Focus op procesverbeteringen
Als ik trainingen PDCA geef, focus ik op procesverbetering. Ik vraag de deelnemers altijd waarom ze deelnemen. Dan hoor ik, in allerlei variaties, tal van redenen die zijn terug te brengen tot de volgende:
- wij hebben leverproblemen
- de kwaliteit is niet constant
- de kostprijs is te hoog
Minder intern gedoe
Maar ook: wij moeten de klant beter bedienen met minder intern gedoe. Als ik vraag wat deze problemen in stand houdt, hoor ik wederom in allerlei variaties:
- langs elkaar heen werken
- miscommunicatie
- te weinig samenwerking
- geen gevoel voor de klant
- werkdruk en teveel bureaucratie
De leiding van de betreffende organisaties weet natuurlijk ook dat dit ‘places to look for trouble’ zijn. Maar wat doen ze om weer ‘in control’ te komen? Download deze whitepaper direct en lees verder.
Over de auteur: mr. Leo Kerklaan
Leo Kerklaan heeft een indrukwekkend track record als verbetercoach en organisatieadviseur. Hij doceert aan tal van universiteiten in binnen- en buitenland. Leo schrijft veel whitepapers en boeken over continu verbeteren en strategisch prestatiemanagement. Zijn nieuwste boek ‘De wendbare organisatie’ is een prachtige bekroning op zijn werk.