Workshop Feedback & Fundamenteel groeien | Passionned Academy
Ga aan de slag in de unieke workshop Feedback & Fundamenteel groeien en verbeter je prestaties.

Vraag offerte aan

Workshop die feedback en verbeteren bij elkaar brengt

Als teamleider, projectleider, (kwaliteits)manager, transitiemanager of P&O adviseur ben je betrokken bij het verbeteren van processen in en met teams. Je wilt meer agile werken en weet dat je met het raken van de juiste snaar mensen in beweging kan brengen.

Maar je hebt ook ervaring met het tegenovergestelde. Het is niet eenvoudig om mensen te bewegen om uit zichzelf te gaan veranderen en verbeteren. Laat staan als het gaat om het verbeteren van communicatieprocessen, want:

Herken je deze vraagstukken? Dan is onze unieke 1-daagse workshop Feedback & Fundamenteel groeien een goede stap waarin de verbanden tussen communiceren, feedback, veranderen, verbeteren, leren en gedrag duidelijk toepasbaar worden gemaakt.

Feedback doet verbeteren

“We all need people who will give us feedback. That’s how we improve.”

Bill Gates

Omgaan met valkuilen

Omgaan met valkuilenHet gedrag wat we vertonen gaat veelal op de automatische piloot. Zo ook ons gedrag en de wijze waarop we op veranderingen en feedback reageren. Slechts 5% van ons gedrag is bewust en gepland. En maar liefst 95% van ons gedrag is onbewust en automatisch.

Dit gewoontegedrag maakt veranderen en feedback ontvangen ontzettend moeilijk of zet ons automatisch in de weerstand. En juist het bewust worden en ontgrendelen van deze automatische piloot middels effectieve communicatie is cruciaal om bijvoorbeeld de PDCA-cirkel of jouw lean initiatieven succesvol in beweging te houden. En het maakt je samenkomsten zinniger en leuker.

Succesvol verbeteren = communiceren en samenwerken

Resultaatgericht verbeteren bestaat uit het toepassen van verbetercycli, zuivere KPI’s, klantgerichte lean processen en ‘last but not least’ een cultuur van feedback. Uit ons onderzoek “De kracht van continu verbeteren” blijkt duidelijk dat organisaties waarin feedback onderdeel uitmaakt van de organisatiecultuur structureel betere financiële resultaten behalen. Voor een goede samenwerking is feedback geven en ontvangen cruciaal. Het is de #1 succesfactor van intelligente, wendbare organisaties.

Daarbij is feedback ook van groot belang voor je eigen ontwikkeling en voor de groei van de ander. Dit werkt pas adequaat als je feedback zorgvuldig kan geven en als de ontvanger hier goed mee om kan gaan. In een boeiende praktijkgerichte dag komen alle elementen aan bod die nodig zijn om jouw feedbackvaardigheden te verbeteren en je samenwerking met anderen te versterken.

De inhoud van de workshop Feedback & Fundamenteel groeien

Communicatie en feedbackHet verbeteren van processen en teams is een specialisme. Communicatie en feedback ook. Kunnen we beiden samenbrengen en hiervan leren? Belangrijk hierbij is te weten hoe gedrag en hoe communicatie werkt. En wat hierbij je eigen voorkeuren en valkuilen zijn. We stomen de deelnemers van deze Feedback-workshop klaar om een coachende en leidende rol te spelen daar waar de communicatie stagneert of opnieuw op gang moet worden gebracht.

Ochtendprogramma van de Feedback training

Na ontvangst door jouw docent en coach drs. Louis Brackel inventariseren we de leerdoelen en verwachtingen met elkaar. Vervolgens komen de volgende onderwerpen aan bod:

  • De kern van feedback, leren en gedragsverandering: we bespreken de basisprincipes van feedback, verbeteren, leren en gedragsverandering.
  • 10 kritieke succesfactoren voor resultaatverbetering: resultaten boek je daar waar continu verbeteren en feedback in het DNA van een organisatie aanwezig is. We verkennen de belangrijkste factoren hiervoor met elkaar.
  • De rol van waarnemen, communicatie en feedback: hoe we waarnemen bepaalt voor een groot deel onze vervolgreacties en wat we gaan doen. Hoe ga jij hiermee om?
  • Aan de slag: we oefenen met waarnemen, communiceren en feedback geven zodat je hierin jouw competenties kunt aanscherpen en leert waar te nemen wat er gebeurd.

Middagprogramma van de Feedback training

Tijdens het middagprogramma gaan we met elkaar verder in op feedback, samen verbeteren en slimmer werken in teams.

