november 2020
24 t/m 26 maart 2021
16 t/m 18 juni 2021
15 t/m 17 september 2021
Meer data...
17 t/m 19 november 2021
Punten:
PA15
Deze opleiding CRM & Analytics van Passionned Academy geeft je recht op PA-punten. Bij een totaal van 150 PA-punten ontvang je een certificaat van bekwaamheid. En je mag jezelf 'Master of Organizational Intelligence' noemen.certificaat van bekwaamdheid
PE-punten
Vraag bij je vakvereniging (bijvoorbeeld de Vereniging van Registrercontrollers, de Nederlandse Beroepsvereniging van Accountants, et cetera) na hoeveel PE-punten/uren je kunt registreren voor je Permanente Educatie (PE).PE-punten registreren voor opleiding CRM & Analytics
Prijs:1.895 EUR p.p.

CORONA UPDATE: Samenkomsten met meerdere personen zijn vanaf 1 juni 2020 weer mogelijk. Vanaf deze datum geven wij onze opleidingen en cursussen weer vanuit het vertrouwde Berghotel. Uiteraard zorgen we voor goede ventilatie, houden we afstand tot elkaar en volgen we een speciaal coronaprotocol om te zorgen dat we elkaar niet kunnen besmetten. Lees hier het volledige bericht.

Hoe voer je klantgericht ondernemen in jouw organisatie in?

Gedurende deze driedaagse CRM-opleiding komen alle aspecten van klantgericht ondernemen en datagedreven werken (CRM & Analytics) aan de orde. Aan de hand van de, door jou tijdens de lessen opgedane, kennis ga je aan de slag met jouw case. Na afloop van de opleiding heb je dan een concreet plan dat je direct kunt implementeren in jouw organisatie.

Deze unieke training CRM & analytics is praktisch en gericht op het daadwerkelijk implementeren van de verandering in jouw organisatie. Aan de orde komen zaken als:

  • Waar sta ik met mijn organisatie?
  • Uit welke acties kan ik kiezen om snel echt het verschil te kunnen maken?
  • Hoe krijg ik mijn organisatie mee in deze verandering?
  • Hoe laat ik aantoonbaar verbeteringen op dit gebied zien?

De inhoud van de 3-daagse CRM masterclass

Deze praktische opleiding bevat alle onderdelen die je nodig hebt om succesvol veranderingen op het gebied van CRM & Analytics door te voeren in jouw organisatie. Je leert verschillende technieken toe te passen die zich al in de praktijk bewezen hebben. Er komen best practices aan de orde en ook is er ruimte om ervaringen met elkaar uit te wisselen. De drie dagen zien er als volgt uit:

Dag 1: Overview CRM, de trends & het 9-lagen klantcontactmodel

Dag 1: training CRM: overview vakgebied, de trends & het 9-lagen klantcontactmodelTijdens de eerste dag van de opleiding maak je kennis met de vraag waarom klantgericht ondernemen zo belangrijk is. Aan de hand van het 9-lagen klantcontactmodel gaan wij in op de ontwikkelingen in de markt, de volwassenheid van organisaties en de manier waarop je klantcontacten en -processen vorm kan geven.

Gedurende deze dag maak je ook een start met het vormen van een beeld van je eigen organisatie en welke stappen zij kan, of beter nog,  móet zetten om haar doelstellingen te bereiken. De docent behandelt onder meer volgende onderwerpen uitgebreid:

  • Definitie van het 9-lagen klantcontact model: wat zijn de kenmerken van een succesvolle klantinteractie en wat moet daarvoor gebeuren? Hoe ontwikkel je een eigen visie en operationaliseer je deze binnen een organisatie?
  • Trends in klantgericht ondernemen (CRM): welke trends zijn er nu in de markt? Welke zijn voor jou van belang en hoe kun je daar het beste op inspelen?
  • De klant centraal zetten: dit is vaak een moeizaam en pijnlijk proces in een organisatie. Waarom is dat zo en wat kun je eraan doen om dit zoveel mogelijk te voorkomen?
  • Volwassenheid van organisaties: niet iedere organisatie is op elk aspect even ver. Waar staat jouw organisatie en waar vind je dat jouw organisatie zou moeten staan? Maar vooral, waar zou je (moeten) beginnen om jouw bedrijf nog klantgerichter te maken?
  • CRM-projectmanagement: hoe zorg je dat de klant de veranderingen echt ervaart en dat de organisatie deze succesvol realiseert? Wat zijn de 10 belangrijkste projectrisico’s op dit gebied en hoe kun je die voorkomen of beperken?

