Zoektocht naar Nederlands "slimste organisatie" van start


Utrecht, 9 oktober 2007 – Organisaties worden helaas niet vanzelf slim. Van oudsher kennen ze een verkokerde en gefragmenteerde structuur en cultuur. Dit belemmert effectieve besturing en soepele samenwerking, zowel binnen de organisatie, alsook over de grenzen heen.

Aantal verrassende ontdekkingen

Slimme organisaties boeken substantieel betere (financiële) resultaten, zo wijst onderzoek ook dit jaar weer uit. De jury van de Business Intelligence Awards onderzocht het afgelopen jaar honderden organisaties en kwam tot een aantal verrassende ontdekkingen en conclusies.

Online leren waar verbeterpunten liggen

De zoektocht naar Nederlands ‘slimste organisatie’ is sinds vandaag weer van start gegaan. Leo Kerklaan, voorzitter van de jury, en gespecialiseerd in prestatiemanagement en gedrag, heeft het startsein gegeven. Slimme organisaties (of onderdelen) kunnen zich inschrijven tot 31 januari 2008 op de website www.biaward.nl en meedingen naar één van de Business Intelligence Awards. Ook kan elke organisatie zich meten met zijn branchegenoten, en online leren waar de verbeterpunten liggen. Het publiek kan overigens zelf organisaties nomineren op de website.

Een analytische bedrijfscultuur

Het onderzoeksteam merkte na analyse van de resultaten dat het meest doorslaggevende element van slimheid was dat de organisatie een zogenaamde ‘analytische bedrijfscultuur’ heeft. Dat betekent dat managers en medewerkers gestimuleerd en getraind worden om managementinformatie gericht te gebruiken voor analyse en concrete actie, dus niet alleen voor het maken van plannen. Een obstakel daarbij is dat veel stuurinformatie nog niet gepersonaliseerd wordt aangeboden.

Stuurinformatie afstemmen op iemands rol

Stuurinformatie afgestemd op de rol en de persoon is gevonden als tweede aanmerkelijke factor van belang als het gaat om met Business Intelligence betere (financiële) resultaten te bereiken. Meer resultaten kunt u vinden op de website en in het Jaarboek ‘Best practices in BI en performance management 2006-2007’ wat is te bestellen op de eerder genoemde website.

Een selectie van onze klanten

Word nu ook klant

Wil je ook klant bij ons worden? Wij helpen je maar wat graag verder met zoektocht naar of andere zaken waar je slimmer van wordt.

Daan van Beek, Managing Director

DAAN VAN BEEK MSc

Managing Director

neem contact met mij op

Fact sheet

Organisaties geholpen
___
Trainingen & workshops
___
Deelnemers opgeleid
___
Beoordeling klanten
8,9
Consultants & docenten
___
Kantoren
3
Jaar ervaring
15