  • Deep-dive in feedback: hoe zetten we feedback in om met elkaar te verbeteren? Welke soorten feedback zijn er en hoe kun je deze gebruiken? We gaan ook in op de verschillende niveaus van feedback, soorten feedback (feed up, feedback en feed forward) en diepen het Johari-venster met elkaar uit.
  • Samen verbeteren in teams: Hoe functioneren teams en hoe kun je deze kennis inzetten? Wat voor teams zijn er en wat is daarvoor nodig?
  • Teameffectiviteit vergroten: teams worden effectiever als ze op basis van 4 principes gaan functioneren: verantwoordelijkheid (eigenaarschap), doelen (meetlat), wat je ziet (hier-en-nu) en wat er leeft (de ijsberg).
  • Aan de slag: we onderzoeken met elkaar hoe de verschillende soorten feedback in de praktijk werken en waar je op moet letten.
  • De 4 voorwaarden voor feedback: voor goed structureel feedbackgedrag zijn geen trucjes nodig. Het gaat om een optimale mix tussen vaardigheden, doel, klimaat en leiderschap. Waar zijn hier nog stappen in te maken?
  • De feedback-analyse: aan de hand van een checklist ga je na wat er voor jouw organisatie nodig is om hierin een stap te maken. We delen ervaringen en bespreken de uitkomsten.

Deze training Feedback & Fundamenteel groeien geeft handvatten om direct de volgende dag effectief de communicatie te verbeteren. Tussen het ochtend- en middagprogramma kun je een uitstekend verzorgde lunch in het restaurant Smaakmakers gebruiken.

Waarom kiezen voor deze workshop?

Deze workshop is goed voor

Voor wie is deze unieke workshop bedoeld?

Voor iedereen die effectief wil zijn in het geven en ontvangen van feedback om (communicatie)processen fundamenteel te verbeteren. Dus voor teamleiders, MT-leden, projectleiders, (kwaliteits)managers, transitiemanagers en P&O adviseurs betrokken bij het verbeteren van communicatie en processen.

Klantervaring: vernieuwend en innovatief

“Louis Brackel kan mensen goed begeleiden op basis van systeemdenken. Ik kan hem aanbevelen voor een persoonlijk coachingstraject maar ook voor verandermanagement en groepscoaching waar zaken vastlopen op menselijk onvermogen. Louis helpt mensen over hun dode punt heen en helpt zo mee veranderen door ieder in een positief daglicht te zetten wat weer vernieuwend en innovatief kan uitwerken voor het bedrijf. Door Out of the box ontstaat zo een nog breder perspectief van innoveren.”

Anja Noor

Incompany aanvraag

Heb je vragen over deze workshop of wil je een incompany training boeken, neem dan vrijblijvend contact met ons op.

Incompany aanvraag

Je docent en begeleider

Daan van Beek, Coordinator opleidingen

DAAN VAN BEEK MSc

Docent & Auteur van De intelligente, datagedreven organisatie

Leo Kerklaan, Auteur van De cockpit van de organisatie (5e druk) en 'De wendbare organisatie'

mr. LEO KERKLAAN

Auteur van De cockpit van de organisatie (5e druk) en 'De wendbare organisatie'

Wouter Huisman, Docent & Management consultant

drs. WOUTER HUISMAN

Docent & Management consultant

Dick Pouw, CIO, docent Passionned Academy

DICK POUW MBA

DWH & Data Governance docent, CIO

Ko Achterberg, Docent opleidingen & trainingen Passionned Academy

dr. KO ACHTERBERG

Docent & senior adviseur BPM & Process Mining

Jack Esselink, Docent AI trainingen en opleidingen

JACK ESSELINK

Docent AI, machine learning & Big Data

Drs. Louis Brackel RC heeft een langjarige internationale ervaring als adviseur en coach. Hij werkt regelmatig mee aan boeken en whitepapers over continu verbeteren, verandermanagement, procesmanagement, lean management, communicatie en feedback. Louis deelt zijn jarenlange ervaring met organisatieculturen, veranderen, verbeteren in teams en coaching in deze workshop.
Opleidingen
Kennisbank
Advies
Interim

Deze organisaties gingen je voor

Word nu ook klant

Wil je ook klant bij ons worden? Wij helpen je maar wat graag verder met workshop feedback & fundamenteel groeien (passionned academy) of andere zaken waar je slimmer van wordt.

Daan van Beek, Eindbaas & specialist in continu verbeteren

DAAN VAN BEEK MSc

Eindbaas & auteur van het boek 'De intelligente, datagedreven organisatie'

Neem contact met mij op

Fact sheet

Organisaties geholpen
___
Trainingen & workshops
___
Deelnemers opgeleid
___
Beoordeling klanten
8,9
Consultants & docenten
___
Kantoren
3
Jaar ervaring
16
EDIT POST