Freshworks CRM & Klantinteractie

Digital Marketing specialist
Auteur: Laura Seeling de Brito
Digital Marketing specialist
Inhoudsopgave

Op deze pagina geven we een beknopt uittreksel van ons 100% leveranciersonafhankelijke CRM & Klantinteractie onderzoek naar de CRM-leverancier Freshworks en zijn portfolio van producten (zoals Freshsales, Freshworks Freshdesk en Freshworks Analytics). Freshworks CRM & Klantinteractie scoort in onze studie beter dan Salesforce maar behoorlijk slechter dan Zoho. Freshworks is het meest krachtig in klantrelatiebeheer en het minst sterk in klantenservicebeheer. De belangrijkste voor- en nadelen van Freshworks CRM, binnen de context van CRM & Klantinteractie, hebben we per onderwerp (klantrelatiebeheer) voor je klaargezet. Ook benoemen we de features van het productportfolio zoals Freshsales, Freshworks Freshdesk en Freshworks Analytics et cetera.

Hoe scoort Freshworks CRM & Klantinteractie op verschillende criteria?

In onze onafhankelijke studie onderzochten wij ook alle relevante producten van Freshworks software. Daarbij zijn meer dan 180 criteria gebruikt. Het onderzoek is uitgevoerd vanuit een totaal onafhankelijk perspectief (we zijn niet gebonden aan enige CRM-leverancier) en onze jarenlange ervaring in de CRM-markt. De hieronder getoonde afbeelding toont de scores (op een schaal van 0-100) van Freshworks CRM vergeleken met de concurrentie.

Score van Freshworks CRM software.
Figuur 1: Scorekaart van de CRM-aanbieder Freshworks. Je kunt maximaal 100% behalen. Bron: de CRM & Klantinteractie Guide 2024. Meer weten over onze onderzoeksopzet? Klik hier om deze kopersgids te downloaden.

De Freshworks-analyse is gerealiseerd door heel veel openbare big data te verzamelen en die vervolgens diepgaand te analyseren. Meer dan 261 documenten zijn de afgelopen tijd van deze softwareleverancier gescand. Hierbij hebben zowel algoritmes als de materiedeskundigheid van een CRM-adviseur op het terrein van CRM & Klantinteractie een doorslaggevende rol gespeeld bij het finaliseren van het validatieproces.De CRM & Klantinteractie Guide™ De CRM & Klantinteractie Guide™In onze 100% leveranciersonafhankelijke CRM & Klantinteractie Guide hebben we alle ins en outs van Freshworks voor je verzameld. Je krijgt toegang tot honderden (kortere) trainingen, tech talks, colleges, demo’s, tutorials, enzovoorts en beschikt altijd over het laatste CRM-nieuws. Deze minicursus assisteert je ook in het verstevigen van je kennis over CRM & Klantinteractie.Freshworks in onze CRM & Klantinteractie Guide 2024

Freshworks en het complete CRM & Klantinteractie productportfolio

Freshworks voert (minimaal) 4 producten in de sfeer van CRM & Klantinteractie. We zetten de belangrijkste producten op een rij:

Wat is Freshworks CRM?

Onder deze kop portretteren we Freshworks CRM, inclusief de belangrijkste kenmerken en eventuele gerelateerde producten. Deze productgroep bestaat uit Freshsales, Freshworks Freshdesk en Freshworks Analytics. Het product Freshworks CRM kenmerkt zich onder andere door de volgende kenmerken:

  • accountbeheer
  • contactbeheer
  • deals sluiten
  • e-mailcampaignes
  • klantrelatiebeheer
  • kleine bedrijven
  • marketingautomatisering
  • verkooppijplijn

Ben je benieuwd naar alle eigenschappen (100+) van Freshworks CRM? Bestel dan hier de CRM & Klantinteractie Guide™ 2024.

Wil je een Freshworks CRM specialist inhuren?

