Passionned Parabola™ voor BI & Analytics | 100% BI tools
Passionned Parabola™ voor BI & Analytics brengt de markt voor BI leveranciers nauwkeurig in kaart:

  • 100% onafhankelijke informatie
  • Tools op 197 criteria vergeleken
  • Gebruikt in meer dan 100 landen
  • Inzicht in sterktes en zwaktes
open de BI tools survey

De marktpositie van de BI leveranciers

De Passionned Parabola™, onderdeel van de onafhankelijke Business Intelligence Tools Survey, is een handig instrument om de marktpositie te bepalen van de grotere Business Intelligence leveranciers.

  • Welke bedrijven doen het goed? Wat is hun kracht?
  • Zijn het echte leiders, uitdagers of zijn het juist volgers.
  • Welke BI bedrijven bevinden zich in de gevarenzone?
  • Wat zijn de sterktes en zwaktes van de BI leveranciers?

Op internet is veel informatie te vinden maar hoe kom je erachter hoe het echt zit?

De Business Intelligence Tools Survey 2019

Voor verdieping op de resultaten van de Passionned Parabola en de onderliggende data kun je terecht bij ons Business Intelligence Tools Survey. In deze 100% onafhankelijke gids van maar liefst 182 pagina’s boordevol nuttige informatie doen we alles uit de doeken over de leveranciers en hun BI-oplossingen. Lees verder…

Hoe kun je kijken naar de markt?

De Passionned Parabola™ heeft de vorm van een parabool met een symmetrieas. Dit symbolische figuur is gekozen vanwege de symmetrie, het brandpunt (F) en in algemene zin is het een verwijzing naar de meetkunde. Want dat is wat we gedaan hebben, geen praatjes maken. We worden niet betaald door de leveranciers, geen magic zoals bij andere bureaus. Geen intuïtie, gewoon de harde feiten laten spreken met een scherpe visie.

In totaal vormen 197 selectiecriteria de basis voor de dataverzameling. De resultaten zijn getoetst, geanalyseerd, geïnterpreteerd en worden als volgt in de Passionned Parabola™ gevisualiseerd.

Passionned Parabola BI & Analytics

Figuur: de Passionned Parabola voor BI & Analytics. Klik op de naam van de leverancier voor meer informatie.

  • Het innerlijk: de y-as is gemeten door alle features te onderzoeken en te valideren. Het geeft de maturiteit aan van het BI productportfolio.
  • Het uiterlijk: de x-as is gemeten door de user experience (UX) en productintegratie te toetsen. Twee aan elkaar gerelateerde aspecten die aan de gebruikerskant van groot belang zijn.

Neem de juiste beslissing met de Passionned Parabola

Vragen waar je als beslisser graag helder en duidelijk antwoord op wilt hebben. De Passionned Parabola™ helpt je als manager, consultant of belegger bij het nemen van de juiste beslissingen. Het helpt je onder andere bij de volgende vraagstukken:

  • Mijn klant wil starten met Business Analytics, de wensen en eisen in ogenschouw genomen welke tools kan ik dan van harte aanbevelen?
  • Je bedrijf heeft een BI oplossing maar je bent daar niet tevreden over en wilt een ander BI / analytics platform selecteren en kopen.
  • Je organisatie beschikt over een keur aan BI oplossingen en je wilt migreren naar liefst één BI platform.
  • Je wilt aan de slag gaan met Data Science & Big Data en wilt hiervoor de beste oplossing selecteren en kopen.
  • Je wilt de beste performance management & dashboard oplossing selecteren.
  • Je overweegt aandelen te kopen van één van de leveranciers en je vraagt jezelf af welke leverancier de meeste kansen maakt op (lange termijn) rendement.

Voor al deze vraagstukken biedt de Passionned Parabola™ en ons onafhankelijk BI Tools Survey jou het juiste instrument aan om een goede keuze te maken.

Wat zeggen onze klanten?

“We hebben veel toegevoegde waarde ondervonden van de Business Intelligence Tools Survey bij het kiezen van een nieuwe BI oplossing. Er is echt goed werk verricht!”

Adam Warner
Software Manager
Texas Education Agency

Schijnwerper op de leveranciers

Schijnwerper op de leveranciersVanuit het brandpunt werpt een schijnwerper licht op de verschillende leveranciers. De followers en de challengers staan vol in het licht. Zij zijn (nog) verstandig bezig en volgen de markt of proberen de leiders van hun positie te verdrijven door nog slimmer in te spelen op de User eXperience of naadloos producten aan elkaar te koppelen.

De leiders ontvangen weliswaar geen vol licht (halfschaduw) maar hebben zelf genoeg energie en licht (visie) om zelf te schijnen. Ze zijn een lichtend voorbeeld voor anderen. De bedrijven in het meest linkse gedeelte bevinden zich ook in de halfschaduw. Deze bedrijven zitten echter in een gevarenzone en tasten volgens ons min of meer in het duister. Of ze zijn hun ambities en focus kwijtgeraakt of ze zijn nog te onvolwassen.

