Hoe scoort ServiceNow CRM & Klant Interactie op diverse onderdelen?
In onze studie inspecteerden we ook de diverse tools van ServiceNow software. Meer dan 160 beoordelingscriteria zijn onderzocht. Het onderzoek is gerealiseerd vanuit een compleet onafhankelijk perspectief (we zijn niet gebonden aan enige leverancier) en onze jarenlange ervaring in de BI-markt. De hieronder getoonde afbeelding illustreert de pros en cons van ServiceNow platform op hoofdlijnen.
Figuur 1: Scorekaart van de BI-aanbieder ServiceNow. De beste leverancier op een bepaald thema krijgt maximaal 100%. Bron: de CRM & Klant Interactie Guide 2023. Wil je extra informatie over onze CRM & Klant Interactie-gids? Klik hier om deze kopersgids te downloaden.
De ServiceNow-analyse is tot stand gekomen door big data te onderscheppen en die vervolgens grondig te analyseren. Meer dan 166 documenten verder weten we dat ServiceNow uitblinkt in klantenservicebeheer. Hierbij hebben zowel algoritmes als de kritische blik van een ervaren en onafhankelijke specialist op het gebied van CRM & Klant Interactie hun stempel gedrukt op het finaliseren van het validatieproces.ServiceNow CRM & Klant Interactie in onze CRM & Klant Interactie Guide 2023. In onze 100% leveranciersonafhankelijke CRM & Klant Interactie Guide hebben we alle ins en outs van ServiceNow CRM & Klant Interactie voor je verzameld.
ServiceNow en het complete CRM & Klant Interactie productportfolio
De leverancier ServiceNow kent (minimaal) 3 producten in de sfeer van CRM & Klant Interactie. Op volgorde van relevantie rangschikken en beschrijven we de producten hieronder:
Wat is ServiceNow platform?
In dit deel rapporteren we de belangrijkste kenmerken van ServiceNow platform, inclusief de kenmerken en eventuele gerelateerde producten. Deze productgroep bestaat uit ServiceNow Store en ServiceNow Reporting. Het product ServiceNow platform kenmerkt zich onder andere door de volgende features:
- servicebeheer
- automatiseringsplatform > workflows automatiseren > workflow automatisering
- automatiseringsplatform > no-code
Wil je alles weten over alle functionaliteiten (100+) van ServiceNow platform? Open dan hier de CRM & Klant Interactie Guide™ 2023.
Tekort aan capaciteit en wil je een ServiceNow platform consultant inhuren?
Wil je een ServiceNow platform ontwikkelaar inhuren die je op weg kan helpen en een ServiceNow platform-applicatie kan implementeren? Je kunt altijd een beroep doen op de ServiceNow platform-specialisten van Passionned Group. ServiceNow platform ontwikkelaars in dienst nemen heeft niet altijd de voorkeur. Laat hier een bericht achter en we gaan met plezier voor je aan de slag.



Wat is ServiceNow Store?
Hieronder beschrijven we de belangrijkste features van ServiceNow Store, inclusief de kenmerken en eventuele gerelateerde producten. Het product ServiceNow Store kenmerkt zich onder andere door de volgende kenmerken:
- verkoopmanagement > opportunity management > opportunity
- klantgegevens > contacten beheren > neem contact op met
- klantrelatiebeheer > klant interacties
- servicebeheer
- klantgegevens > rekening
- klantgegevens > gegevensbescherming
Wil je alles weten over alle functionaliteiten (100+) van ServiceNow Store? Download hier direct onze CRM & Klant Interactie Guide™ 2023.



Wat is ServiceNow Reporting?
Onder deze kop rapporteren we de belangrijkste kenmerken van ServiceNow Reporting, inclusief de kenmerken en eventuele gerelateerde producten. De ServiceNow Reporting-software kenmerkt zich onder andere door de volgende eigenschappen:
- rapportage
- klantenservicebeheer > incidenten
- rapportage > geavanceerde rapportage
- rapportage > aangepaste rapportagen
Wil je het fijne weten van alle karakteristieken (100+) van ServiceNow Reporting? Download hier direct onze CRM & Klant Interactie Guide™ 2023.



ServiceNow platform-tools en de versiehistorie
Over de tijd heen zien we bij ServiceNow een stabiele lijn met betrekking tot CRM & Klant Interactie-functionaliteit en ondersteuning voor besturingssystemen en connectiviteit.
Van ServiceNow CRM & Klant Interactie hebben we de actuele releases geanalyseerd van haar complete CRM & Klant Interactie-propositie. Voor zover wij kunnen beoordelen werkt ServiceNow niet met een herkenbare versienummering.
Wat zijn de licentiekosten van ServiceNow Store en ServiceNow Reporting?