Wil je een Freshworks CRM ontwikkelaar inhuren die de Freshworks CRM-software door en door kent en een CRM-toepassing succesvol kan implementeren? Onze specialisten zijn je graag van dienst. Freshworks CRM ontwikkelaars in dienst nemen is namelijk niet altijd nodig en soms zelfs onhandig. Laat hier een bericht achter en we onderzoeken voor jou de businesskansen.

Screenshot van Freshworks CRM software.
Afbeelding van Freshworks CRM tools.
Schema van Freshworks CRM.
Figuur 2, 3 en 4: Diverse figuren laten de werking zien van Freshworks CRM. Klik op een afbeelding om deze te vergroten. Credits: Freshworks & partners.

Wat is Freshsales?

Hieronder beschrijven we de belangrijkste features van Freshsales, inclusief de belangrijkste kenmerken en eventuele gerelateerde producten. De Freshsales-software kenmerkt zich onder andere door de volgende functionaliteiten:

  • accountbeheer
  • contactbeheer
  • deals sluiten
  • klantenservice
  • klantrelatiebeheer
  • workflow automatisering

Wil je het fijne weten van alle kenmerken (100+) van Freshsales? Open dan hier de CRM & Klantinteractie Guide™ 2024.

Screenshot van Freshsales software.
Afbeelding van Freshsales tools.
Schema van Freshsales.
Figuur 5, 6 en 7: Diverse figuren laten de werking zien van Freshsales. Klik op een afbeelding om die te vergroten. Credits: Freshworks & partners.

Wat is Freshworks Freshdesk?

Andere namen waaronder dit CRM-softwareproduct bekend staat: Freshdesk

Onder deze kop portretteren we Freshworks Freshdesk, inclusief de belangrijkste kenmerken en eventuele gerelateerde producten. Dit product / deze groep producten kenmerkt zich onder andere door de volgende kenmerken:

  • 360-degree view
  • accountbeheer
  • authenticatie
  • helpdesk
  • klantenservice
  • klantportaal
  • leadgeneratie
  • no-code
  • workflows automatiseren

Wil je alles weten over alle features (100+) van Freshworks Freshdesk? Open dan hier de CRM & Klantinteractie Guide™ 2024.

Screenshot van Freshworks Freshdesk software.
Afbeelding van Freshworks Freshdesk tools.
Schema van Freshworks Freshdesk.
Figuur 8, 9 en 10: Bovenstaande afbeeldingen illustreren de functionaliteit van Freshworks Freshdesk. Klik op de afbeelding om die groter te maken. Credits: Freshworks & partners.

Wat is Freshworks Analytics?

In dit deel portretteren we Freshworks Analytics, inclusief de belangrijkste kenmerken en eventuele gerelateerde producten. De Freshworks Analytics-software kenmerkt zich onder andere door de volgende kenmerken:

  • CRM-analyse
  • infrastructuur
  • klantenservice
  • rapportage

Ben je nu nieuwsgierig geworden naar alle kenmerken (100+) van Freshworks Analytics? Bestel dan nu onze CRM & Klantinteractie Guide™ 2024.

Screenshot van Freshworks Analytics software.
Afbeelding van Freshworks Analytics tools.
Schema van Freshworks Analytics.
Figuur 11, 12 en 13: Bovenstaande figuren laten de werking zien van Freshworks Analytics. Klik op een afbeelding om die te vergroten. Credits: Freshworks & partners.

Freshworks CRM-tools en de versiehistorie

De afgelopen tijd zien we bij Freshworks een stabiele trend als het gaat om CRM & Klantinteractie-functionaliteit en de ondersteuning voor diverse platforms en databronnen.

Van Freshworks CRM & Klantinteractie hebben we de actuele releases geanalyseerd van het productenpakket. Hieronder geven we een overzicht van de diverse releases van de beschikbare CRM & Klantinteractie-producten van Freshworks:

  • Freshsales: 2023

Achter elk product vermelden we de versienummers, de meest recente versies staan vooraan.