Dag 2: CRM-instrumenten, klantreizen & implementatie workshop

Dag 2 - CRM opleiding: CRM-instrumenten, klantreizen & implementatie workshopTijdens de tweede dag gaat de docent in op de vraag hoe je de strategie kan vertalen en welke instrumenten ter beschikking staan om deze doelstellingen te operationaliseren. Een van de belangrijkste leerdoelen is dat je na oefening in staat bent een customer journey in kaart te brengen. Je leert ook de belangrijkste stakeholders hierin mee te krijgen.

Met een aantal belangrijke instrumenten ga je daadwerkelijk oefenen en gezamenlijk evalueren we dit proces. Een nevendoel is om de deelnemers te leren hoe zij zelfstandig deze technieken in hun eigen organisatie toe kunnen passen. De volgende onderwerpen komen aan de orde:

  • De verschillende instrumenten: welke CRM-instrumenten zijn er en waar zet je deze instrumenten in? Welke instrumenten zijn voor jou nu relevant?
  • Succesvol gebruik van veranderinstrumenten: in dit deel leer je het inzetten van de diverse instrumenten en de geheimen om deze succesvol te gebruiken.
  • Workshop customer journey en klantprocessen: samen met de andere deelnemers ga je in groepjes oefenen om een customer journey in kaart te brengen. Je leert deze te vertalen naar aanpassingen in klantprocessen.
  • Workshop strategie-implementatie: in dit deel van de cursus maak je aan de hand van je strategie een persoonlijk verbeterprogramma. Dat legt de basis voor de klantcontactverbeteringen binnen jouw organisatie.
  • Meetbare verandering: waarom is veranderen zo moeilijk in de dagelijkse praktijk? Hoe houd je de focus vast? Door veranderingen goed in te richten en meetbaar te maken. In dit onderdeel geven we veel praktische tips en trucs waar je direct mee aan de slag kunt.

Dag 3: Analytics, klantwaarde, (big) data, KPI's & customer insights

Dag 3 training CRM: analytics: klantwaarde en (big) data om customer insights te verkrijgenCRM en Analytics zijn synoniemen van elkaar geworden. In de derde dag gaan we in op de vraag hoe je klanten en klantcontacten kunt meten. Maar dat is niet genoeg. Je moet ook continu meegaan met de marktontwikkelingen. Hoe zorg je ervoor dat je organisatie datagedreven opereert en constant bijstuurt?

In deze derde dag komen verschillende concepten en thema’s aan de orde zoals: de inrichting van de intelligente organisatie, de voordelen van datagedreven werken en het belang van de ‘demystificering’ van big data. De dag sluiten we af met een recap van jouw plan en vervolgafspraken.

  • De inrichting van de intelligente organisatie: wat houdt dit concept in en hoe kan het jouw organisatie helpen klantgerichter en flexibeler (meer agile) te zijn naar de toekomst toe.
  • Databronnen en hoe te ontsluiten: organisaties beschikken vaak over veel meer gegevens dan ze zelf denken. Hoe ontsluit je deze bronnen zonder ellenlange discussies en langlopende ICT-projecten? Ontdek het geheim van een datawarehouse.
  • Data en Big Data: er is tegenwoordig erg veel aandacht voor big data en dat is de nieuwe ‘heilige graal’ voor klantgericht ondernemen. Maar zorgt dit wel voor extra klanten en meer omzet, of kost het alleen maar geld? In dit onderdeel komen het verschil en de overlap tussen Business Analytics en Big Data aan de orde en hoe organisaties dit succesvol kunnen inrichten.
  • KPI-keuze en implementatie: in dit laatste deel van de driedaagse cursus komt alles bij elkaar. Gezamenlijk bespreken we welke KPI’s je kunt maken en voor welk doel je die voor jouw organisatie kunt inzetten. Met dit onderdeel sluit de docent de CRM-cursus af. Je beschikt nu over een compleet eigen plan, waarmee je de volgende werkdag direct aan de slag kunt.

Ontdek de succesfactoren van CRM en Analytics

In deze driedaagse opleiding CRM en analytics komen zowel de strategische als de operationele aspecten van CRM en analytics aan de orde. Denk aan gebruik van KPI’s, (CRM en data) tools, datakwaliteit, verschillende soorten databronnen, de verschillende rollen, verandermanagement aanpakken (project versus scrum) en visualisatietechnieken. Het belangrijkste onderwerp is echter: wat zijn de succesfactoren van datagerichte CRM in de (digitale) praktijk van alledag.

Wat zeggen onze klanten?

“Met name door de vele voorbeelden uit de praktijk direct in relatie tot de methodiek(en) vond ik het bijzonder inspirerend!”