In veel gevallen kan het lastig zijn om de licentiekosten van ServiceNow CRM & Klant Interactie te bepalen omdat dit afhankelijk is van het land, het aantal gebruikers (en/of het aantal cores wanneer je het op een server wil draaien), de connectoren naar databronnen en op welke moment in het jaar je een offerte aanvraagt. Vraag je een offerte aan net voor het einde van de fiscale periode van ServiceNow dan kun je vermoedelijk een behoorlijke reductie krijgen op de licentiekosten. Als onderdeel van een cloud-first-strategie is het logisch om de software in de cloud te draaien. Je betaalt dan alleen voor wat je gebruikt. De aanschafkosten van ServiceNow Store en ServiceNow Reporting zijn misschien niet de grootste bedragen, maar de onderhoudskosten en support drukken wel jaarlijks op je begroting.
Wat maakt ServiceNow CRM & Klant Interactie het bekijken waard
In onze studie zien we dat ServiceNow op het terrein van CRM & Klant Interactie software een aantal specifieke eigenschappen kent die de doorslag kunnen geven bij aanschaf. Dit maakt ServiceNow platform min of meer uniek: gegevensanonimisering en account samenvoegen.
De voor- en nadelen van ServiceNow platform
Figuur 11: Word cloud met de sterkte-zwakte-analyse van ServiceNow CRM & Klant Interactie
In de volgende alinea’s vermelden we alle voor- en nadelen van ServiceNow CRM & Klant Interactie, ServiceNow Store en ServiceNow Reporting, et cetera. Er is sprake van dynamiek, want: ServiceNow kan op dit moment werken met partners aan het verder opbouwen van features die tegemoetkomen aan specifieke klantwensen (zoals ondersteuning voor B2C, verkooppijplijn, leadgeneratie, verkoopautomatisering, leadkwalificatie, lead scoren, mobiele CRM, leadconversie, cross-selling en CRM-analyse). Het kan ook zijn dat een feature nog onvoldoende is beschreven.
Deel jouw ervaring
Laat hier een beoordeling achter over ServiceNow CRM & Klant Interactie. Je observaties kunnen dan gaan meetellen en bijdragen aan een betere, evenwichtige beoordeling van ServiceNow platform.
1. ServiceNow Klantenservicebeheer
Het bedrijf doet het in ons 100% leveranciersonafhankelijke CRM & Klant Interactie onderzoek uitstekend op het onderwerp ‘Klantenservicebeheer’, gegeven dat ze hierop 89% scoren. We hebben onder andere gekeken naar de volgende criteria: klantenservice, casemanagement, ticketing systeem, field service management, incidenten en CRM voor callcenters. In totaal onderzochten we 9 features binnen deze discipline. Wil je meer te weten komen over het onderwerp Klantenservicebeheer? Download dan hier onze CRM & Klant Interactie Gids.
2. ServiceNow Infrastructuur
ServiceNow scoort in ons onafhankelijke CRM & Klant Interactie-onderzoek uitstekend op het thema ‘Infrastructuur’ met een score van 86%. We hebben onder andere gekeken naar de volgende criteria: authenticatie en documentbeheer. In totaal onderzochten we 54 criteria in deze categorie. Ben je enthousiast over het onderwerp Infrastructuur? Download dan hier onze CRM & Klant Interactie Gids 2023.
3. ServiceNow Automatiseringsplatform
De leverancier ServiceNow scoort in ons onderzoek uitstekend op het thema ‘Automatiseringsplatform’ met een score van 80%. We hebben onder andere gekeken naar de volgende criteria: marketingautomatisering, verkoopautomatisering, procesautomatisering en generatieve ai. In totaal onderzochten we 20 criteria binnen deze sectie. Wil je de diepte in met het onderwerp Automatiseringsplatform? Download dan hier onze CRM & Klant Interactie Gids 2023.
4. ServiceNow Klantgegevens
De leverancier ServiceNow doet het, in vergelijking met andere leveranciers, in onze recent geactualiseerde, onafhankelijke CRM & Klant Interactie studie goed op het thema ‘Klantgegevens’ met een score van 73%. We hebben onder andere gekeken naar de volgende criteria: rekening, afspraak, platform klantgegevens, gegevensbescherming, klantinformatie, gegevensanonimisering en gegevensprivacy. In totaal onderzochten we 45 features binnen deze discipline. Wil je meer te weten komen over het onderwerp Klantgegevens? Download dan hier onze CRM & Klant Interactie Guide.
5. ServiceNow Klantrelatiebeheer
De leverancier ServiceNow doet het in ons actuele CRM & Klant Interactie-onderzoek goed op het onderwerp ‘Klantrelatiebeheer’ met een score van 57%. De volgende factoren hebben we laten meewegen: klant interacties en kleine bedrijven. In totaal onderzochten we 21 criteria in deze categorie. Ben je enthousiast over het onderwerp Klantrelatiebeheer? Download dan hier onze CRM & Klant Interactie Guide 2023.