Wat zijn de licentiekosten van Freshsales, Freshworks Freshdesk en Freshworks Analytics?

Het is lastig om precies te bepalen wat een licentie van Freshsales, Freshworks Freshdesk en Freshworks Analytics kost omdat dit afhankelijk is van het land, het aantal gebruikers (denk ook aan de hoeveelheid CPU’s bij serverversies), de connectoren naar databronnen en op welke moment in het jaar je een offerte aanvraagt. Vraag je een offerte aan net voor het einde van de fiscale periode van Freshworks dan kun je vermoedelijk een behoorlijke reductie krijgen op de licentiekosten. Overigens adviseren wij om de software in de cloud te draaien, je betaalt voor het grootste deel dan alleen voor je verbruik. De aanschafkosten van Freshsales, Freshworks Freshdesk en Freshworks Analytics zijn misschien niet de grootste kostenpost, maar de kosten voor onderhoud en support drukken wel jaarlijks op je begroting.

Wat maakt Freshworks CRM & Klantinteractie het overwegen waard

In onze studie zien we dat Freshworks op het terrein van CRM & Klantinteractie software een aantal specifieke eigenschappen kent die het waard zijn om mee te wegen bij een toolselectie. Dit maakt Freshworks CRM min of meer uniek: alles-in-één marketingautomatisering, track tasks, aangepast rapportage, e-mails volgen en up-selling.

De voor- en nadelen van Freshworks CRM

Tag cloud van Freshworks CRM tools.Figuur 14: Word cloud van de ontwikkelde en minder ontwikkelde aspecten van Freshworks CRM & Klantinteractie

Hieronder benoemen we alle voor- en nadelen van Freshworks CRM & Klantinteractie, Freshsales, Freshworks Freshdesk en Freshworks Analytics, et cetera. Er is sprake van dynamiek, want: Freshworks kan momenteel werken met partners aan het verder opbouwen van functionaliteit die de hiaten in het productportfolio dicht (zoals ondersteuning voor beheer van bedrijfsprocessen, campagnemanagement, master data management, duplicate search, klantreismanagement, merge templates, customizable templates, account samenvoegen en key account management). Bovendien kan de documentatie achterlopen op de actualiteit.

Deel jouw ervaring

Laat hier een review achter over Freshworks CRM & Klantinteractie. Jouw bevindingen kunnen dan gaan meetellen bij een nog beter onderbouwde review van de resultaten van Freshworks CRM.

1. Freshworks Klantrelatiebeheer

100%

Het bedrijf scoort in ons onderzoek uitstekend op het onderwerp ‘Klantrelatiebeheer’ (Freshworks komt in ons onderzoek op dit onderdeel naar voren als de absolute marktleider). Het bedrijf scoort op dit onderwerp 100%. We hebben onder andere gekeken naar de volgende criteria: search, klantinteracties, kleine bedrijven en zelfbedieningsportaal. In totaal onderzochten we 25 criteria in deze categorie. Ben je enthousiast over het onderwerp Klantrelatiebeheer? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Gids 2024.

2. Freshworks Klantgegevens

100%

Freshworks scoort in onze recent geactualiseerde, onafhankelijke CRM & Klantinteractie studie uitstekend op het thema ‘Klantgegevens’ (Freshworks komt in ons onderzoek op dit onderdeel naar voren als de absolute marktleider) met een score van 100%. De volgende factoren hebben we laten meewegen: aangepast velden, klantinformatie, gevoelige gegevens, zakelijke relaties, contacten beheren en notities toevoegen. In totaal onderzochten we 45 criteria binnen deze sectie. Wil je de diepte in met het onderwerp Klantgegevens? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Guide.