Algemene conclusies bij de Passionned Parabola™

  1. Hoe volwassener hoe groter de kans is om in de danger zone terecht te komen. Dat is ook logisch, hoe meer functionaliteit hoe lastiger het is om gebruiksvriendelijk te blijven. Hoe meer producten, hoe lastiger het wordt om die goed te laten samenwerken. In het algemeen: hoe jonger hoe aantrekkelijker.
  2. Daarom is het ook ontzettend knap wanneer leveranciers rechtsboven in de parabool zitten. Zeer aantrekkelijke volwassenen met inhoud. Het beste van twee werelden.
  3. Bedrijven die in de danger zone zitten kunnen alsnog aantrekkelijk worden voor prospects wanneer hun prijsstelling concurrerend is. Zij zullen hierdoor echter niet naar rechts opschuiven.
  4. De positionering is tot stand gekomen door vanuit onze visie op het vakgebied te kijken naar hoe Business Intelligence & Analytics zou moeten werken in organisaties (de intelligente organisatie). En vooral hoe software dat optimaal zou moeten ondersteunen. Dat houdt onder andere een naadloze integratie van rapportage, analyse, data discovery and advanced analytics in.
  5. In de top van de parabool bevinden zich producten en BI platforms die in staat zijn om alle volwassenheidsniveaus van BI te ondersteunen. Van reporting tot analyse, van data discovery en dashboarding tot zeer geavanceerde analytics. Dat sommige leveranciers niet op het bijbehorende maturiteitsniveau uitkomen waar ze zichzelf graag positioneren heeft te maken met dat zij op onderliggende niveaus cruciale functionaliteiten missen. Zo gezien zakken ze net door het ‘ijs’.
  6. Met de horizontale positionering is niet gezegd dat specifieke losstaande producten – onderdeel uitmakend van een complete suite – van bedrijven aan de linkerkant op zichzelf niet gebruiksvriendelijk kunnen zijn. Dat ze goed integreren spreekt voor zich; het gaat immers maar om één product.
  7. Het is niet verwonderlijk dat bijna alle leiders in de parabool zich voor 100% concentreren op Business Intelligence & Data Analytics.
  8. Voor de grote IT reuzen vormt het een grote uitdaging om diezelfde focus aan te brengen. Ze zijn weliswaar te groot om om te vallen dus over hun continuïteit geen zorgen. Maar het zou echter niet verbazen wanneer hun Business Analytics unit niet goed rendeert en dat er geregeld geld bij moet. De verwachting is wel dat de enorme investeringen die zij plegen in voorzieningen op het vlak van Cloud, Big Data en Analytics zich op een gegeven moment uitbetalen.

nu bestellen

Reviews over "Passionned Parabola™ voor BI & Analytics"

Vera Jonkers | BI consultant | 27 mei 2019

De Business Intelligence Tools Survey van de Passionned Group is een uitstekend instrument om snel inzicht te krijgen in de verschillende BI tools en de Business Intelligence-markt. Review over Business Intelligence Tools Survey.

Adam Warner | Software Manager | Texas Education Agency | 26 mei 2019

We are getting a lot of value out of the Business Intelligence Tools Survey to help us choose a new tool. Really great work! Review over Business Intelligence Tools Survey.

Bernd Bodewes | Gemeente Woerden | 11 mei 2019

Ik vind de Business Intelligence Tools Survey van de Passionned Group erg grondig uitgevoerd en heb het met veel interesse gelezen. Het belangrijkste en meest waardevol in mijn ogen zijn de vragenlijsten en de vergelijkingsmatrix met alle details. Review over Business Intelligence Tools Survey.

Toon alle reviews Plaats review

Geef je mening over dit product of deze dienst

Dit veld is verplicht!
Dit veld is verplicht! optioneel
Dit veld is verplicht! optioneel
Dit veld is verplicht! optioneel
Dit veld is verplicht!
Review verzendenHet formulier bevat fouten.

Een selectie van onze klanten

Word nu ook klant

Wil je ook klant bij ons worden? Wij helpen je maar wat graag verder met passionned parabola™ voor bi & analytics (100% bi tools) of andere zaken waar je slimmer van wordt.

Daan van Beek, analyst Business Intelligence tools, auteur van 'De intelligente organisatie'

DAAN VAN BEEK MSc

Senior onderzoeker & CEO

neem contact met mij op

Fact sheet

Organisaties geholpen
___
Trainingen & workshops
___
Deelnemers opgeleid
___
Beoordeling klanten
8,9
Consultants & docenten
___
Kantoren
3
Jaar ervaring
15