Gemeente Oss
Gertwin van Aanholt

Praktijkgerichte opleiding CRM & klantgericht ondernemen

Tijdens de opleiding maak je een plan voor je eigen organisatie waarmee je de volgende werkdag direct aan de slag kunt. Alles in deze CRM opleiding is erop gericht om klantgericht ondernemen en datagedreven werken binnen jouw organisatie tot een succes te maken. Zodat je direct en aantoonbaar het verschil kan gaan maken. Na afronding van de opleiding ontvangt elke deelnemer een certificaat en een gesigneerd exemplaar van het boek over klantgerichte organisaties: ‘De intelligente, datagedreven organisatie’).

Keep in touch: we laten je niet los

We laten je niet losAls je met jouw eigen plan aan de slag gaat in je organisatie, dan sta je er niet alleen voor. Na afloop van de opleiding nemen we binnen enkele weken contact met je op en maken we een afspraak om de voortgang van het plan met je te bespreken. Waar gewenst en nodig kun je gebruikmaken van onafhankelijk advies.

Dit gesprek (van een uur) is geheel gratis en maakt onderdeel uit van de opleiding. Mocht je tussentijds vragen hebben of loop je ergens tegenaan, dan kun je als (voormalige) cursist altijd contact zoeken met Passionned Group. Wij zorgen ervoor dat je een antwoord krijgt op al je vragen. Je staat er na deze praktijkgerichte CRM opleiding dus niet alleen voor. Passionned Group denkt met je mee om de verandering ook daadwerkelijk te realiseren.

Voor wie is deze CRM opleiding bedoeld?

Voor iedereen die betrokken is om een organisatie (onderdeel) klantgerichter en meer datagedreven te maken, biedt deze opleiding houvast. De opleiding wordt veel gevolgd door managers die verantwoordelijk zijn voor klantcontact, business managers, medewerkers en managers van ICT- en BI-afdelingen, CRM consultants en iedereen die (eind)verantwoordelijk is voor CRM en datagedreven verandertrajecten, zoals BI projectleiders en programmamanagers.

Aanvullende informatie van deze training

De prijs van deze opleiding is inclusief lunchbuffet, onbeperkt thee en koffie, overige drankjes en hapjes tijdens de breaks. Je ontvangt ook een exemplaar van het De intelligente, datagedreven organisatie (compleet herziene druk) van Daan van Beek.

HBO niveau
vrijgesteld van BTW
geen studiebelasting
interactief & praktijkgericht
gewaarmerkt digitaal certificaat
van 9:00 tot 17:00

Deze CRM training maakt onderdeel uit van het 10-daagse Master of Talent Science traject.

bekijk ook alle andere opleidingen

Behaalde leerdoelen aan het eind van deze CRM training:

Je hebt ervaren waarom klantgericht ondernemen zo belangrijk is
Je weet hoe het 9-lagen klantcontact model in elkaar steekt
Je hebt inzicht gekregen in de de 10 belangrijkste projectrisico’s
Je kunt dankzij intensieve oefeningen een customer journey helder in kaart brengen
Je bent in staat om klantcontactverbeteringen binnen jouw organisatie te realiseren
Je doorgrondt de relatie tussen klantgericht ondernemen en datagedreven werken
Je hebt een realistisch beeld van wat big data kan betekenen voor een CRM-gerichte organisatie
Als projectmanager beschik je over genoeg bagage om elk CRM-project te laten slagen

Meld je nu aan voor de 3-daagse training CRM

Via ons inschrijfformulier kun je je direct inschrijven voor de eerstkomende opleiding CRM & Analytics. Mocht je vragen hebben over deze CRM training of wil je deze incompany laten organiseren, neem dan contact met ons op.

direct inschrijven

Plaats review

Geef je mening over dit product of deze dienst

Dit veld is verplicht!
Dit veld is verplicht! optioneel
Dit veld is verplicht! optioneel
Dit veld is verplicht! optioneel
Dit veld is verplicht!
Review verzendenHet formulier bevat fouten.

Een selectie van onze klanten

Word nu ook klant

Wil je ook klant bij ons worden? Wij helpen je maar wat graag verder met opleiding crm (training crm analytics) of andere zaken waar je slimmer van wordt.

Dick Pouw, Associate Partner CRM & analytics

DICK POUW MBA

docent CRM & analytics

neem contact met mij op

Fact sheet

Organisaties geholpen
___
Trainingen & workshops
___
Deelnemers opgeleid
___
Beoordeling klanten
8,9
Consultants & docenten
___
Kantoren
3
Jaar ervaring
15