3. Freshworks Rapportage

100%

De leverancier Freshworks doet het, in vergelijking met andere leveranciers, in ons objectieve CRM & Klantinteractie-onderzoek uitstekend op het onderwerp ‘Rapportage’ (Freshworks komt in ons onderzoek op dit onderdeel naar voren als de absolute marktleider), gegeven dat ze hierop 100% scoren. We hebben onder andere gekeken naar de volgende criteria: CRM-analyse, geavanceerde rapportage en verkoopdashboards. We hebben daarbij het volgende product onder de loep genomen: Freshworks Analytics. In totaal onderzochten we 11 features binnen deze discipline. Ben je enthousiast over het onderwerp Rapportage? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Guide 2024.

4. Freshworks Task Management

100%

Freshworks scoort in ons objectieve CRM & Klantinteractie-onderzoek uitstekend op het onderwerp ‘Task Management’ (Freshworks komt in ons onderzoek op dit onderdeel naar voren als de absolute marktleider) met een score van 100%. De volgende factoren hebben we laten meewegen: repetitive tasks, task list, create tasks en complete tasks. In totaal onderzochten we 13 criteria binnen deze sectie. Wil je meer te weten komen over het onderwerp Task Management? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Guide 2024.

5. Freshworks Infrastructuur

88%

Freshworks doet het in ons onderzoek uitstekend op het onderwerp ‘Infrastructuur’, gegeven dat ze hierop 88% scoren. We hebben onder andere gekeken naar de volgende criteria: authenticatie, soap en on-premises. In totaal onderzochten we 56 criteria in deze categorie. Wil je meer te weten komen over het onderwerp Infrastructuur? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Studie 2024.

6. Freshworks Campagnemanagement

82%

Freshworks doet het in ons 100% leveranciersonafhankelijke CRM & Klantinteractie onderzoek uitstekend op het onderdeel ‘Campagnemanagement’ met een score van 82%. De volgende factoren hebben we laten meewegen: e-mailmarketing, e-mailcampaignes en druppelcampagnes. In totaal onderzochten we 25 criteria in deze categorie. Wil je de diepte in met het onderwerp Campagnemanagement? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Guide 2024.

7. Freshworks Verkoopmanagement

81%

Het bedrijf doet het in ons 100% leveranciersonafhankelijke CRM & Klantinteractie onderzoek uitstekend op het onderwerp ‘Verkoopmanagement’, gegeven dat ze hierop 81% scoren. We hebben onder andere gekeken naar de volgende criteria: verkooppijplijn, klantreizen, klantloyaliteitsmanagement, verkooporderbeheer, verkoopworkflows, sales cycle management en visuele verkooppijplijn. In totaal onderzochten we 51 features binnen deze discipline. Wil je meer te weten komen over het onderwerp Verkoopmanagement? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Gids.

8. Freshworks Leadmanagement

79%

Freshworks scoort in ons onafhankelijke CRM & Klantinteractie-onderzoek goed op het thema ‘Leadmanagement’ met een score van 79%. We hebben onder andere gekeken naar de volgende criteria: leadconversie, lead scoren, leads converteren, leads beheren en leads importeren. In totaal onderzochten we 12 criteria in deze categorie. Ben je enthousiast over het onderwerp Leadmanagement? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Gids 2024.

9. Freshworks Automatiseringsplatform

77%

De leverancier Freshworks scoort in ons onderzoek goed op het thema ‘Automatiseringsplatform’ met een score van 77%. We hebben onder andere gekeken naar de volgende criteria: low-code, marketingautomatisering en no-code. In totaal onderzochten we 28 criteria binnen deze sectie. Wil je de diepte in met het onderwerp Automatiseringsplatform? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Gids 2024.

10. Freshworks Gegevenskwaliteit

75%

De leverancier Freshworks doet het, in vergelijking met andere leveranciers, in onze recent geactualiseerde, onafhankelijke CRM & Klantinteractie studie goed op het thema ‘Gegevenskwaliteit’ met een score van 75%. We hebben onder andere gekeken naar de volgende criteria: dubbele records samenvoegen, gegevensopschoning en duplicate search. In totaal onderzochten we 16 features binnen deze discipline. Wil je meer te weten komen over het onderwerp Gegevenskwaliteit? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Guide.