6. ServiceNow Verkoopmanagement
ServiceNow scoort in ons onafhankelijke CRM & Klant Interactie-onderzoek goed op het onderwerp ‘Verkoopmanagement’, gegeven dat ze hierop 55% scoren. De volgende factoren hebben we laten meewegen: verkooppijplijn, opportunity management, klantloyaliteitsmanagement en goal management. In totaal onderzochten we 50 criteria binnen deze sectie. Wil je de diepte in met het onderwerp Verkoopmanagement? Download dan hier onze CRM & Klant Interactie Studie.
7. ServiceNow Gegevenskwaliteit
ServiceNow doet het in ons actuele CRM & Klant Interactie-onderzoek matig op het onderdeel ‘Gegevenskwaliteit’, gegeven dat ze hierop 43% scoren. We hebben onder andere gekeken naar de volgende criteria: dubbele samenvoegen en gegevensopschoning. In totaal onderzochten we 11 features binnen deze discipline. Wil je je verder verdiepen in het onderwerp Gegevenskwaliteit? Download dan hier onze CRM & Klant Interactie Gids 2023.
8. ServiceNow Campagnemanagement
Het bedrijf doet het, in vergelijking met andere leveranciers, in ons actuele CRM & Klant Interactie-onderzoek matig op het thema ‘Campagnemanagement’ met een score van 40%. De volgende factoren hebben we laten meewegen: e-mailmarketing, e-mailcampaignes en druppelcampagnes. In totaal onderzochten we 25 selectiecriteria binnen dit hoofdthema. Wil je de diepte in met het onderwerp Campagnemanagement? Download dan hier onze CRM & Klant Interactie Guide 2023.
9. ServiceNow Rapportage
De leverancier ServiceNow doet het, in vergelijking met andere leveranciers, in ons 100% leveranciersonafhankelijke CRM & Klant Interactie onderzoek matig op het onderwerp ‘Rapportage’, gegeven dat ze hierop 39% scoren. We hebben onder andere gekeken naar de volgende criteria: CRM-analyse, geavanceerde rapportage, verkoopdashboards, interactieve rapportage, pijplijngrafiek en rapportage dashboards. We hebben daarbij het volgende product beoordeeld: ServiceNow Reporting. In totaal onderzochten we 10 features binnen deze discipline. Wil je de diepte in met het onderwerp Rapportage? Download dan hier onze CRM & Klant Interactie Gids.
10. ServiceNow Leadmanagement
ServiceNow scoort in ons onderzoek niet goed op het thema ‘Leadmanagement’ met een score van 1%. De volgende criteria zijn gehanteerd: leadgeneratie, leadconversie, leadkwalificatie, lead scoren, leads converteren, leads beheren en hot lead. In totaal onderzochten we 12 features binnen deze discipline. Ben je van plan om je verder te specialiseren in het onderwerp Leadmanagement? Download dan hier onze CRM & Klant Interactie Studie 2023.
Meer weten? Bestel dan hier de CRM & Klant Interactie Guide™ 2023
In welke sectoren is ServiceNow CRM & Klant Interactie het meest actief?
In ons 100% leveranciersonafhankelijke CRM & Klant Interactie onderzoek hebben we ook gekeken in welke sectoren een softwareleverancier zich zoal beweegt. Dit zijn de sectoren waar ServiceNow de grootste footprint heeft: bankieren, onderwijs, overheden, retail en telecom.
ServiceNow software wordt het meest gebruikt door…
De CRM & Klant Interactie-software van ServiceNow wordt het vaakst genoemd in combinatie met de volgende functie: accountmanagers.
Huur een ServiceNow developer in
Opleidingen en trainingen ServiceNow CRM & Klant Interactie
De docenten van Passionned Group geven diverse opleidingen en cursussen op het gebied van CRM & Klant Interactie maar kunnen ook specifieke ServiceNow trainingen verzorgen, bijvoorbeeld als incompany. Bijvoorbeeld kun je denken aan de volgende software: ServiceNow Store en ServiceNow Reporting. Natuurlijk kleuren we zo’n opleiding in met het gedachtegoed van de intelligente, datagedreven organisatie.
Tot slot: ServiceNow platform scoort goed
ServiceNow heeft een compact productportfolio waarmee het goed scoort in ons CRM & Klant Interactie-onderzoek. ServiceNow CRM & Klant Interactie innoveert (bij benadering) met een gemiddeld tempo van minder dan 5 features per jaar, is (vooralsnog) actief in veel verschillende sectoren en specialiseert zich in klantenservicebeheer.
Over Passionned Group