11. Freshworks Klantenservicebeheer

75%

De leverancier Freshworks doet het in ons actuele CRM & Klantinteractie-onderzoek goed op het onderwerp ‘Klantenservicebeheer’ met een score van 75%. De volgende factoren hebben we laten meewegen: klantenservice, helpdesk, casemanagement en ticketing systeem. In totaal onderzochten we 9 criteria in deze categorie. Ben je enthousiast over het onderwerp Klantenservicebeheer? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Guide 2024.

Meer weten? Bestel dan hier de CRM & Klantinteractie Guide™ 2024

In welke branches is Freshworks CRM & Klantinteractie het meest actief?

In ons onderzoek hebben we ook gekeken in welke branches een leverancier een trackrecord heeft. Dit zijn de branches waar Freshworks frequent wordt gebruikt: automotive, bankieren, onderwijs, onderwijsinstellingen, overheden, healthcare, hospitality, insurance, manufacturing, public sector, vastgoed, retail, telecom en universities.

Freshworks software wordt het meest gebruikt door…

De CRM & Klantinteractie-software van Freshworks wordt het vaakst genoemd in combinatie met de volgende functies: accountmanagers, klantenservicemedewerkers, marketingteams, verkoopvertegenwoordigers, verkoopteam, servicevertegenwoordigers en ondersteuningsagenten.

Huur een Freshworks specialist in

Opleidingen en trainingen Freshworks CRM & Klantinteractie

Wij verzorgen diverse opleidingen en cursussen op het gebied van CRM & Klantinteractie maar kunnen ook specifieke Freshworks trainingen verzorgen, bijvoorbeeld als incompany. Bijvoorbeeld kun je denken aan de volgende software: Freshsales, Freshworks Freshdesk en Freshworks Analytics. Uiteraard wordt zo’n training omlijst met het gedachtegoed van de intelligente, datagedreven organisatie.

Eindbeoordeling: Freshworks CRM scoort uitstekend

Freshworks heeft een uitgebreid productportfolio waarmee het uitstekend scoort in ons CRM & Klantinteractie-onderzoek. Freshworks CRM & Klantinteractie innoveert (bij benadering) met een gemiddeld tempo van minder dan 5 features per jaar, is (vooralsnog) actief in heel veel verschillende sectoren en specialiseert zich in klantrelatiebeheer.

Over Passionned Group

logo van Passionned Group, de Freshworks CRM & Klantinteractie specialistPassionned Group is gespecialiseerd in 100% onafhankelijk CRM & Klantinteractie advies en de implementatie van CRM & Klantinteractie oplossingen. Onze gedreven en gepassioneerde adviseurs helpen grote & kleine organisaties verder te gaan als intelligente, datagedreven organisatie.

Neem contact met ons op

Bekijk het PDCA-handboek 'Datacratisch werken'

het PDCA-handboek 'Datacratisch werken'

Dit vind je misschien ook interessant

Salesforce CRM & Klantinteractie
Salesforce CRM & Klantinteractie
CRMNEXT CRM & Klantinteractie
CRMNEXT CRM & Klantinteractie
Creatio CRM & Klantinteractie
Creatio CRM & Klantinteractie

Deze organisaties gingen je voor

Word nu ook klant

Wil je ook klant bij ons worden? Wij helpen je maar wat graag verder met datagedreven werken of andere zaken waar je slimmer van wordt.

Daan van Beek - Managing DirectorDAAN VAN BEEK MScManaging Director

Neem contact met mij op

Fact sheet

___
klanten
___
trainingen & workshops
___
mensen opgeleid
4,4
sterren klanttevredenheid
___
consultants & docenten
3
kantoren
19
jaar ervaring